התור לקופות במרכזית חוף הכרמל (צילום: אלה אהרונוב)
התור לקופות במרכזית חוף הכרמל (צילום: אלה אהרונוב)

"מחלקים את המדינה לשניים – צפון ודרום"

בעקבות הפסקת תנועת הרכבות נוצרו תורי ענק בקופות של מרכזית חוף הכרמל. אחת מהנוסעות: "הבטיחו להוסיף לכרטיס הרב קו אמצעי תחבורה ציבורית נוספים בימים שבהם אין רכבות, אבל עבור הנסיעה באוטובוס אנחנו צריכים לשלם"

פורסם בתאריך: 31.10.17 12:40

חיפאים רבים הנוסעים ברכבת לתל אביב באופן קבוע נאלצים מהיום לחפש אלטרנטיבות אחרות, וזאת לאחר שתנועת הרכבות הופסקה והקו נעצר בבנימינה. מכיוון שבניגוד למקרים דומים בעבר לא מספקת רכבת ישראל שאטלים במקום רכבות נוצרו היום תורי ענק בקופות של מרכזית חוף הכרמל של אגד הסמוכה לתחנת הרכבת חוף הכרמל.

ג'ני אייזנברג נוסעת בכל יום ברכבת של השעה 5:36 לעבודתה בתל אביב. "התארגנו כמה עובדים ובכל יום מישהו אחר ייקח אוטו", היא מספרת, "זה בכלל לא נוח כי כדי להימנע מהפקקים ניאלץ לצאת מוקדם מאוד, אחרת זמן הנסיעה יהפוך לשלוש שעות ויותר". לדבריה, האוטובוס הישיר לתל אביב הוא אופציה שאינה מתאימה לה: "אוטובוס ישיר הוא בתשלום נוסף שלא נכלל בנסיעות של הרב קו. כל נוסעי הרכבת ייסעו באוטובוסים וזה יגרום לעומס רב".

אייזנברג סבורה שאת העבודות אפשר היה לבצע בזמן אחר: "הם צריכים לעבוד בלילות כי בלילה יש פחות נוסעים ואז אפשר לספק להם שאטלים. אצלי בעבודה יהיו אנשים שייקחו ימי חופש או ימי מחלה כי אין להם שום דרך להגיע לעבודה".

אולגה לוקשין נוסעת גם היא בכל בוקר מחיפה לתל אביב: "זה מצב שקורה אחת לכמה חודשים כאשר מחלקים את המדינה לשניים – צפון ודרום. למה אי אפשר לבצע את העבודות באופן מרוכז? במקום שאנשים יסבלו בדרכים כל כמה חודשים אפשר לבצע כמה פרויקטים במקטע שנסגר. אני כל הזמן כותבת בעמוד הפייסבוק של רכבת ישראל ומבקשת לשפר בעיות שחוזרות על עצמן באופן קבוע – למשל שבימי ראשון בבוקר אין מקום אפילו לעמוד – ואני תמיד מקבלת את אותה התשובה שרכבת ישראל תשפר את השירות שלה".

לדבריה של לוקשין, הבחירה היחידה שנותרה לה היא בין עמידה בפקקים באוטובוסים או עמידה בפקקים ברכבה הפרטי: "הבטיחו להוסיף לכרטיס הרב קו אמצעי תחבורה ציבורית נוספים בימים שבהם אין רכבות, אבל עבור הנסיעה באוטובוס אנחנו צריכים להוציא עוד כסף מהכיס".

יאנה מורבייקו, חיילת שנוסעת ברכבת מדי בוקר לבסיס שבו היא משרתת בתל אביב, מתלוננת בעיקר על ההשכמות המוקדמות. "בפעם הקודמת של הפסקת תנועת הרכבות הייתי צריכה לקום הרבה יותר מוקדם, אבל הנסיעות היו בסדר. לעומת זאת, בערב היו פקקים נוראיים והגעתי הבייתה ב-21:00 במקום ב-6:00. כשצריך לקום ב-4:30 כדי לנסוע באוטובוס זה מאוד לא נוח. אני לא מבינה למה צריך לסגור את המקטע לזמן ארוך כל כך. בפעם הקודמת סגרו אותו לתשעה ימים והשבוע לחמישה. היה עדיף אם היו סוגרים ליום-יומיים, אבל לפחות הפעם התחילו עם זה באמצע השבוע ולא ביום ראשון".

קיריל סמירנוב, נוסע קבוע נוסף ברכבת, דווקא מקבל בהבנה את המצב שנוצר. "אני לא מתלהב מסגירת המקטע אבל מבין את האילוצים", הוא אומר, "אני רואה את סדר גודל של העבודות המתבצעות, ודרוש זמן לכך. כשתנועת הרכבות הופסקה באוגוסט לקחתי אוטובוס כי אני עובד בהרצליה. יש בכך חוסר נוחות, אבל ההפסקה שווה את התוצאה שתהיה לאחר ביצוע עבודות התשתית. זה לא שמפסיקים את תנועת הרכבות לחודש".

 

 

ממשרד התחבורה נמסר כי מערך התחבורה הציבורית בין תחנות הרכבת של חיפה לתל אביב תוגבר מהיום ועד למוצאי שבת בעשרות אוטובוסים, כמו גם קווי האוטובוסים מתחנות הרכבת בעתלית, בבנימינה, בחדרה ובנתניה. עוד נמסר כי פיצוי לבעלי כרטיס מנוי תקופתי יינתן על ידי רכבת ישראל באמצעות הארכת תקופת תוקף המנוי בהתאם למספר הימים שבהם תחנות הרכבת היו סגורות בשל העבודות. כמו כן מופעל מערך הסעות ייעודי מתחנות הרכבת שנסגרו לנמל התעופה בן גוריון וממנו ללא תשלום.

רשימת האוטובוסים המתוגברים המלאה וזמני הנסיעות של מערך ההיסעים לנתב"ג מפורסמת באתר הרשות הארצית לתחבורה הציבורית של משרד התחבורה bus.gov.il, באפליקציית כל קו ובמוקד התחבורה הציבורית 8787*.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר