הפגנת חראכ חיפה בשדרות בן גוריון (צילום: אלה אהרונוב)
הפגנת חראכ חיפה בשדרות בן גוריון (צילום: אלה אהרונוב)

שתי הפגנות הזדהות עם עזה עברו בשקט יחסי (וידאו)

שתי הפגנות התקיימו במושבה הגרמנית - האחת אחר הצהריים שארגנה סיעת חד"ש, והשנייה בערב של תנועת חראכ חיפה. למרות הרוחות הסוערות לא היו עימותים עם המשטרה

פורסם בתאריך: 1.6.18 23:01

כשבועיים אחרי ההפגנות הסוערות התחדשו היום (שישי) ההפגנות למען עזה בחיפה. אחר הצהריים התקיימה תהלוכה שארגנה סיעת חד"ש. התהלוכה התחילה בכיכר אונסק"ו, צעדה לאורך רחוב הגפן עד למוזיאון חיפה לאמנות, והונפו בה שלטים שבהם נכתב "בעזה ובשדרות ילדות רוצות לחיות", "מתנגדים לכיבוש" ו"מתנגדים לפאשיזם". במקום נכחו חברי כנסת מהרשימה המשותפת ובהם איימן עודה ויוסף ג'ברין ויו"ר ועדת המעקב העליונה של הערבים בישראל מוחמד ברכה.

במקום הורגשה נוכחות משטרתית מצומצמת יחסית, ולדברי המארגנים, הם קיבלו את אישור המשטרה לאירוע. עימות קצר התפתח עם אדם שהניף את דגל ישראל והורחק על ידי המשטרה למדרכה הנגדית. ברחבת המוזיאון נאם ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסוא לזכויות הערבים בישראל שרגלו נשברה באירועי ההפגנה ביום שישי לפני שבועיים.

 

 

 

בשעה 21:00 התחילה הפגנה נוספת שאורגנה על ידי דף הפייסבוק "חראכ חיפה" – הקבוצה שארגנה את ההפגנה שבה נעצרו 21 מפגינים לפני שבועיים ברחוב נתנזון. באירוע זה ניכרה נוכחות משטרתית מוגברת והושמעו קריאות כמו "ברוח ובדם נפדה אותך עזה". ההפגנה היתה סוערת יותר, אבל למרות הנוכחות המשטרתית הרחבה לא היו עימותים.

שדרות בן גוריון סגורות בשעות אלה לתנועת כלי רכב, כך שלא התקיימה הפרעה לתנועה. גם בשולי הפגנה זו היו כמה שהניפו דגלי ישראל והצדדים ניהלו דו שיח טעון שלא הגיע לכלל התנגשות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה

    מסכנים הערבים בשדרות בן גוריון הערבים של הגליל פוגעים להם בפרנסה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תפגינו נגד המדינה ונגד אלו ששומרים על בטחונכם בסוף זה יתהפך עליכם כי אתם פה. נהנתנים. ושכחתם מאיפה הפרנסה שלכם אחרי הכל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר