תמונת הנושא של קבוצת הפייסבוק "ביחד ננצח - חיפאים מארחים"
תמונת הנושא של קבוצת הפייסבוק "ביחד ננצח - חיפאים מארחים"

קבוצת הפייסבוק החיפאית שמטרתה לעשות טוב למפונים

קבוצת הפייסבוק "ביחד ננצח - חיפאים מארחים" נפתחה רק לפני יומיים, וכבר היא מופצצת בשלל הזמנות לארוחות ערב, לקידוש, למפגשים עם הילדים ואפילו לבייביסיטר לכלבים. סיון שוורץ ממקימות הקבוצה: "ראינו את הצורך של המפונים לצאת מהמלון כדי להתאוורר"

פורסם בתאריך: 14.11.23 16:56

לפני יומיים נפתחה במרחב הפייסבוק קבוצה חדשה בשם "ביחד ננצח – חיפאים מארחים", שמטרתה היא אחת – לעשות טוב, מכל הלב, למשפחות מיישובי קווי העימות המפונות לבתי מלון בעיר. בתיאור הקבוצה נכתב שהיא נוצרה מתוך רצונם של תושבי חיפה להעניק ולחזק את המשפחות שפונו מביתם ומתארחות בעיר.

הקבוצה מזמינה את תושבי חיפה והסביבה לבלות זמן איכות עם המשפחות, כשמגוון אפשרויות האירוח הוא כמעט אינסופי – הזמנה לארוחת שישי, בישול משותף של ארוחה למשפחות או לחיילים, השתתפות בסדנה, בערב שירה, בפעילות ספורטיבית או בג'אם סשן. אפשר להציע בילוי משותף לילדים במסגרת ביתית או חוץ ביתית או סתם להיות אוזן קשבת ולדבר.

מאחורי המיזם עומדות סיון שוורץ, קורל גבאי ולי-את דנקר – שלוש חיפאיות ששילבו כוחות לאחר שהבינו לעומק את הצרכים של המשפחות המפונות. "קורל ואני עשינו פרויקט עבור ילדי החינוך המיוחד המפונים, שבו סייענו להם עם מתנדבות מקצועיות שנתנו מענים קליניים", אומרת שוורץ, "כך התחברנו למשפחות רבות ולקהילות שפונו לבתי המלון בחיפה, ולאט לאט ראינו את הצורך לצאת מהמלון כדי להתאוורר. הצורך הזה חזר ועלה בשיחות שערכנו איתם. החלטנו להרים את הכפפה, תהינו מה יהיה הממשק הנכון, ובסוף הוחלט על קבוצה בפייסבוק. במקביל לכך, לי-את שמתנדבת בחמ"ל הלב של חיפה הציעה להביא ערבי שירה למפונים, וכך איחדנו את הכל לפרויקט אחד שמציע מגוון של שירותים, החל ממפגשי משפחות ועד להפעלות מקצועיות שהתושבים תורמים".

מי אתן ומה אתן עושות בשגרה?

"אני עושה דוקטורט בטכניון בהנחיה משולבת מהפקולטה לרפואה ומהפקולטה למדעי המחשב, ועובדת כחוקרת בינה מלאכותית בחברת הייטק גדולה. קורל היא כלכלנית בחברה מוכרת ואשת חינוך עם עבר עשיר בהדרכות בסוכנות היהודית, ולי-את היא מורה בתיכון וקואצ'רית".

 

 

מי שמעלה פוסט בקבוצה חייב לשמור על מספר כללים מתוך רצון לשמור על בהירות, ומעבר לציון סוג ומהות האירוח, תאריך ההזמנה ומיקום האירוח, באחריותו של המזמין לסגור את הפוסט או לעדכן אותו כאשר התמלאו כל המקומות. 

שוורץ העלתה פוסט שלו היא קראה "משאלות ובקשות מצד המשפחות המפונות" ואשר מופנה ל"חברינו האהובים משלומי, דן, אילון, אשקלון, שדרות, ברור חיל, קרית שמונה ואשקלון, אנא כתבו פה כתגובה בקשות שלכם שתרצו שיתממשו מאיתנו החיפאים. חיפאים אהובים ומלאי נתינה, יהיה מצוין אם תוכלו ליצור קשר ישיר עם הבקשות פה או להעלות פוסט הזמנה אשר עונה על הצרכים שיצופו כאן".

תוך שעות ספורות החל הפיד להתמלא בהזמנות שונות, שלכולן מכנה משותף – לתת למפונים אתנחתא לגוף ולנפש. ענבר כתבה: "אני חיפאית בלב ובנפש, כותבת וצלמת חובבת המשוטטת בעליות, בירידות ובקיצורי דרך של חצרות אחוריות. בכל פעם אני מגלה בעצמי דברים חדשים, חלקם משיחות עם חתולים מקומיים יודעי דבר. אשמח לקחת לסיורים תפורים אישית לפי העדפות וגילאים קבוצות שרוצות להכיר את יופיה של העיר, כולל המלצות על בתי קפה שווים, חנויות יד שנייה, פאבים ואירועי תרבות".

יעל תשמח לארח לקידוש ולארוחת שבת כשרה בשישי הקרוב ארבעה-שישה בני משפחה מהדרום או מהצפון. ליעל שלושה ילדים בני 16.5, 21 ו-23, וגם כלבה מהממת, והיא מציעה להסיע מהמלון וחזרה. בינה כתבה: "ערב טוב, ברוכים הבאים לחיפה. יש לי בית בכרמל, אני חיה לבד עם שני חתולים, ואשמח לארח לארוחת שישי או לכל ארוחת ערב. ואם התגעגעתם למטבח ותרצו להכין אצלי אוכל שלכם – גם אפשר. אני יכולה לארח משפחה או שתיים, אפילו 12 או 14 אנשים. רק צריכה לדעת עד יום רביעי כדי להתארגן בהתאם. ביתי לא כשר. נתראה".

לשקד יש הצעה לא שגרתית: "היי חברים, אם יש מכם שמתארחים במלון עם כלבים, אני מתארת לעצמי כמה זה קשה ואי אפשר להשאיר אותם לבד בחדר. יש לנו בית עם גינה גדולה ושני כלבים. אם תרצו כמה שעות של שקט ואתנחתא מהכלבים כדי לצאת קצת להתאוורר או לעשות סידורים, אוכל לשמור עליהם אצלי בגינה. אני אדאג לאוכל ולמים כמובן. מיקום: קרית אתא".

והשף דניאל כץ פרסם: "זה השבוע השלישי שאני מזמין אנשים להיות ביחד בסביבת עבודה חברתית בביתי בכרמליה, בימים ראשון-חמישי בשעות 16:00-8:30 בהרשמה מוקדמת וליד ממ"ד. ואני אחראי לפינוקים קטנים".

לקבוצת הפייסבוק "ביחד ננצח – חיפאים מארחים".

 

אחד הפוסטים בעמוד הפייסבוק "ביחד ננצח - חיפאים מארחים"

אחד מהפוסטים בקבוצת הפייסבוק "ביחד ננצח – חיפאים מארחים"

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר