הפגנה נגד מדינת ישראל במושבה הגרמנית (צילום: דוברות המשטרה)
הפגנה נגד מדינת ישראל במושבה הגרמנית (צילום: דוברות המשטרה)

הסערה הבאה: הפגנה של חד"ש "לסיום המלחמה"

חד"ש וארגוני שמאל יקיימו במוצ"ש הפגנה בחיפה, ומציבים דרישות: הסכם מיידי לסיום המלחמה, עסקה של כולם תמורת כולם, קידום פתרון מדיני ועצירת הרדיפה הגזענית והפוליטית. ארגון בצלמו דורש מהמשטרה ומראש העיר לאסור את קיומה של ההפגנה

פורסם בתאריך: 10.1.24 11:15

במוצ"ש בשעה 19:00 מתוכננת הפגנה שכותרתה היא "קץ למלחמה – הפגנת ענק בחיפה". את ההפגנה מארגנת מפלגת חד"ש ביחד עם ארגוני שמאל, וצפויים להגיע אליה מפגינים מכל הארץ בהסעות מאורגנות. יצוין כי עדיין לא התקבל אישור לקיום ההפגנה וכי בשל הרגישות מיקומה טרם נקבע.

בדף האירוע שפורסם בפייסבוק נכתב: "שותפות השלום – קואליציה רחבה של עשרות ארגונים, תנועות, קבוצות ומפלגות, שמשלבים ידיים וקוראים להפסקת אש מיידית למען שני העמים. אנחנו דורשים הסכם מיידי לסיום המלחמה, עסקה עכשיו – כולם תמורת כולם, קידום פתרון מדיני שיוביל לשלום כולל ויציב, עצירת הרדיפה הגזענית והפוליטית, וקידום שוויון לאומי ואזרחי וסוף להפקרת אוכלוסיות מוחלשות ומודרות – הראשונות לשלם את מחיר המלחמה. הצטרפו אלינו במסר הומאני שמקדש את הזכות לחיים, מסר של הכרה בזכות שני העמים בארץ הזו להגדרה עצמית, לחירות ולעצמאות ללא כיבוש, אפליה, דיכוי או פגיעה בחיי אדם. אף אדם".

בדף האירוע יש קישור להרשמה להסעות מרחבי הארץ – תל אביב, ירושלים, באר שבע, טמרה, שפרעם, עכו, נצרת, אום אל-פחם, כפר סבא, טירה, טייבה, משגב, סחנין, עראבה, אבו סנאן, כפר יאסיף וג'דיידה-מכר.

"אחרי 100 ימים של מלחמה, כולם מבינים שאין פתרון צבאי ושאותה ממשלה שהובילה ל-7 באוקטובר מובילה את ישראל להאג", אומר יו"ר רשימת חד"ש למועצת העיר רג'א זעאתרה, "סיום המלחמה הוא אינטרס של שני העמים כי רק הסדר מדיני יביא ביטחון אמיתי לכולם".

 

 

מנכ"ל עמותת בצלמו שי גליק פנה למפקד תחנת חיפה ולראש העיר עינת קליש רותם בדרישה לאסור "קיום הפגנה מסיתה ומתסיסה של תומכי טרור מכל הערים הערביות דווקא פה בחיפה". לדבריו, "אירוע זה יכול להוביל לפיצוץ ולפגיעה בדו קיום בחיפה".

גליק כתב כי "בשקט בשקט מארגנת מפלגת חד"ש תחת שם פיקטיבי של התאחדות לשלום הפגנת ענק מסיתה ומתסיסה בלבה של חיפה. ההפגנה איננה מיועדת לתושבי חיפה כי אם לאנשים מכל הארץ, ומתארגנות הסעות מאום אל-פחם, מסכנין, מטמרה, מהמשולש ועוד. ההפגנה תהיה נגד לוחמי צה"ל ונגד החטופים. לא ייתכן שבזמן שאנחנו משלמים את מחיר הדמים יבואו אנשים ממקומות קיצוניים ואנטי ישראליים, יפגעו בנו ויניפו דגלי הסתה ושנאה בלב העיר. חיפה עד כה שמרה בכוח על הדו קיום. האירוע הזה יהיה קו השבר. לא ייתכן שאנשים יבואו מבחוץ, יסיתו ויתסיסו – ויחזרו אחרי זה באוטובוס של מפלגת חד"ש".

לדבריו של גליק, "אין כל ספק שתושבי חיפה הציונים שגאים בחיילי צה"ל יבואו לאירוע ויעצרו אותו – מה שיכול להוביל חלילה לשפיכות דמים. אזכיר מה שאומרת תמיד ראש העיר חיפה – פה זה חיפה, מי שרוצה לעשות בעיות שיעלה על קו 940 לירושלים. אך מתברר שמפלגת חד"ש דווקא חושבת ההיפך, מביאה את כל תומכיה דווקא לחיפה, ועוד מסתירה את שמה בניגוד לחוק לכאורה. רגע לפני האסון אני דורש מכם בשם חללי צה"ל שנפלו – עצרו את אירוע הזוועות הזה. מדיניות משטרת ישראל והשר לביטחון לאומי היא למנוע כל מפגן זוועות זה בשעת המלחמה. כל קריאה להפסקת המלחמה משמעותה אחת – ניצחון חמאס, אי החזרת תושבי העוטף והצפון לבתיהם ואי החזרת החטופים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. איש

    שי גליק והחולצות החומות מאיימות בהרג מפגינים, סיבה לעצור אותו, לא למנוע את ההפגנה.

  2. יורם

    הפגנה בעד החזרת החטופים – ברור לגמרי!
    על כל השאר תנועת חד"ש ושאר הארגונים תרדו לחאן יונס. תפגינו מול סינוואר על גזענות.

    ואם לא מתאים לכם, נתב"ג פתוח, יש טיסות יוצאות.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני גם מציע כולם תמורת כולם. כל יהודי מדינות ערב אלינו, כל הערבים בישראל אל מדינות ערב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר