מירי רגב (צילום: עופר וקנין)
מירי רגב (צילום: עופר וקנין)

רגב דרשה מיהב למנוע אירוע לזכר הנכבה

שרת התרבות פנתה לראש העיר ודרשה ממנו למנוע קיום פסטיבל סרטי נכבה של ארגון זוכרות, שיתקיים בסינמטק ביום שישי. יונה יהב: "מדובר באירוע בן שעה וחצי של עמותה פרטית. לא מתפקידה של העירייה לקבוע איזה ארגון שומר חוק"

פורסם בתאריך: 14.12.17 07:59

שרת התרבות מירי רגב פנתה אתמול (רביעי) לראש העיר יונה יהב בבקשה למנוע את קיומו של אירוע של עמותת זוכרות הערב בסינמטק החיפאי, שבו יוקרנו סרטים לזכר הנכבה הפלסטינית. במכתב אומרת רגב כי הובא לידיעתה שבסינמטק יתקיים "פסטיבל סרטי נכבה ושיבה העסוק בהנצחת 'אגדת הנכבה' והמטיף לזכות השיבה הפלסטינית".

רגב אמרה כי היא רואה בחומרה את קיומו של האירוע, ולדבריה: "מצפה ממך כעומד בראשה של אחת הערים המרכזיות בישראל, לפעול לביטולו המיידי של הפסטיבל שאינו אלא שיר הלל לנראטיב הפלסטיני ולזכות השיבה, המבקש לפגוע בריבונותנו ובעצם קיומנו במדינת ישראל. לא ייתכן שמוסד חיפאי בבעלות החברה העירונית אתו"ס יהווה פלטפורמה לאתוס הפלסטיני, השולל דה פקטו את קיומנו באמצעות קריאה לזכות השיבה".

בהמשך מביעה רגב תמיהה כיצד חיפה, המושתתת לדבריה על דו קיום בין יהודים לערבים, נותנת במה בכספיה העירוניים לפסטיבל שהוא "תעמולה נגד הדו קיום השורר במדינת ישראל". לדבריה, יש מידה לא מועטה של ציניות בקיום האירוע דווקא בחנוכה.

 

אירוע של עמותת זוכרות בחיפה (צילום: רמי שלוש)

אירוע של עמותת זוכרות בחיפה (צילום: רמי שלוש)

 

 

יהב טען בתגובתו שרגב אינה מעודכנת בעובדות. לדבריו: "אין מדובר בפסטיבל אשר העירייה נותנת לו במה, כדברייך, אלא באירוע בן שעה וחצי של עמותה פרטית. לא הושקע אף לא שקל אחד מכספי הציבור באירוע פרטי זה, במימון, בתמיכה או בוויתור על הכנסה. עמותת זוכרות שילמה ועמדה בכל המחויבויות הכספיות הנוגעות להשכרת אולם בסינמטק העירוני. אין זה מתפקידה של העירייה להגדיר איזהו ארגון שומר חוק ואיזהו העובר על החוק. תפקיד זה מוטל על רשויות החוק במדינת ישראל".

יצוין כי בשנה שעברה התקיים אירוע דומה, וגם אז פנתה רגב ליהב בבקשה להתערב ולבטלו. גם באותו מקרה השיב יהב באותה לשון.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הרץ המרוקני

    מפתיע שיהב לא מכחיש את הנכבה. כנראה בגלל הכוח האלקטורלי של ערביי חיפה שהם עצמם פליטים ברובם. מה שמעורר את המחשבה שאולי דווקא זכות השיבה תעזור לקדם את ההכרה של הישראלים במציאות. כאשר יהיה רוב ערבי יהיה לפוליטיקאים קשה יותר למחוק את זכר הנכבה. אולי אפילו נלמד ערבית סוף סוף.

  2. חיפאי

    כי בחיפה יש דו קיום אמיתי ולא סותמים פיות ומכבדים את כולם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר