שמורת שקמונה (צילום: תומר כתר)
שמורת שקמונה (צילום: תומר כתר)

תוכנית השמורה הימית מול חיפה אושרה בוולחו"ף

"התוכנית שומרת על רכס הכרמל הימי - אזור מגוון ועשיר בתצורות טבעיות", קבעה מליאת הוועדה לשמירת הסביבה החופית במינהל התכנון, שאישרה את התוכנית לייעוד 50,000 דונם לשמורת טבע ימית מול חופי חיפה

פורסם בתאריך: 6.11.18 07:58

מליאת הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) שבמינהל התכנון אישרה את התוכנית שיוזמת רשות הטבע והגנים לייעוד שטח לשמורת טבע ימית מול חופי חיפה. התוכנית, ששמה שמורת טבע ימית ראש כרמל, חלה על שטח של כ-50,000 דונם במרחב הימי מערבית לגבול המוניציפלי של חיפה, והיא משיקה במזרח לשמורה הימית ולגן הלאומי המוכרזים שקמונה. מטרתה של התוכנית היא לשמור על החי, על הצומח ועל הדומם בשטח השמורה – על פני המים, על הקרקעית ובתווך שביניהם.

בחודש שעבר נדונה התוכנית בוועדת משנה של הוולחו"ף, שהחליטה להעבירה לדיון במליאת הוולחו"ף "בשל חשיבותה הרבה לשמירה על הסביבה הימית".

בהחלטת המליאה צוין: "בפני הוועדה הוצגה תוכנית לשמורת טבע ימית במפרץ חיפה בשטח נרחב. השמורה יוצרת רצף עם שמורת שקמונה במזרח ועד לקצה מתלול רכס הכרמל הימי במערב. הוועדה מברכת על הכנת תוכנית מרשימה בקנה מידה ארצי התואמת את מסמך המדיניות למרחב הימי אשר מקודם במינהל התכנון. התוכנית שומרת על רכס הכרמל הימי – אזור מגוון ועשיר בתצורות טבעיות שבא לידי ביטוי בשונות גדולה בעומק ובמבנה קרקעית הים, היוצרים גיוון ניכר בשטח מצומצם יחסית של בתי הגידול הימיים".

 

 

בתחום השמורה המוצעת יש אזורים תלולים מאוד ואזורים מתונים יותר, ומתקיימות בו חברות שונות מבחינת הרכב האצות, חסרי החוליות והדגים. מאפיינים אלה מהווים את הבסיס לבתי גידול עשירים, מגוונים וייחודיים למימי ישראל.

השימושים שיותרו בתחום השמורה הם שחייה, צלילה, שיט, מחקר, ניטור וספורט ימי לא מנועי. דיג בשטח השמורה ייאסר למעט במסגרת תקנות או היתר מטעם בעל סמכות בשמורת טבע. השלב הבא בהליכי האישור של התוכנית יהיה הפקדתה להתנגדויות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. "חלה על שטח של כ-50,000 דונם במרחב הימי מערבית לגבול המוניציפלי של חיפה, והיא משיקה במזרח לשמורה הימית ולגן הלאומי המוכרזים שקמונה."

    אין לי מושג מה זה אומר? מישהו יודע איפה הדיוק עובר הגבול המוניציפלי של חיפה. אפשר להציג מפה???
    עצלנות של כתב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר