רעידת אדמה באיטליה (צילום: Alessandro Di Meo, AP)
רעידת אדמה באיטליה (צילום: Alessandro Di Meo, AP)

עיריית חיפה נערכת לרעידת אדמה

בעקבות הרעידות בצפון הורה ראש העיר יונה יהב לרענן את נוהלי החירום. במקרה של רעידת אדמה תחולק העיר לשישה חבלים שיוכלו להתנהל עצמאית. הושלמה התקנת מערכות ההתראה בבתי הספר

פורסם בתאריך: 10.7.18 12:11

ראש העיר חיפה יונה יהב הנחה את הגורמים העירוניים הרלוונטיים לרענן את נוהלי הביטחון והתגובה בעת רעידת אדמה, וזאת על רקע גל רעידות האדמה שפקד בימים האחרונים את צפון הארץ. לפני יותר מעשור, כחלק מהליך הפקת הלקחים ממלחמת לבנון השנייה, חולקה חיפה לשישה חבלים באופן שיכול לתת מענה לתרחיש שבו נחסם המעבר בין שכונות העיר. חלוקה זו מאפשרת לכל חבל יכולת ניהול עצמאית באירועי חירום על ידי צוותים מקצועיים של העירייה בסיוע של המשטרה וכוחות החילוץ של פיקוד העורף.

במקרה חירום ינוהלו ששת החבלים מהמרכז לניהול משברים שאותו הקימה העירייה. המרכז כולל מערכות הפעלה, שליטה ובקרה מתקדמות שמסייעות בגיבוש תמונת מצב עדכנית בכל נקודת זמן תוך ביצוע אינטגרציה של נתונים בזמן אמת. המרכז נועד להבטיח את היכולת של העירייה לספק שירותים בתנאי משבר תוך שמירה על הרציפות התפקודית של העיר.

העירייה השלימה התקנה של כ-120 מערכות התראה מקדימה מפני רעידות אדמה בבתי הספר בעיר. התקנת המערכות מומנה על ידי משרד החינוך, והן חוברו למערכת שליטה ובקרה ארצית ולמוקד המבצעי של אגף הביטחון בעירייה. המערכות מספקות זמן התראה סביר שיאפשר פינוי מוקדם של התלמידים במקרה של רעידת אדמה.

כמו כן מקיימת העירייה בשיתוף עם משרד החינוך ועם פיקוד העורף קורסים של סיוע עצמי ראשוני אשר מקנים למשתתפים ידע בחילוץ קל, במתן עזרה ראשונה ובכיבוי שריפות. במסגרת זו הוכשרו עד כה כ-3,000 איש למתן סיוע ראשוני, ובהם 400 עובדי עירייה, כ-150 תושבים וכ-2,500 תלמידים מכיתות י'. בקרוב ייפתח מסע גיוס להקמת צוותי חילוץ עירוניים שיתבססו על מתנדבים מקרב התושבים, אשר יעברו הכשרה מקצועית נרחבת לצורך מענה ראשוני לפני הגעתם של כוחות החילוץ המקצועיים.

 

 

קמפיין להגברת המוכנות של תושבי העיר במסגרת התא המשפחתי במקרה של רעידת אדמה, שריפה או מלחמה ייפתח בקרוב. שיפור המוכנות במסגרת המשפחתית בהתארגנות מקדימה עם מלאי של מים, מזון יבש, אמצעי תאורה ותקשורת על סוללות למקרה של הפסקות חשמל תאפשר לתושבים להיות עצמאיים בשעות הראשונות הקריטיות, בזמן שהרשות תנהל את המשבר ברחבי העיר עד שניתן יהיה לסייע לכלל התושבים. במסגרת ההכנות לקמפיין התקיימו פגישות של נציגי כוחות החילוץ עם תושבים חרדים ועם נציגים של הקהילה האתיופית.

נוסף על כך פיתחה העירייה משחק אינטרנטי לילדים שבו על הילד למצוא בביתו את הפריטים החשובים לצורך היערכות חירום. לאחר שהפריטים נמצאים מקבל הילד תעודת הצטיינות מראש העיר.

העירייה העמידה לראשות התושבים אתר בחמש שפות – עברית, ערבית, רסית, אמהרית ואנגלית – אשר כולל הנחיות להיערכות משפחתית לשעת חירום, להכנת המרחב המוגן, להתמודדות עם מצבי לחץ ועוד.

יהב: "הניסיון הרב שאותו צברנו הביא אותנו להציב בראש סדר העדיפויות שלנו את חשיבות ההיערכות מבעוד מועד למצבי חירום. בשל כך אנחנו נערכים באופן מקיף ויסודי וברצינות רבה לכל תרחיש ואיום אפשריים, לרבות רעידת אדמה, על מנת לתת את המענה הטוב ביותר לתושבים גם בשעת משבר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. לא משנה

    עיריית חיפה נערכת לרעידת אדמה. הכל יפה על הנייר במציאות אף אחד לא ידע מה לעשות אנחנו עם של פקה פקה פקה יונה יהב תמשיך לאכול פלאפל ושווארמה אתה צריך להשמין עוד עירייה מדינה מושחתת מושחתת לא מקצועית בגרוש

  2. דני דין

    יהב תכין את עצמך ואת העיריה גם לרעידת האדמה שתגיע לחיפה ב30 לאוקטובר

  3. ג'ולי

    יהב טוב בדיבורים המעשים מתחילים לפני בחירות .
    דני דין למה 30.10 ?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כבר שנתיים וחצי אנו ממתינים להיתרים לממ״ד העיריה מעכבת אותנו שוב ושוב העיקר להגיד שעוזרים לתושבים להתמגן למקרי חירום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר