חזית הים העירונית (הדמיה: משרד אמיר מן-עמי שנער אדריכלים)
חזית הים העירונית (הדמיה: משרד אמיר מן-עמי שנער אדריכלים)

"השר לא יכול לבוא ולחתוך סרט כשאין הסכם. נקודה"

יו"ר ועד עובדי הנמל אייל זלץ מסביר מדוע הוא גרם לביטול טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט חזית הים העירונית: "המשא ומתן נמצא במבוי סתום, ואין לשר למה לבוא להתסיס את האווירה"

פורסם בתאריך: 26.6.18 19:06

התנגדותו של ועד עובדי נמל חיפה לפרויקט פיתוח חזית הים העירונית במערב נמל חיפה במתכונתו הנוכחית עמדה ברקע ההחלטה לבטל את טקס הנחת אבן הפינה של הפרויקט שאמור היה להיערך היום (שלישי) בנמל. במסגרת הפרויקט מוצעים פינויו של מערב הנמל מפעילות נמלית, למעט נמל הנוסעים, ופתיחת רציפיו לפעילות עירונית ותיירותית. בטקס אמורים היו להשתתף שר האוצר משה כחלון, שר התחבורה ישראל כץ, ראש העיר חיפה יונה יהב ויו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה אשל ארמוני, אך אתמול בשעות הערב הוחלט על ביטולו.

יו"ר ועד עובדי הנמל אייל זלץ אמר ל"כלבו – חיפה והצפון" כי התנגדותם של העובדים לפרויקט נובעת מכך שבמסגרת הדיונים על הסדרי הרפורמה בנמלים טרם הושג הסכם בין המדינה לוועד על מתן שטח חלופי לחברת נמל חיפה במקום שטחי מערב הנמל. לדבריו של זלץ, במסגרת הדיונים בבית הדין הארצי לעבודה בהסדרי הרפורמה הוא הודיע אתמול לנציגי המדינה על התנגדותו לקיום הטקס. לעמדתו, כך נראה, היתה השפעה רבה על ההחלטה לבטל את האירוע.

במסגרת הרפורמה בנמלים מוקמים ביוזמת משרד התחבורה שני נמלים חדשים פרטיים – נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד – אשר יתחרו בנמלי חיפה ואשדוד שבבעלות ציבורית. עובדי נמל חיפה חוששים שהיוזמה להקמת נמל המפרץ במתכונתה הנוכחית לא תאפשר לחברת נמל חיפה להתחרות בנמל המפרץ החדיש.

 

 

זלץ: "בגדול אנחנו לא מתנגדים לפרויקט חזית הים העירונית, אבל אנחנו דורשים שיהיה הסכם מסודר בין המדינה לעובדים. מערב הנמל הוא שטח תפעולי שלנו, וכרגע אין הסכם. השר לא יכול לבוא ולחתוך סרט כשאין הסכם. נקודה. הצלחנו לשנות לו"ז של שני שרים בממשלה 12 שעות לפני האירוע ולא שבועיים לפניו. הטקס בוטל מסיבה פשוטה מאוד – אנחנו בתוך משא ומתן שנמצא במבוי סתום, ואין לשר למה לבוא להתסיס את האווירה. אנו מבקשים שיהיו לנו תנאי תחרות הוגנים ותשתיות שוות מול נמל המפרץ. חזית הים העירונית באה במקום הנמל המערבי שהיום משמש אותנו לאחסון מכוניות ולעבודה עם תפזורות. אם לוקחים לנו שטח תפעולי, צריכים לתת לנו שטח תפעולי במקומו, אבל לא נותנים. לוקחים לנו 300 דונם, אז שייתנו לנו 300 דונם. את זה אנחנו מבקשים לעגן במסגרת הסכמי הרפורמה, ובגלל זה לא ברור למה השר צריך לבוא כשעוד אין הסכם ולחתוך סרט".

מעיריית חיפה נמסר כי "בשל סכסוך עבודה שעליו הכריזו עובדי הנמלים באשדוד ובחיפה קיבלו הגורמים המעורבים בהפקת הטקס החלטה משותפת לדחות את מועד הטקס ולקיימו במועד אחר שייקבע בהמשך".

מנגד, דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר כי "משרד התחבורה לא היה מעורב בביטול הטקס".

דובר חברת נמל חיפה זוהר רום מסר בתגובה: "מדובר בשלב אינטנסיבי ומתקדם במשא ומתן בנושא הרפורמה בנמלים, והכוונה היא לסיים אותו בשבוע הקרוב בהוראת בית הדין לעבודה. לכן בעיתוי זה נדחה הטקס. ההכנות למימוש חזית הים העירונית נמשכות".

תגובתה של לשכת שר האוצר תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גיל

    ואני חשבתי שהנה סוף סוף קורים דברים בחיפה… אבל שוב פעם יהב מוכר לנו חלומות באספמיה!! אני מסתובב בארץ וגם בחול אנשים לא יודעים איפה זה חיפה ..! וגם מי שכן יודע שואל אותי מה יש לעשות בחיפה אני נותר ללא מילים!! כי תכלס אין בחיפה מה לעשות ! העיר נסגרת בשש בערב! אין אטרקציות אין מקומות נורמלים לבלות זאת עיר רק לזקנים ! אמן שעינת קליש תבחר ותחייה את העיר ברוח צעירה והתחדשות מיידית!! חיפה צריכה וחיבת ליהות עיר בינלאומית שכולם ירצו להגיע אליה !

  2. יעקב אתגר

    חיפה אחננה עיר של תושביה אלא של בתי הזיקוק לנפט הנמל חיל הים משא 7200 חברת חשמל נמל הקישון…הכל ליכלוך זיהום וכסף של הבעלים…ראשי עיר עלובים ןאינפוטנטים שלא הבינו כלום הורידו אותנו שאולה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר