חיפה, מבט כללי (צילום: ירון צור לביא)
חיפה, מבט כללי (צילום: ירון צור לביא)

צו ביניים נגד תוכנית המתאר של חיפה

בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא צו ביניים שמונע מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לפרסם את מתן התוקף לתוכנית המתאר החדשה של חיפה עד להכרעה בעתירה המינהלית שהוגשה נגד התוכנית. המשמעות: הקפאת התוכנית למשך תקופה ארוכה

פורסם בתאריך: 18.9.18 07:58

רעידת אדמה בתחום התכנון והבנייה בחיפה: שופט בית המשפט המחוזי בעיר נאסר ג'השאן הוציא אתמול (שני) צו ביניים אשר מונע מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה לפרסם את מתן התוקף לתוכנית המתאר החדשה של חיפה עד להכרעה בעתירה המינהלית שהוגשה נגד התוכנית. משמעות ההחלטה היא הקפאת התוכנית למשך תקופה ארוכה משום שהליכי העתירה עלולים להימשך זמן רב לנוכח מורכבותו של הנושא.

את העתירה נגד התוכנית הגישה בחודש יוני עמותת שינוי בחיפה, שאותה ייסד איש העסקים גד זאבי. בעתירה, שהוגשה באמצעות עוה"ד עפר אטיאס, עדן ענבר ויעל לירון-שגיא, נטען כי בהחלטתה מחודש ספטמבר 2016 לאשר את התוכנית הטמיעה בה הוועדה המחוזית כ-200 שינויים ביחס לגרסתה המופקדת, ולכן יש להפקיד מחדש את התוכנית לצורך בירור התנגדויות לשינויים.

עוד נטען בעתירה כי "התוכנית אינה כוללת מענה נאות לבעיות יסוד חמורות של חיפה ואינה מציגה פתרונות ארוכי טווח לנושאים המעיבים על כלכלת העיר כגון אוכלוסייה מזדקנת, נטישת צעירים, גידול אוכלוסייה בשיעור נמוך, תוצר נמוך יחסית וחוסר במקורות תעסוקה ופרנסה".

 

 

בסוף אוגוסט הגישה העמותה גם בקשה למתן צו ביניים שימנע מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה לפרסם את מתן התוקף לתוכנית עד להכרעה בעתירה. הבקשה הוגשה לאחר שארבעה ימים קודם לכן הודיעה הוועדה המחוזית כי תוך חודש יפורסם דבר אישורה של התוכנית, שאמורה להחליף את תוכנית המתאר הקיימת של חיפה – תוכנית ישנה שאושרה בשנת 1934.

שתי הוועדות שנגדן הוגשה העתירה – הוועדה המחוזית והוועדה הבין משרדית שיזמה את התוכנית – כתבו בתגובתן לבקשת הצו באמצעות עו"ד אורלי מירון-שקד מפרקליטות מחוז חיפה-אזרחי: "התוכנית היא פרי עבודה מאומצת ויסודית של גורמי המקצוע. 196 התיקונים שנדרשו לתוכנית הם תיקונים טכניים במהותם. בלימת הליך אישור התוכנית בעת הזו יסכל שנים ארוכות של עבודה מאומצת ויוביל לעיכוב משמעותי של שנים ארוכות נוספות שבהן לא תהיה לחיפה תוכנית מתאר עדכנית. הרי ברור גם לעותרת שפרסום מחדש של התוכנית להתנגדויות והכרעה בהן הוא הליך שעלול להימשך שנים, ובכל התקופה הזו ייוותר הציבור עם תוכנית מתאר משנת 1934".

בפרוטוקול הדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט צוין כי באי הכוח של הצדדים הודיעו כי בהמלצת בית המשפט הם הגיעו להסכמה ולפיה יינתן צו ביניים עד למתן פסק דין בעתירה אשר לפיו תימנע הוועדה המחוזית מלפרסם את התוכנית למתן תוקף, וזאת מבלי שהוועדה תוותר על טענותיה. השופט אישר את הסיכום בין הצדדים ונתן לו תוקף של החלטה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. דני דין

    בית המשפט מאשר את העובדה מגבשי התוכנית אינם מתאימים לחיפה וספק אם יוכלו לישם אותה

  2. קליש

    השינויים טכניים במהותם.. ולכן לתושבי חיפה אסור לדעת מהם, לדון בהם או להתנגד להם..
    מזל שהוגשה עתירה שנבין איך חיפה מתנהלת כמו צפון קוריאב

  3. איש

    מה המשמעות של ההחלטה על אישורי תב"ע השונים ברחבי העיר כגון : גבעת זמר , נווה דויד, נאות פרס ב ולינקולן מתחת לפרוייד ?
    האם עיכוב תוכנית המתאר יפגע בקידום הבנייה בעיר או בעיכוב ביצוע ? לא ברור מה משמעות הקפאת התוכנית .
    אולי מחבר המאמר יפרט ?

  4. שאלה

    למגיב הקודם למה צריך עוד טעוד שכונות חדשות כשבקיימות יש אלפי דירות ריקות?
    אוכלוסית חיפה לא גדלה 15 שנה אז עבור מי אנחנו בונים. הרי כל נאות פרס זה חיפאים שעברו מתוך חיפה והשאירו אלף דירות אחרות ריקות

  5. אלון

    שינוי בחיפה = גד זאבי
    טייקון בהסוואה של תומך בעיר חיפה.
    נמאס מעסקנים עשירים שמנהלים את העיר ודופקים את התושבים. וחוץ מזה הוא הקים את שינוי בחיפה מיד אחרי שלא אישרו לו להקים שכונה במיליארדים. נראה שהוא דואג לעצמו ולא לעיר…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר