אקווריום בגן חיות (צילום: גיל כהן מגן)
אקווריום בגן חיות (צילום: גיל כהן מגן)

הרעיון המפתיע של יהב: אקווריום ענק באיצטדיון

ראש העיר התארח בישיבה של התאחדות המלונות והציג את מה שהוא מייעד כעוגן תיירותי חדש בחיפה: אקווריום גדול באחד מהשטחים הפנויים באיצטדיון. העירייה: "מדובר בתוכנית רעיונית בלבד"

פורסם בתאריך: 2.10.17 07:57

האם בשונה משלל רעיונות יומרניים שהציגה המערכת העירונית בשנים האחרונות ולא הגיעו לכלל מימוש, הרעיון הגרנדיוזי הנוכחי שלה הוא בעל היתכנות גבוהה יותר לביצוע? ימים יגידו. לפני כשבועיים, ימים אחדים לפני ראש השנה, התארח ראש העיר יונה יהב בישיבה חגיגית של התאחדות המלונות באזור חיפה והצפון, ובמסגרת סקירת האטרקציות התיירותיות בעיר הציג פרויקט יוצא דופן חדש: הקמת אקווריום ענק במתחם איצטדיון הכדורגל העירוני בדרום העיר.

אל מול מבטיהם המופתעים של ראשי כ-25 מהמלונות בחיפה ובסביבתה תיאר יהב את האקווריום גדול המידות שאמור להיבנות באחד מהחללים הריקים במתחם האיצטדיון. "כולנו עובדים ביחד על קידום אטרקציות תיירותיות, ולכן שמחנו לשמוע על רעיון האקווריום", אמר לאחר הישיבה יו"ר התאחדות המלונות באזור חיפה והצפון עדי מאור, המכהן גם כמנכ"ל רשת מלונות דן בצפון.

פרטים נוספים נודבו על ידי דוברות העירייה: "העירייה פועלת לקידום פרויקטים ואטרקציות למשיכת תיירים ולהארכת שהותם בעיר. במסגרת זו נחנך בשנה שעברה קו השיט חיפה-עכו, ובתוך כך בוחנת העירייה ביוזמת ראש העיר תוכנית להקמת אקווריום ענק שישמש עוגן תיירותי משמעותי שיתווסף לעוגני התיירות הקיימים בעיר ויפנה לקהלי יעד נוספים מהארץ והעולם. מדובר בשלב זה בתוכנית רעיונית בלבד שבמסגרתה נבחנת אפשרות להקמת האקווריום בשטח האיצטדיון העירוני או סמוך למכון לחקר הימים והאגמים. מדובר ביוזמה נוספת הנבחנת על ידי העירייה בהסתמך על נתוני התיירות המצוינים של חיפה אשר באים לידי ביטוי במספר המלונות החדשים הנבנים בעיר ובתפוסת חדרי המלון בעיר שהיא מהגבוהות בארץ".

הרעיון החדש של יהב מצטייר כמבטיח, אך יש לקוות שהוא יעלה על מסלול מעשי ויתממש בשונה מרעיונות אחרים של המערכת העירונית בשנים האחרונות, שעוררו ציפיות גבוהות אך לא הבשילו ליישום, ובהם הופעות הקיץ שתכננה העירייה לקיים על במה צפה בנמל חיפה, פארק אקסטרים בנחל הגיבורים ואמפיתיאטרון בסגנון רומי המיועד לכ-8,000-5,000 איש בערוץ של אותו הנחל.

יהב זומן לישיבת התאחדות המלונות בעקבות החלטת הממשלה לאשר את תוכנית חזית הים העירונית במערב הנמל, שליישומה צפויות השלכות תיירותיות חיוביות מרחיקות לכת. מהנדס העיר אריאל וטרמן הציג למלונאים את התוכנית באמצעות מצגת ואמר שחיבור שדרות בן גוריון לים "יהווה קפיצת מדרגה משמעותית באטרקציות התיירותיות של חיפה".

מאור הדגיש בדיון את חשיבות ההתייחסות לאזור חיפה, לרבות הגליל המערבי ואזור חוף הכרמל וזכרון יעקב, כמכלול תיירותי, "כך שאורחי כל המלונות באזורים הללו יראו את כל האזור כמקשה אחת לבילוי ולאירוח במגוון האתרים והאטרקציות". מאור גם דיווח כי "תפוסת החדרים במלונות חיפה עולה מדי שנה, ובמחצית שנת 2017 אזור חיפה נמצא בזינוק בתפוסות תיירות נכנסת. נקווה שזה מלמד על העתיד".

סמנכ"לית העמותה העירונית לתיירות ונופש רונית עקיבא הציגה מצגת שממנה עלה כי לא רק בנתוני תפוסות חדרי המלון חלה עלייה אלא גם בשיעור לינות התיירים, שגדל בעשרה אחוזים בחודשים ינואר-יולי השנה, לעומת עלייה של ארבעה אחוזים בלבד בממוצע הארצי. עקיבא סיפרה גם כי העמותה הכפילה השנה את הסיורים בעיר המיועדים לאורחי המלונות והוסיפה סיורים חדשים, ובהם סיורי טעמים בוואדי ניסנאס, סיורי גרפיטי, סיורים בשוק הפשפשים וסיורי פאבים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חלם

    בדיוק בגלל זה חיפה צריכה שדה תעופה בינלאומי רציני בשטחה.
    שיבוא על חשבון התעשייה המזהמת: כך כולם ירוויחו: גם תושביה מאוויר נקי יותר וגם עסקיה מתיירים רבים יותר.
    אולם מי שמכשיל זאת הוא ראש העיר של חיפה שמעדיף ששדה תעופה יהיה במקום אחר ולא בעיר שלו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר