כבאי בפעולה (צילום: תומר אפלבאום)
כבאי בפעולה (צילום: תומר אפלבאום)

מאבק הכבאים: לא יאבטחו אירועים ומשחקי כדורגל

לוחמי האש ועובדי שירותי כבאות והצלה, באמצעות הסתדרות המעו"ף, הודיעו על פתיחה בעיצומים במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז בשל טענות על התנהלותו של הנציב רב טפסר דדי שמחי. הכבאים הפסיקו אימונים, תרגילים והדרכות

פורסם בתאריך: 24.8.18 12:59

לוחמי האש במחוז חוף, ובהם כבאי תחנת חיפה, יפסיקו לאבטח מעתה ועד להודעה חדשה אירועים המוניים כמו משחקי כדורגל והופעות שבהם נדרשת נוכחות של רכב כיבוי – כך מסר ל"כלבו – חיפה והצפון" יו"ר ועד העובדים בתחנת חיפה ובמחוז חוף בשירותי כבאות והצלה רס"ר אורן לרפלד, שמכהן גם כדובר הוועד הארצי של הכבאים.

לדבריו של לרפלד, זהו המשכו של סכסוך העבודה שעליו הכריז לאחרונה ארנון בר דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף – הארגון שמייצג את העובדים ואת הכבאים בשירותי הכבאות וההצלה – בשל העימות עם נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי. העיצומים שנוקט הוועד אושרו אתמול (חמישי) על ידי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שאישר לכבאים גם להפסיק את האימונים, את התרגילים ואת ההדרכות. בהודעתו על העיצומים כתב ניסנקורן: "לנוכח התנהלותה הכוחנית של ההנהלה הבכירה של נציבות כבאות והצלה יופסק שיתוף הפעולה בין העובדים ונציגותם להנהלה בנושאים שאינם מבצעיים".

לרפלד, "מעתה לא נצא לאבטח אירועים רבי קהל בכל רחבי המחוז, ולמעשה בכל הארץ. גם אם מדונה תגיע עכשיו לאיצטדיון העירוני לא נשלח לשם כבאית".

 

רס"ר אורן לרפלד

 

 

בתוך כך הודיע הוועד כי הכבאים והעובדים במחוז, אשר כולל בין השאר את תחנות חיפה, עכו, זבולון וחדרה, יחרימו גם את טקס הרמת הכוסית לכבוד ראש השנה. "מדובר בהנחיה ארצית של בר דוד", הבהיר לרפלד, "גם אם צוות מטה המחוז יגיע לתחנות כדי להשתתף בטקס, העובדים והלוחמים לא יהיו שם".

במכתב ששלח אתמול בר דוד ללוחמי האש ולעובדי שירותי כבאות והצלה בעניין החרמת הטקס נכתב: "לצערנו, השנה בניגוד לשנים קודמות לא נשתתף בטקסים, לא במישרין ולא בעקיפין. כידוע לכולכם, אנו מצויים בימים אלה בסכסוך עבודה קשה וחריף מול נציב הכבאות דדי שמחי, ואין זה זמן לחגיגות. אנו בעיצומם של מערכה ומאבק על זכויותיהם הבסיסיות של לוחמי ועובדי הכבאות וההצלה".

בר דוד טען כי הובא לידיעתו "שהנציב בעצמו וקצינים מטעמו כופים על לוחמים ועל עובדים להגיע לטקסי הרמת כוסית ואף מאיימים מפורשות על עובדים שלא יגיעו". בעניין זה מדגיש בר דוד כי "על כל עובד שיאוים בנושא זה ובכל נושא אחר לפנות מיידית לנציגי ארגון העובדים ולדווח על כך, ואנו נפעל בהתאם".

בנציבות כבאות והצלה בחרו לא להתייחס לשאלות "כלבו – חיפה והצפון" בנושא העובדים המאוימים כפי שטען בר דוד במכתבו, וגם לא לשאלות אם העובדים חייבים להגיע לטקס הרמת הכוסית ואם ינקטו סנקציות כלפי אלה שלא יגיעו. בתגובת הנציבות נכתב: "אין מדובר במאבק של נציב כבאות מול לוחמי האש, אלא במאבק על אופיו של מערך הכבאות וההצלה בישראל ועל היכולת של קצינים ומפקדים לפקד על הכוחות. זו הפעם הראשונה בישראל שבה ועד עובדים לא מפגין נגד תנאי שכר אלא על הרצון להמשיך להתערב בנושאים מבצעיים. זהו אותו הוועד שקרא לנציב הקודם רב טפסר שחר איילון להתפטר, וכך גם לנציבים שלפניו. אין בכוונת הנציב ומפקדי הכבאות לאפשר לאף גורם, כולל הוועד, להתערב בהחלטות מבצעיות, וזאת מתוך הבנה שהאחריות מונחת על כתפיהם כמפקדים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר