שמואל גולדן בחנות. יותר מ-80 שנות פעילות (צילום: אלה אהרונוב)

בגלל השיפוץ: חנות היסטורית בסכנת סגירה

עיריית חיפה דרשה מבעל החנות גולדן ספרים - פיסת היסטוריה שקיימת כבר יותר מ-80 שנה במרכז הכרמל - לפנות את הספרים שעל דלפק המתכת ומתחת לסככה. "הממלכה הזאת עלולה למות", הוא אומר בקול שבור

פורסם בתאריך: 14.9.17 11:28

פיסת היסטוריה חיפאית בסכנת סגירה בגלל השיפוצים הנערכים במרכז הכרמל: לחנות גולדן ספרים, שקיימת כבר כמעט 80 שנה על פינת שדרות הנשיא ורחוב אלחנן, הוצבה דרישה מעיריית חיפה לפנות חלק ניכר מהספרים, המונחים על דלפק מתכת ארוך מתחת לסככת החנות ובוויטרינות.

"אין לי מקום לאחסן את כל הספרים האלה", אמר השבוע שמואל גולדן, שמנהל את החנות מאז שנות ה90, אחרי מותו של אביו שפתח את החנות, "אמרתי שאני מסכים להסיר את הספרים אבל ביקשתי מאנשי העירייה שימצאו לי אלטרנטיבה. אני לא יכול סתם לזרוק אותם. עד היום לא קיבלתי פתרון".

גולדן אומר שהסיוע היחיד שהוצע לו על ידי העירייה הוא עזרה באריזת הספרים בארגזים: "מעולם לא היה לי סכסוך עם העירייה. תמיד הספרים היו מונחים בשטח הבניין ואף פעם לא נדרשתי לפנות אותם. לא עשיתי שום דבר רע. אני לא מוכר סמים, אני מוכר ספרים ועיתונים. חבל לי שהכל ילך לאיבוד". גולדן אף מציע פתרון משלו: "אני מוכן לשפץ ולשנות למרות ההשקעה הכספית הכרוכה בכך. אם הבעיה היא אסתטית אני מציע לבנות ארון דו צדדי שקוף במקום דלפק המתכת והוויטרינות".

 

השטח ששמואל גולדן נדרש לפנות מספרים (צילום: אלה אהרונוב)

השטח ששמואל גולדן נדרש לפנות מספרים (צילום: אלה אהרונוב)

 

הפגיעה בגולדן התחילה מיד עם פתיחת העבודות, כאשר הוא הגיע בבוקר לחנותו וגילה שהיא חסומה באספלט. הוא נאלץ לנקות בעצמו את הזפת כדי לאפשר את פתיחת הדלת. אבל הפגיעה לא מסתכמת באירוע נקודתי. "מאז תחילת השיפוץ יש ירידה עצומה במכירות. אנשים לא מגיעים למרכז הכרמל", הוא אומר.

לטענתו של גולדן, נציגי העירייה אמרו לו שהם מתכוונים לפנות את הספרים בימים הקרובים. הוא מצדו ביקש כמה ימים כדי להיערך ולארוז. "אני לא רוצה שהממלכה הזאת תמות", הוא אומר בקול שבור, "לא מגיע לה. גם הלקוחות שאני מכיר שנים מבקשים ממני לא לסגור".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "עבודות החידוש מתבצעות בשטח הציבורי בלבד ולא תהיה כל פגיעה בשטח החנות. אנחנו מודעים לאי הנוחות הזמנית הנגרמת לבעלי העסקים במהלך העבודות, שבסופן הם ייהנו ממרחב עסקים מזמין ואסתטי. נציגי העירייה וחברת יפה נוף מקיימים קשר רצוף עם בעלי העסקים, לרבות בעל חנות הספרים, על מנת לסייע, להקל ולהבטיח את המשך פעילותם של כל העסקים גם במהלך ביצוע העבודות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסור אסור אססור לתת יד לחיסול החנות הנחמדה והחשובה של שמוליק גולדן ספרים שמשרתת את החיפאים 80 שנים.זה מוסד תרבות.אני מוצא שם ספריםשבשום חנות לא הצלחתי למצוא.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מצטרף. שמואל גולדן הוא דמות הסטורית, איש אינטליגנטי וקשוב לצרכי לקוחותיו המרובים והאוהבים. למי הוא מפריע?!
    חנותו מקפידה על נקיון וסדר ואין בה שום דבר חריג.
    הניחו לו, או, מוטב – עודדוהו!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר