אירוע הפייסבוק של האגודה למען הלהט"ב בישראל
אירוע הפייסבוק של האגודה למען הלהט"ב בישראל

מי יצטרף לשביתת הלהט"ב ביום ראשון?

בית הקהילות לגאווה וסובלנות הודיע שיתמוך במחאה של קהילת הלהט"ב נגד החוק שאינו מאפשר פונדקאות לזוגות חד מיניים. גם ראש העיר יונה יהב הודיע שהוא "תומך במאבק לחלוטין". עוד בשובתים ובתומכים: גל'ס בייקרי, IBM וחברת נמל חיפה

פורסם בתאריך: 19.7.18 19:30

כמה גורמים עירוניים ופרטיים בחיפה הכריזו על כוונתם להצטרף או לתמוך ביום ראשון בשביתה שהכריזה קהילת הלהט"ב בעקבות החוק שאינו מאפשר פונדקאות לזוגות חד מיניים.

בית הקהילות לגאווה וסובלנות יתמוך בפעילים שיבקשו להביע מחאה, ופעיליו ייסעו לתל אביב כדי להשתתף במחאה המתוכננת שם – כך מסר מנהל בית הקהילות ארנון אלוש.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר ראש העיר יונה יהב שהוא "תומך לחלוטין במאבקה של הקהילה". אליו הצטרפה בהבעת תמיכה גם חברת מועצת העיר עו"ד שרית גולן שטיינברג שפרסמה בפייסבוק תמונה שלה עם הכיתוב "עכשיו תורנו להגיד לא – הקהילה הגאה שובתת". בעירייה לא תתקיים פעילות ביום ראשון בכל מקרה בגלל ט' באב.

תיאטרון הצפון בקרית מוצקין יהיה סגור – כך הודיעה מנכ"לית התיאטרון דפנה צורי. בעמוד הפייסבוק של התיאטרון נכתב כי "מתוך הזדהות עם מאבקה של הקהילה הלהט"בית, היכל התיאטרון בקרית מוצקין מכריז על שביתה ביום ראשון. משרדי ההיכל יהיו סגורים".

 

 

גל גבריאלי, הבעלים של הקונדיטוריה גל'ס בייקרי ופעיל בקהילת הלהט"ב יסגור את הקונדיטוריה לאות הזדהות. "אני הראשון שאמרתי שצריך להשבית את המשק ברגע ששמעתי שהחוק הולך לעבור", אמר גבריאלי ל"כלבו – חיפה והצפון", "בבוקר דיברתי עם גל אוחובסקי ועוד היתה לנו תקווה שמשהו ישתבש או שלא יהיו מספיק קולות לחוק החשוך של סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, אבל אצל ביבי כמו אצל ביבי – קמנו וראינו שהצביעו בלילה. אז העליתי פוסט ואוחובסקי התקשר ואמר שזה רעיון מצוין ושנתחיל לקדם את זה. מכאן התחיל הכל". גבריאלי הביע תקווה שגורמים חיפאיים נוספים יצטרפו למחאה.

כמה חברות, ובהן מיקרוסופט, IBM וחברת נמל חיפה, הודיעו שהן יאפשרו לעובדיהן לשבות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר