הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ (צילום: תומר אפלבאום)
הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ (צילום: תומר אפלבאום)

אושר מינויו של הרשקוביץ לנציב שירות המדינה

הממשלה אישרה את מינויו של הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ', רבה של שכונת אחוזה בחיפה, לתפקיד נציב שירות המדינה. התנועה לטוהר המידות כבר הודיעה שבכוונתה לעתור לבג"ץ נגד הבחירה

פורסם בתאריך: 12.9.18 14:43

הממשלה אישרה הבוקר (רביעי) את מינויו של הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ', רבה של שכונת אחוזה בחיפה, לתפקיד נציב שירות המדינה. המינוי אושר לאחר שהוועדה המיוחדת לבחירת הנציב בראשותו של השופט בדימוס חנן אפרתי, שבה היו חברים פרופ' מינה טייכר ופרופ' דב גולדברגר, אישרה את הבחירה. על מועמדותו של הרשקוביץ לתפקיד פורסם בלעדית ב"כלבו – חיפה והצפון".

יצוין כי הרשקוביץ היה מועמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד וכי התנועה לטוהר המידות כבר הודיעה שבכוונתה לעתור לבג"ץ נגד הבחירה. בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר היועץ המשפטי של התנועה עו"ד יובל יועז: "פנינו לאורך השבועות האחרונים במכתבים לוועדת אפרתי, לממשלה וליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה והסברנו שהרשקוביץ' לא יכול להתמנות לתפקיד בגלל הזיקה הפוליטית-מפלגתית המובהקת שלו. הדבר מתנגש עם מהות תפקיד נציב שירות המדינה שהוא תפקיד א-פוליטי בהגדרה ותפקידו גם לשמור על א-פוליטיות של השירות הציבור, ולכן זה פשוט בלתי אפשרי. הממשלה אישרה את המינוי, ואנחנו מתכוונים להגיש עתירה".

 

 

הרשקוביץ' הוא פרופסור למתמטיקה ששימש בעבר דיקן הפקולטה למתמטיקה בטכניון ונשיא אוניברסיטת בר אילן. בשנים 2013-2009 הוא כיהן כשר המדע וכחבר כנסת מטעם מפלגת הבית היהודי. בתחילת חודש מרץ השנה מונה הרשקוביץ' על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין לתפקיד יו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח, וזאת בהמלצתו של שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר