עסקים ברחוב הרצל בשכונת הדר (צילום: רמי שלוש)
עסקים ברחוב הרצל בשכונת הדר (צילום: רמי שלוש)

170 רישיונות עסק מזורזים הונפקו בחצי שנה

עיריית חיפה פרסמה נתונים ראשונים על תוצאות הרפורמה שלה בתחום רישוי העסקים, שבמסגרתה ניתן רישיון זמני לחצי שנה תוך חמישה ימים מיום הגשת הבקשה. העירייה: "המדיניות מקלה באופן דרמטי על בעלי העסקים הקטנים והבינוניים"

פורסם בתאריך: 11.7.18 15:15

אתמול (שלישי) על רקע אישור הרפורמה לרישוי עסקים, אשר ממזגת הצעת חוק ממשלתית עם הצעת חוק פרטית, בוועדת הפנים של הכנסת, הציגה עיריית חיפה לראשונה נתונים על הרפורמה בתחום רישוי העסקים שהיא עצמה יזמה.

הרפורמה העירונית, שנועדה להקל על בעלי עסקים בהליכי קבלת רישיון עסק, מאפשרת מתן רישיון עסק זמני לבעלי עסקים לתקופה של חצי שנה תוך חמישה ימים מיום הגשת הבקשה לרישיון עסק, וזאת בהתבסס על הגשת תצהיר. לפני נתוני העירייה, מאז תחילת יישום הרפורמה לפני כחצי שנה היא ניפקה 170 רישיונות עסק תוך פרק זמן קצר ביותר מהמועד שבו הוגשו הבקשות לרישיון – 40 רישיונות ניתנו תוך פחות מחמישה ימים ו-130 רישיונות ניתנו תוך פחות מ-19 ימים.

 

 

המהלך העירוני מבוסס על מעבר למסלול תצהירים שמאפשר לרוב העסקים בעיר לקבל את אישורם של גורמי הרישוי החיצוניים, ובהם משרד הבריאות, לרישיון הזמני, וזאת בכפוף להצגת תצהירים וחוות דעת של מומחים על אודות עמידת העסק בדרישותיהם. עם קבלתם של כל המסמכים והתצהירים מונפק תוך חמישה ימים רישיון עסק זמני לתקופה של חצי שנה, שבמהלכה מגיעים גורמי הרישוי לבדיקה פיזית בעסק ובוחנים הלכה למעשה את מידת עמידתו בדרישות הרישוי על פי החוק. בתום חצי השנה, וככל שהעסק עומד בתנאי הדין, ניתן לבעל העסק רישיון קבוע בתקופה הנקובה בחוק.

מהעירייה נמסר כי "המדיניות העירונית מקלה באופן דרמטי על בעלי העסקים הקטנים והבינוניים והביאה להאצת תהליך הרישוי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר