שלט חוצות (צילום: מורן מירב)
שלט חוצות (צילום: מורן מירב)

נפתח הליך להגשת התנגדויות להנחיות לאישור שילוט

בהודעה שפרסמה מ"מ ראש העיר חדוה אלמוג, שמשמשת כמחזיקת תיק מינהל ההנדסה בעירייה, צוין כי כל מי שרואה עצמו נפגע מהן רשאי להגיש ערר לוועדת הערר המחוזית תוך חודש

פורסם בתאריך: 12.6.18 09:48

נפתח הליך להגשת התנגדויות להנחיות החדשות שהכינה עיריית חיפה לאישור שילוט בעיר. בהודעה שפרסמה מ"מ ראש העיר חדוה אלמוג, שמשמשת כמחזיקת תיק מינהל ההנדסה בעירייה, צוין כי ההנחיות אושרו בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בסוף חודש מאי וכי כל מי שרואה עצמו נפגע מהן רשאי להגיש ערר לוועדת הערר המחוזית תוך חודש.

ההנחיות, אשר כוללות מגבלות רבות להצבת שלטים, נגזרות מתיקון שאושר לחוק התכנון והבנייה לפני כשלוש וחצי שנים ושבו נקבע כי ועדה מקומית רשאית לקבוע הנחיות מרחביות בנושאים שונים בכפוף לכך שאין בהן סתירה להוראות תוכנית או להוראות החוק. ההנחיות החדשות שהכינה העירייה גובשו בתיאום עם מחלקת השילוט העירונית ועם השירות המשפטי של העירייה במטרה לשמור על חזות נאה ואסתטית של העיר ולהגדיר קריטריונים אחידים לשילוט.

בפרק הכללי של ההנחיות נקבע כי הצבת שלטים תאושר רק לאחר שייקבע כי השילוט אינו פוגע באופי הסביבה, בערכי מורשת ובערכים נופיים ואדריכליים.

 

 

במסמך ההנחיות מפורטות הוראות לשילוט במקומות שונים: שילוט של עסקים הפועלים במבני מגורים יאושר בתנאי שהתקבל אישור של נציגות הבית המשותף וירוכז ב"מרכזיית שלטים" שתוצמד לדופן הבניין. באזורי תעשייה מדרבנות ההנחיות נוסחי שילוט מקוצרים, ונקבע בהן כי תינתן "עדיפות לשילוט מאותיות בודדות בלבד". עוד נקבע בהנחיות כי באזורי תעשייה לא יעלה גודל השלטים על עשרה מ"ר ולא יאושר להציב שלט מעל שלט. בהנחיות לשילוט על גבי גשרים עירוניים נקבע כי לא יאושר כיסוי על ידי שילוט על גשרים בעלי עיצוב אדריכלי מיוחד. לפי ההנחיות, רוחב מירבי של שלט בחזית מסחרית יהיה כרוחבה של חזית בית העסק, ובמבני משרדים השילוט יהיה בהתאמה לעיצוב הבניין. ההנחיות מגבילות שילוט באמצעות מדבקות בחלונות ראווה וקובעות ששילוט מסוג זה יותר "בתנאי ש-50 אחוז מחלון הראווה יישאר ללא כיסוי".

באשר לשילוט אלקטרוני נקבע בהנחיות כי הוא יאושר "רק לאחר שיתברר שאין הפרעה למבני המגורים באזור", ובכל מקרה "לא יותקן שילוט אלקטרוני על גבי מבנה בעל ערך אדריכלי ייחודי או מבנה לשימור".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר