צי המכוניות של מיזם הרכב השיתופי (צילום: רמי שלוש)
צי המכוניות של מיזם הרכב השיתופי (צילום: רמי שלוש)

מיזם הרכב השיתופי Car2Go החל לפעול

ראש העיר חיפה יונה יהב והשר להגנת הסביבה זאב אלקין חנכו את שירות המכוניות החשמליות להשכרה לפרקי זמן קצרים. יהב: "עד כה נרשמו 2,000 איש לשירות. אני מהמר שזו תהיה הצלחה"

פורסם בתאריך: 7.11.17 11:50

מיזם הרכב השיתופי הראשון בארץ של חברת Car2Go הושק הבוקר (שלישי) בחיפה במעמד ראש העיר יונה יהב והשר לאיכות הסביבה זאב אלקין. עוד השתתף בהשקה מנכ"ל Car2Go גיל לייזר.

צי של 100 כלי הרכב החשמליים מסוג רנו זואי הוצב בחניות אחרי תקופת ניסיון שארכה כמה שבועות, וכעת הם זמינים לכל המעוניין. ההרשמה לשירות היא באמצעות אתר אינטרנט שדרכו ניתן לקבל כרטיס חכם ולרכוש מנוי תמורת 15 שקל בחודש. המשתמשים יסתייעו גם באפליקציה סלולרית או במוקד טלפוני המאויש 24 שעות ביממה. המחיר שנקבע לנסיעה הוא 1.20 שקל לדקה.

 

יונה יהב וזאב אלקין חונכים את פרויקט Car2G0 (צילום: רמי שלוש)

יונה יהב וזאב אלקין חונכים את פרויקט Car2G0 (צילום: רמי שלוש)

 

 

ברחבי חיפה ניתן היה להבחין בחודשים האחרונים בחניות הירוקות שנועדו לאיסוף ולהחזרת כלי הרכב החשמליים. אנשי חברת Car2Go טוענים שפרויקטים דומים הצליחו להוריד בשיעור ניכר את מספר כלי הרכב הפרטיים בערים, ומציינים כי במיזם הצרפתי "אוטוליב" ירד שיעור כלי הרכב השניים למשפחה ב-30 אחוז. ברחבי העולם משתמשים בשירות יותר מחמישה מיליון איש.

יהב: "חיפה עוברת מהפכה סביבתית. עד כה נרשמו 2,000 איש לשירות, ואני מהמר שזו תהיה הצלחה. בשלב הבא יהיה צורך לעבור למצב שיאפשר איסוף של הרכב מהבית. רכשנו גם משאיות אשפה המונעות על גז. המכלול הזה צריך להפוך את חיפה לעיר נקייה יותר".

אלקין: "זוהי תחילתה של מהפכה. בקרוב יעבור הציבור לשימוש ברכב חשמלי והזיהום יפחת. בעיית הזיהום בחיפה היא חריפה מאוד ולכן התחלנו כאן בפרויקט".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר