ישראל סביון (צילום: דורון גולן)
ישראל סביון (צילום: דורון גולן)

בעקבות סביון: הצעת חוק לחניה בחינם לאזרחים ותיקים

יוזמה של חבר מועצת העיר ישראל סביון הפכה השבוע להצעת חוק שהגיש ח"כ איציק שמולי לאפשר חניה בחינם בכל הארץ לאזרחים החל מגיל 70. דווקא בחיפה יוזמות אלה נדחו על ידי העירייה

פורסם בתאריך: 1.8.18 08:25

בעקבות פנייתו של חבר מועצת העיר ישראל סביון, המשמש גם כמזכיר מחוז חיפה של מפלגה העבודה, הגיש השבוע ח"כ איציק שמולי (העבודה) הצעת חוק למתן חניה בחינם לאזרחים ותיקים.

לדבריו של סביון, כשניסה לקדם את ההטבה בעיריית חיפה הוא נתקל בהתנגדות מיותרת: "התפלאתי מכיוון שהתועלת לקשישים עולה עשרות מונים על ההפסד שייגרם לקופת העירייה". לפי ההצעה, המהווה תיקון לחוק האזרחים הוותיקים, מוצע להעניק לאזרח ותיק שהגיע לגיל 70 חניה בחינם בכל מקום של חניה בתשלום שמעמידה לציבור הרשות המקומית שבתחומה הוא מתגורר.

שמולי: "רשויות מקומיות, בעיקר במרכז הארץ כמו תל אביב יפו, רמת גן, ראשון לציון ורחובות, כבר מעניקות חניה בחינם במקומות חניה מוסדרים לתושביהן הקשישים. בדרך כלל מדובר בתושבים מעל גיל 70. דווקא בערי הפריפריה, שבהן המצב הכלכלי של הקשישים הוא קשה יותר, לא ניתן פטור מתשלום דמי חניה, ובכך הם מופלים לרעה לעומת תושבי הערים שבהן ניתן פטור מתשלום דמי חניה. אין כל סיבה להפלות לרעה את תושבי חיפה על פני תושבי תל אביב שנהנים בעירם מהטבה כזו".

 

 

סביון: "הפטור מחניה הוא הוקרה פעוטה יחסית לכל אותם גמלאים שיצאו ממעגל העבודה אך ממשיכים לפעול בעירם ורבים מהם מתנדבים בארגונים שונים. עם השנים הניידות של חלקם מתדרדרת והם לא זוכים להכרה כלשהי מטעם המדינה. החסד הקטן הזה הוא מעשה גדול שמסייע לאוכלוסייה אשר לרוב מתקשה להתמודד על זכותה".

יצוין שכבר בשנת 2012 העלה חבר מועצת העיר אלי לנדאו, נציג שדולת הגמלאים במועצה, הצעה לסדר ובה קרא לאפשר חניה בחינם בחניוני העירייה בחיפה לגמלאי העיר, אך בקשתו נדחתה ברוב קולות חברי הקואליציה. בנובמבר 2017 מתחו לנדאו וסביון ביקורת על העירייה בטענה שהיא גזלה מהציבור מאות חניות לטובת מיזם Car2Go בעוד שבקשתם לאפשר לגמלאים להחנות בחינם בעיר נענתה בסירוב בטענה לחוסר מקום.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עדיפות לאנשים עובדים ועסקים, לא לפנסיונרים

    חניה חינם לתושבי חיפה שעובדים בעיר!
    אם לא נעבוד לא יהיה ממי לקחת כסף לפנסיה של הפנסיונרים.
    חיפה נהיתה עיר של זקנים, תיכף יקבלו גם עדיפות בהרשמה לאוניברסיטה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאחל לך להאריך ימים – ולקבל יחס מעליב, מאנשים כמוך

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה נחשבת לעיר זקנה והזקנים בה אינם מקבלים הרבה הטבות אם בכלל חניה חינם היא הטבה מינורית את האוניברסיטה כבר מזמן סיימנו

  4. אבי

    במקום לתת למבוגרים נסיעה חינם בתחבורה הציבורית ומוניות שירות. ולסבסד את התשלום למוניות הספיישל בשביל צרכים רפואיים (בדיקות בקופות חולים ומרפאות) כדי שהם פחות ידעו על הכביש. נותנים להם חניה חינם. אף אחד לא צריך לקבל חניה חינם. צריך לשפר את התחבורה הציבורית כך שיהיו כמה שפחות רכבים על הכביש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר