פרויקט מעל העננים
פרויקט מעל העננים

מרגש: 50 ילדים חולים בטיסות חווייתיות בשמי חיפה

כ-50 ילדים שמטופלים בקריה הרפואית רמב"ם בליווי של בני משפחותיהם השתתפו בפעילות "מעל העננים" שהתקיימה בשדה התעופה של חיפה ביוזמתם של מנהל עמותת ימין סעד ינקי אדלר, הפעיל החברתי אלעד אטיאס ומנכ"ל נקסט אורבן יוסי כהן

פורסם בתאריך: 3.5.18 18:26

כ-50 ילדים מהמחלקה האונקולוגית וממחלקות אחרות בקריה הרפואית רמב"ם בליווי של בני משפחותיהם השתתפו היום (חמישי) בפעילות חווייתית בשם "מעל העננים" שהתקיימה בשדה התעופה של חיפה. הילדים התאספו באולם של השדה ובו אורגנו עבורם פעילויות יצירה, דוכני אוכל ומתחם פלייסטיישן, חולקו להם הפתעות, והליצן רפואי שי דותן שימח אותם. בשיאו של האירוע מכן התקיימו עבורם סבבי טיסות של כ-20 דקות מעל חיפה במטוס של בית הספר לטיסה סקאי.

 

פעילות בשדה התעופה (צילום: אלה אהרונוב)

פעילות בשדה התעופה (צילום: אלה אהרונוב)

 

הדסה קובר הגיעה לפעילות עם בנה אלחנן שעובר טיפולים מניעתיים לאחר מחלת הלוקמיה ועם הילד שתרם לו מוח עצם. השלושה ירדו מהטיסה עם חיוך גדול על פניהם. רבקה לייבוביץ' באה עם שלוש נכדותיה, שאחת מהן נכה ולאחת בעיית לב. "הבנות ממש נהנו, כולם מתקבלים פה באהבה. זוהי חוויה חד פעמית", היא אמרה לאחר הנחיתה. "היה בסדר גמור", אמר ינון, נער שסובל מנכות שזו לו טיסתו הראשונה, "כשעולים למעלה מרגישים שמשהו מתערבב לך בבטן. בהתחלה זה מפחיד אבל אחר כך זה עובר. היה כיף".

 

 

הפעילות נולדה מתוך שיתוף פעולה של מנהל עמותת ימין סעד ינקי אדלר, הפעיל החברתי אלעד אטיאס ומנכ"ל חברת נקסט אורבן יוסי כהן. עמותת ימין סעד פועלת כבר 17 שנים, מסייעת לילדים חולים ולמשפחותיהם בציוד רפואי, מארגנת עבורם ימי כיף, ופועלת הגשמת משאלותיהם. .

אטיאס איבד את אמו שנפטרה לפני שלוש וחצי שנים ממחלת הסרטן. ימים ספורים לפני פטירתה הביעה האם משאלה להתנדב במחלקה האונקולוגית ילדים ברמב"ם, ומאז, אומר אטיאס, הוא נענה לכל פנייה לסייע לילדים חולים. לנוכח הצלחת האירוע הוא מתכוון להפוך אותו למסורת: "היה מרגש מאוד לשמוע מילדים חולים שהגשמנו להם חלום. חשוב לנו לעשות ולפעול למען הקהילה שבאמת צריכה אותנו. אירוע כזה נותן לנו כוח להמשיך לפעול למען הילדים. אני מודה גם למאפיית אריאל ולכפר השעשועים על תרומותיהם".

"זהו חלק מהתרומה של נקסט אורבן לקהילה", אמר כהן, "התרגשתי לראות את הילדים עם אור בעיניים עולים לטיסה. זה שווה הכל".

 

אלעד אטיאס ויוסי כהן

אלעד אטיאס ויוסי כהן

 

בתיה מאיר, בקרית גבולות בשדה התעופה, לקחה יום חופש כדי להשתתף בפעילות. בנה חלה לפני 25 שנים במחלת הסרטן, ואז היא פגשה את אדלר, שהיה באותו הזמן תלמיד ישיבה והגיע לשמח ילדים ברמב"ם. לפני חודשים אחדים נפגשו השניים שוב, וכשאדלר סיפר למאיר על הפעילות היא נרתמה מיד. הפעילות הזו נותנת המון תקווה לילדים שמטופלים בבית החולים, והיא משמחת לא רק את הילדים אלא גם את משפחותיהם. עם הופעת המחלה המשפחה מבולבלת, הם לא יודעים מה יהיה מחר ופתאום מגיעים המשחקים והפעילויות".

בארגון האירוע סייע בהתנדבות ראובן פריזי, מאבטח מוכר בחיפה, "נעניתי לקריאתו של אטיאס כי חשוב לי לעזור לזולת ולילדים בעלי מוגבלויות". "זהו יום של שמחה ילדים", סיפרה סיון ישראלוב, מתנדבת בימין סעד, "חילקתי להם הפתעות וצבעתי איתם כובעים וחולצות. האירוע הזה מרגש אותי".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר