תרגיל פינוי לכודים (צילום: ענת סלומון)
תרגיל פינוי לכודים (צילום: ענת סלומון)

העירייה מגייסת מתנדבים ליחידת החילוץ העירונית

עיריית חיפה יוצאת בקמפיין לגיוס מתנדבים ליחידת החילוץ העירונית. המתנדבים יעברו הכשרה עיונית ומעשית בבסיס ההדרכה של פיקוד העורף וילמדו טכניקות של איתור לכודים בתוך מבנים שקרסו וטכניקות של חילוץ

פורסם בתאריך: 7.8.18 10:16

עיריית חיפה פתחה בקמפיין חדש לגיוס מתנדבים ליחידת החילוץ העירונית. המועמדים המתאימים יעברו הכשרה עיונית ומעשית בבסיס ההדרכה של פיקוד העורף שתכלול לימוד טכניקות של איתור לכודים בתוך מבנים שקרסו וטכניקות של חילוץ, כולל תרגול בשטח. עם סיום ההכשרה יתבקשו המתנדבים לעבור רענון תקופתי לשמירת הכשירות המבצעית.

כיום כוללת היחידה 3,000 מתנדבים, ובהם עובדי עירייה, תלמידי כיתות י' מבתי ספר בעיר ותושבים שכבר הוסמכו להעניק סיוע ראשוני. מטרת הקמפיין היא לקלוט מתנדבים נוספים ליחידה כדי להגיע למצב שבו בכל שכונה מתגוררים מתנדבים שמסוגלים לתת מענה בעת הצורך. תושבים אשר מעוניינים להתנדב ליחידה יכולים להירשם בדף הפייסבוק של העירייה.

 

 

מנהל אגף הביטחון העירוני יאיר זילברמן: "הניסיון מלמד כי בכל המקרים שבהם נדרש חילוץ, הראשונים להגיע לזירה הם תושבים שמתגוררים סמוך למקום האירוע, בעוד שהכוחות המקצועיים מגיעים בשלבים מאוחרים יותר. על רקע ההבנה הזו מקיימת העירייה מאז שנת 2014 קורסי סיוע עצמי ראשוני שאותם מובילים צוותים מקצועיים של פיקוד העורף. בקורסים הללו עוברים המשתתפים הכשרה למתן מענה ראשוני לסיוע ולחילוץ נפגעים תחת הריסות".

בעירייה מוסיפים שהקמפיין לגיוס מתנדבים ליחידת החילוץ מצטרף לקמפיין עירוני נוסף לשיפור מוכנות התושבים לחירום, אשר מתקיים זו השנה השנייה ברציפות בדגש על רעידת אדמה, על שריפות ועל מלחמה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר