טאקי (צילום: סטודיו שפיר)
טאקי (צילום: סטודיו שפיר)

ממציא הטאקי מתגייס למען המפונים

ממציא הטאקי חיים שפיר ירצה באירוע לגיוס כספים עבור מפוני הדרום והצפון ועבור ילדים חיפאים נזקקים שתקיים העמותה למען ילדים במצוקה בחיפה והצפון. שפיר ישוחח על משחק הטאקי ועל משחקים נוספים שהמציא, יחשוף סודות מקצועיים וייתן טיפים איך לנצח במשחק

פורסם בתאריך: 17.12.23 14:15

העמותה למען ילדים במצוקה בחיפה והצפון תקיים מחר (שני) בערב אירוע לגיוס כספים עבור מפוני הדרום והצפון ועבור ילדים חיפאים נזקקים. יצוין כי בחודשים האחרונים סייעה העמותה למפונים בעשרות אלפי שקלים מכספי תרומות.

באירוע ירצה ממציא המשחקים חיים שפיר, חיפאי לשעבר, על משחק הטאקי ועל משחקים נוספים שהמציא, יחשוף סודות מקצועיים וייתן טיפים איך לנצח במשחק. שפיר יספר גם על 45 שנות היצירה שלו שהחלו בביתו בשכונת רוממה בחיפה. שפיר הוא אחד מממציאי המשחקים הוותיקים בתחום והמצליחים בעולם. עד כה הוא פיתח יותר מ-100 משחקים, ובהם כמה שהפכו לרבי מכר בינלאומיים כמו טאקי, פיקולו, קוקוטאקי, רייס ואוצרות או צרות.

"חיפאים ותיקים רבים זוכרים את בית המלאכה שלנו ששכן ברחוב מסדה 18 בהדר", אמר שפיר ל"כלבו – חיפה והקריות", "עבדנו שם עם הגרפיקאי ארי רון ז"ל, אשר אייר את הטאקי שהומצא בשנת 1983 ומשחקים רבים אחרים. אחר כך גדלנו והתרחבנו".

 

 

הטאקי הוא המשחק המוצלח ביותר שיצרת?

"בארץ כן, הוא הנמכר ביותר, אבל בחו"ל הצליח משחק אחר שנקרא פיקולו. בעולם יש לטאקי מתחרים מהז'אנר שהם קצת דומים ועובדים על אותו עיקרון, כך שאנחנו חולקים את השוק העולמי. למעשה, הבסיס לטאקי הוא משחק עממי שנקרא 8 משוגע אשר משחקים אותו בקלפים רגילים".

מה הסיבה לכך שהטאקי מצליח כל כך בישראל?

"לדעתי, הסיבה לכך היא שהוא היה המשחק הנכון ברגע הנכון, והוא נקלט מהר מאוד".

ספריית יד לבנים, רחוב הירקון 48, בשעה 17:00. כרטיסי תרומה ניתן לרכוש מ-50 שקל ומעלה.

 

חיים שפיר

חיים שפיר

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר