רכבת ישראל (צילום: אילן אסייג)
רכבת ישראל (צילום: אילן אסייג)

רפורמת המחירים בתחבורה הציבורית לא יושמה

בתחילת ינואר הבטיח משרד התחבורה להוזיל בעשרות אחוזים את מחירי הנסיעה הבין עירונית במהלך שהיה אמור להתבצע במהלך פברואר, אך עד היום לא יושמה הרפורמה. משרד התחבורה: "בקרוב תצא הודעה לגבי התאריך העדכני"

פורסם בתאריך: 18.3.18 08:07

משרד התחבורה מעכב את מימוש רפורמת הוזלת מחירי הנסיעות בקווי התחבורה הציבורית הבין עירוניים. בהודעה לעיתונות שהפיץ ב-7 בינואר דיווח משרד התחבורה כי כבר במהלך חודש פברואר ייושם מהלך נוסף ברפורמת תעריפי התחבורה הציבורית ובמסגרתו יוכנסו לשוק התחבורה הציבורית שני כרטיסי מנוי חדשים שיחולו גם על נסיעות בינעירוניות – מנוי חופשי יומי ומנוי חופשי חודשי – והם יאפשרו נסיעה חופשית ללא כל הגבלה באוטובוסים וברכבות בתוך המטרופולינים וביניהן. "כך לדוגמה יתאפשר לנסוע נסיעה עירונית בתוך חיפה, להמשיך מחיפה לתל אביב, ומשם בנסיעה עירונית בתוך תל אביב, וכל זאת במנוי אחד ובמחיר מוזל", נכתב בהודעת משרד התחבורה שבה הוצגו גם דברי שר התחבורה ישראל כץ, ולפיהם "בזכות הרפורמה יוכל כל אזרח לנסוע בכל הארץ, בכל אמצעי התחבורה, בעלות מינימלית ובנוחות מירבית".

לפי הודעת משרד התחבורה מלפני כחודשיים, נסיעה באמצעות מנוי חופשי יומי בין כלל יישובי מטרופולין חיפה לכלל יישובי מטרופולין תל אביב – מנהריה ועד אשדוד – תכלול נסיעות עירוניות ובין עירוניות ברוב אמצעי התחבורה הציבורית – אוטובוסים, רכבות, רכבות קלות, המטרונית והכרמלית – ותעלה 40 שקל בלבד למנוי חופשי יומי.

 

 

ממשרד התחבורה נמסר אז גם כי המהלך משקף הוזלות של עשרות אחוזים בתעריפי הנסיעה הבין עירוניים בכל רחבי הארץ.

אלא שעד היום לא יושם המהלך שהיה צריך לדרך כבר לפני כשבועיים והוזלת המחירים המובטחת לא בוצעה, כך שלמשל מחיר נסיעה ברכבת בכיוון אחד מנהריה לתל אביב נותר 39.50 שקל במקום 40 שקל בלבד למנוי חופשי יומי.

מתגובת משרד התחבורה עולה כי הוא לא גנז את הרפורמה אך היא מתעכבת. "בימים הקרובים תצא הודעה בנוגע לתאריך העדכני", נמסר מדוברות המשרד.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר