מרכז הכרמל (צילום: רמי שלוש)
מרכז הכרמל (צילום: רמי שלוש)

בעלי עסקים במרכז הכרמל עתרו נגד עיריית חיפה

33 בעלי עסקים במרכז הכרמל עתרו נגד עיריית חיפה שלטענתם מסתירה מהם מידע בנוגע לשדרוג המרכז. העירייה: "פנייתם תמוהה, התקיימו מפגשים עם הסוחרים"

פורסם בתאריך: 2.3.17 19:44

33 בעלי עסקים במרכז הכרמל הגישו שלשום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בעיר עתירה מינהלית נגד עיריית חיפה, שלטענתם מסרבת להשיב למכתבם מסוף חודש דצמבר, שבו ביקשו ממנה מידע מפורט על אודות הפרויקט שהיא יוזמת לשדרוג מרכז הכרמל. בעתירה מבקשים בעלי העסקים להורות לעירייה להשיב בכתב לפנייתם, ובמקביל לקבוע כי העבודות המתוכננות בפרויקט לא יחלו אלא בחלוף חודשיים מהמועד שבו הם יקבלו תשובה מפורטת לפנייתם, לרבות הצגת התוכניות המפורטות לביצוע הפרויקט.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יואב סתיו, מציינים העותרים כי לפי המידע שנמסר להם, בכוונת העירייה להתחיל לבצע בתחילת חודש אפריל את הפרויקט שמהותו היא שינוי נתיבי תנועה וקטעי מדרכות. בעתירה צוין: "בגבולות הפרויקט, מרחוב שער הלבנון ועד רחוב מחניים, פועלים עשרות רבות של בעלי עסקים, ובהם העותרים. מבדיקה השוואתית של עבודות שיפוץ והחלפת תשתיות בעיר התחתית ובאזור הדר למדו העותרים כי שם נמשכו העבודות מספר שנים וגרמו לנזק כבד לבעלי העסקים ואף לקריסה של חלק מהם. ביצוע העבודות במרכז הכרמל עתיד לגרום לעומסי תנועה כבדים שאף יוחרפו עתה לנוכח השבתת פעילותה של הכרמלית למשך תקופה ממושכת, לבעיות חניה ולבעיות נוספות שכל אחת מהן וכולן ביחד יפגעו בוודאות בצורה קשה בבעלי העסקים במקום".

מרכז הכרמל. בעלי העסקים רוצים להתכונן לשינוי

מרכז הכרמל. בעלי העסקים רוצים להתכונן לשינוי

העותרים הבהירו לעירייה כי אין בכוונתם להתנגד לעצם ביצוע התוכנית וכי בקשתם היא לייצר דיאלוג קבוע ומתמשך עם העירייה בכל הנוגע לביצוע ולשמירת זכויותיהם, אך הסתבר להם שהעירייה מסתירה מהם מידע חיוני. לטענתם, עד כה הם קיבלו תוכנית כללית לא מפורטת שאינה מאפשרת להם להיערך לתקופת העבודות ואינה מסבירה את הפגיעה הצפויה בבעלי העסקים, ובכך לא מאפשרת להם לבחון חלופות. בהמשך העתירה נטען כי לעותרים חשש ממשי כי סירוב העירייה לספק תשובות מפורטות נועד להעמידם בפני עובדה מוגמרת שעלולה להביא לפגיעה קשה בעסקיהם. "בכך נוהגת העירייה זלזול בוטה בבעלי העסקים העותרים, ואין זה מתקבל על הדעת כי יהא עליהם לעתור לבית המשפט על מנת לצוות על העירייה לקיים את חובתה הסטטוטורית ולמסור להם תשובה מפורשת כפי שהתבקשה כבר בסוף דצמבר", נכתב בעתירה.

באותו מכתב מסוף דצמבר ששלחו העותרים לעירייה צוין כי אמנם נערכה פגישה בין נציגי העירייה לוועד בעלי העסקים במרכז הכרמל ונמסרו לנציגי הוועד תוכניות ביצוע, "אלא שמדובר במפה אילמת שלא ניתן ללמוד ממנה כמעט דבר". בין השאר שאלו בעלי העסקים היכן יורחבו קטעי מדרכה ואיפה יוקטנו נתיבי נסיעה, האם העירייה בדקה את השפעת בעיות התנועה על בעלי העסקים הקיימים ומהם לוחות הזמנים לביצוע, אך לדבריהם הם לא קיבלו תשובות.

יו"ר ועד בעלי העסקים במרכז הכרמל אנדרי סואידן, הבעלים של חנות היין ספיישל ריזרב: "התנהלות עסקית מחייבת הכנה לשינויים. ביקשנו תשובה בכתב בקשר לפעולות שאנו צריכים להתכונן להן ולהגיב להן אך לא קיבלנו. ביקשנו התייחסות רצינית אך קיבלנו רק תשובות בעל פה, ולכן לצערנו לא היה מנוס מהגשת העתירה".

מדוברות עיריית חיפה נמסר בתגובה: "פניית בעלי העסקים לבית המשפט היא תמוהה, מכיוון שהתקיימו שני מפגשי שיתוף ציבור בקשר לתוכנית שדרוג מרכז הכרמל, ולפחות עוד שלושה מפגשים עם הסוחרים עצמם, כאשר במפגשים אלה ניתן מענה לשאלות שהם העבירו במכתב. לבעלי העסקים יש דלת פתוחה אצלנו, אך ככל הנראה יש להם מניעים שאינם מענייננו. נמשיך לשתף את התושבים בפרטי התוכנית, שיש לזכור כי מטרתה היא להחזיר למרכז הכרמל את מעמדו כפי שהיה במשך עשרות שנים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר