עצרת לציון יום המאבק הבין לאומי באלימות כלפי נשים (צילום: אלה אהרונוב)
עצרת לציון יום המאבק הבין לאומי באלימות כלפי נשים (צילום: אלה אהרונוב)

עצרת נגד אלימות כלפי נשים התקיימה בכיכר פריז

בעצרת לקראת יום המאבק באלימות כלפי נשים נכחו ארגוני סיוע, נציגות מרכזים טיפוליים, נציגי עירייה ובני ובנות נוער. "כולנו יכולות להיות קורבנות לאלימות", אמרה ח"כ עאידה תומא סלימאן שתקפה את הממשלה על הפלת התוכנית נגד אלימות במשפחה

פורסם בתאריך: 22.11.18 20:29

עצרת לציון יום המאבק הבין לאומי באלימות נגד נשים שיחול ביום ראשון, 25 בנובמבר, התקיימה היום (חמישי) בכיכר פריז בעיר התחתית. משתתפי העצרת צעדו לפניה מתחנת רכבת מרכז השמונה לכיכר. בעצרת השתתפו נציגות של ארגוני סיוע ותמיכה בנשים, עיריית חיפה, המרכזים הטיפוליים של העירייה, משרד הבריאות, ויצו, תנועות הנוער ומועצת התלמידים העירונית. את העצרת הנחתה שני אלוני, יו"ר המרכז לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית.

בעצרת נשאה דברים ח"כ עאידה תומא סלימאן, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה ולשוויון מגדרי, שנאבקת כבר 30 שנה באלימות נגד נשים: "אני גאה לראות כאן צעירים וצעירות", אמרה תומא סלימאן, "אני רוצה להקדיש את ההפגנה הזו ל-21 נשים שנרצחו בישראל השנה. אתמול בלילה הגיעה בשורה מרה על כך שעוד אשה נורתה למוות. ההפגנה הזו היא לא רק לזכר נשים שנרצחו אלא למען משפחותיהן שחוות את הכאב בכל יום ולמען כל הנשים כי כולנו יכולות להיות קורבנות לאלימות. אתמול הקואליציה של הממשלה ששולטת במדינת ישראל החליטה להפיל את התוכנית נגד אלימות במשפחה. היתה לנו הצעה לתוכנית למאבק באלימות ומסתבר שהם שיקרו לנו, התחמקו במשך חודש שלם והצביעו נגד הקמת ועדת חקירה".

 

 

מייסדת עמותת נשים נגד אלימות אושרה פרידמן: "ביום שבו אדם יחשוב פעמיים כשהוא מנבל את פיו, 25 בנובמבר כבר לא יהיה רלוונטי. אם לא נתעלם מהסימנים הנרצחת הבאה לא תהיה שם".

מנהלת סניף ויצו בחיפה עדי דוברמנצ'יק: "אלימות כלפי נשים היא תופעה קשה שפוגעת בכל מקום. אלימות מינית פוגשת את תמימותם של ילדינו. האלימות היא בעיה רב מערכתית. אני מאמינה שהמחאה הגדולה הזאת גורמת לעוברי אורח להרים גבה".

יו"ר מועצת הנוער בחיפה מישל סמיונוב: "אני קוראת לכל אדם לא לעמוד מנגד במקרים של אלימות. תנו יד למאבק על הצדק. אני קוראת לכולן היום לצאת לרחוב".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מממ

    אני נגד אלימות כלפי נשים ולא רק נשים בכלל נגד אלימות .אבל במדינה הגזימו אין שיוויון בין גבר לאישה תמיד מאמינים למילה של אישה .גם שנשים מנצלות מינית מבלי לעשות הכללות מתייחסים אליהן בקלות דעת וסלחנות אישה מבוגרת שהולכת עם קטין סולחים לה אבל גבר שילך עם קטינה יזמברו לא תחיים כאילו לאישה מותר הכל וזה חלק קטן הענשה בבתי משפט והחוק בין גבר לאישה צריך להיות שווה נקודה והגיע הזמן שיקימו עוד בתי כלא לנשים אחד זה לא מספיק נשים לא חסר להם הם מתלבשות בצורה מגרה ואחרי זה מתפלות ששולחים להן הערות מרשות לעצמן לדבר על מיניות חופשי ועם גבר מדבר סותמות לו תפה כאילו להן מותר לדבר על הכל עשו מנשים במדינה כאילו הן חסינות ריקי עובדיה הפדופילית שכבה עם כמות ענקית של ילדים ולא ישבה יום אחד בכלא .אייל גולן ניכנסו בו עוד לפני ששפטו אותו למזלו יצא זכאי מבלי להישפט בקיצור אני לא עושה הכללות יש נשים מקסימות ויש תנשים המגזימות עם זה בלבוש ועם זה בדיבור ובבקשה עוד בתי כלא לנשים ושיוויון בין גבר לאישה נקודה.

  2. מממ

    חחחח עכשיו קראתי על ריקי עובדיה הסדר טיעון קיבלה 18 חודשי מאסר ובתכלס היתה צריכה לשבת לפחות 18 שנים אבל היא לא גבר היא אישה וריחמו עליה ממש מסכנה פגעה מינית בילדים וסו עובדה ועוד חחח משקמים אותה אוייש מסכנה רחמנות .

  3. מממ

    חחח קראתי על עיסקת טיעון ריקי עובדיה בסוף קיבלה 18 חודשים בדיחה במקום 18 שנה פשוט הכמות של הילדים שניפגעו ממנה והיא ניצלה תתמימות שלהם מגיע לה לשבת שנים בכלא אם זה היה גבר מסכן מה שהיה עובר בקיצור נשים חסינות מכלא בארץ פשוט בדיחה.

  4. ערן

    אני נגד אלימות ..אבל המדינה הזאת החליקה על הראש .
    בתי המשפט אוטומטית לטובת האשה ..המשטרה קודם כל תעצור גבר ויחשב אשם.
    כל היום ברדיו רק שומעים את שלי יחימוביץ נגד כל גבר אפשרי .
    מה עם אותם גברים שנשים גרושות עשקו אותם הסיטו את הילדים וחיים בדוחק .
    מה עם גברים שנשים ניצלו את מניותם וגרמו להם לשאת עונשי מאסר רק כי בילו איתן מרצון

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר