שלט חוצות (צילום: מורן מירב)
שלט חוצות (צילום: מורן מירב)

הוועדה המקומית תדון בהנחיות החדשות לשילוט בעיר

העירייה גיבשה קריטריונים חדשים לשילוט ברחבי העיר במטרה לשמור על חזות אסתטית. לפי העקרונות החדשים, השילוט לא יסתיר אלמנטים אדריכליים מיוחדים ויאושר לאחר שייקבע שאין פגיעה באופי הסביבה ובערכים נופיים

פורסם בתאריך: 25.3.18 19:34

חברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה יתבקשו לאשר מחר (שני) בישיבתה של הוועדה הנחיות חדשות שהכינה העירייה לאישור שילוט בעיר. ההנחיות, הכוללות מגבלות רבות להצבת שלטים, נגזרות מתיקון שאושר לחוק התכנון והבנייה לפני כשלוש וחצי שנים ושבו נקבע כי ועדה מקומית רשאית לקבוע הנחיות מרחביות בנושאים שונים בכפוף לכך שאין בהן סתירה להוראות תוכנית או להוראות החוק.

ההנחיות החדשות שהכינה העירייה גובשו בתיאום עם מחלקת השילוט העירונית ועם השירות המשפטי של העירייה במטרה לשמור על חזות נאה ואסתטית של העיר ולהגדיר קריטריונים אחידים לשילוט. בפרק הכללי של ההנחיות נוסחו העקרונות המנחים לשילוט, ולפיהם "השילוט יוצב בשטח הפרטי בלבד, מלבד שילוט חוצות המוצב על מתקנים עירוניים, ולא יסתיר אלמנטים אדריכליים מיוחדים. הצבת השלט ומיקומו יאושרו לאחר שייקבע שאין פגיעה באופי הסביבה ובערכים נופיים".

 

 

בהמשך מפורטות הנחיות לשילוט במקומות שונים: שילוט של עסקים הפועלים במבני מגורים יאושר בתנאי שהתקבל אישור של נציגות הבית המשותף וירוכז ב"מרכזיית שלטים" שתוצמד לדופן הבניין. באזורי תעשייה מדרבנות ההנחיות נוסחי שילוט מקוצרים ונקבע בהן כי תינתן "עדיפות לשילוט מאותיות בודדות בלבד". עוד נקבע בהנחיות כי באזורי תעשייה לא יעלה גודל השלטים על 10 מ"ר ולא יאושר להציב שלט מעל שלט.

בהנחיות לשילוט על גבי גשרים עירוניים נקבע כי לא יאושר כיסוי על ידי שילוט על גשרים בעלי עיצוב אדריכלי מיוחד. לפי ההנחיות, רוחב מירבי של שלט בחזית מסחרית יהיה כרוחבה של חזית בית העסק, ובמבני משרדים השילוט יהיה בהתאמה לעיצוב הבניין. ההנחיות מגבילות שילוט באמצעות מדבקות בחלונות ראווה וקובעות ששילוט מסוג זה יותר "בתנאי ש-50 אחוז מחלון הראווה יישאר ללא כיסוי".

מההנחיות עולה כי העירייה רואה בשילוט חוצות מענה במישור האסתטי לבעיית המבנים הנטושים, ובהקשר זה נכתב בהן כי "תישקל בחיוב הצבת שלטים המכסים מבנים נטושים ובעלי חזות שאינה אסתטית".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה כיף נפטר מהשלטים המכוערים של יונה על שיקום נזקי השריפה

  2. גארי שיינמן

    שילוט הוא זיהום…המזהם הגדול ביותר בחיפה בשילוט המוגזם היא העירייה. ראו בתל אביב השלטים קטנים אסתטיים ותרבותיים בחיפה הכל נראה כמו בפריפרייה גדול צעקני ומכוער.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר