עולים חדשים באולפן עציון (צילום: זוהר מנישביץ')
עולים חדשים באולפן עציון (צילום: זוהר מנישביץ')

דרושות משפחות מארחות לעולים מאולפן עציון

אולפן עציון, אשר מיועד לצעירים בגילאים 35-22 בעלי השכלה גבוהה בלבד, מחפש עשר משפחות שיארחו בסופי שבוע עולים חדשים ויעזרו להם להתאקלם במסגרת הפרויקט "משפחות מארחות"

פורסם בתאריך: 2.12.18 11:51

אולפן עציון מחפש עשר משפחות שיארחו בסופי שבוע עולים חדשים ויעזרו להם להתאקלם במסגרת הפרויקט "משפחות מארחות".

אולפן עציון שוכן ברחוב הנמל 65 בחיפה והוא מיועד לצעירים בגילאים 35-22 בעלי השכלה גבוהה בלבד. האולפן הוקם בשנת 2009 על ידי הסוכנות היהודית בשיתוף עם העמותה לקליטת עלייה, עם משרד הקליטה ועם משרד החינוך, וכעת לומד בו המחזור ה-19. בתשע שנות קיומו למדו באולפן כ-5,000 תלמידים מכל העולם.

לעולים שאין להם משפחה בארץ מציע האולפן להשתתף בפרויקט "משפחות מארחות" שהחל בשנת הקמתו של האולפן בשיתוף חברת רפא"ל. לאולפן יש באופן קבוע 15-10 משפחות מארחות, אך הביקוש בקרב העולים להתארח אצל משפחות הולך וגדל. במחזור הנוכחי לומדים כ-30 עולים שמחפשים משפחה מארחת, ולכן מנסה האולפן משפחות נוספות וארגונים נוספים שיסכימו להצטרף לפרויקט.

 

עולים חדשים באולפן עציון (צילום: אלכסיי צאייר)

 

 

"אנחנו מחפשים משפחות למחזור הנוכחי וגם לטווח הארוך", אומרת העובדת הסוציאלית של האולפן אנט ליקיין, "כל משפחה מארחת עולה או זוג עולים לארוחות שישי ולארוחות חג, לוקחת אותם לטיולים, נמצאת איתם בקשר טלפוני ולפעמים גם מסייעת להם במציאת עבודה או דירה. כלומר, המשפחה המארחת היא גורם שמקשר את העולים לחברה הישראלית ולמנטליות הישראלית ועוזר להם לא להרגיש בודדים".

במהלך הפרויקט היו משפחות שאירחו בביתן עולים לתקופה של כמה מספר חדשים, ובין הצדדים נוצרו קשרי ידידות עמוקים. "העולים מחפשים להרגיש את הישראליות ורוצים לדבר עברית, לשבת בארוחת שישי וליצור קשרים חברתיים, וזה מה שיפה בפרויקט הזה. העולה מרוויח משפחה, והמשפחה מרוויחה הכרת אנשים חדשים מכל העולם ותרבויות חדשות. זהו פרויקט שבו שני הצדדים נהנים ומרוויחים", אומרת לייקין.

לייקין מציינת שמעבר לחיבור לחברה הישראלית יכולה משפחה מארחת להוות גורם שמעודד את העולים להישאר בחיפה: "בכל פעם אני מתרגשת מחדש מהשותפות ומהמשפחות המדהימות שמשתתפות בפרויקט. בכל ראש השנה וחנוכה אנחנו עורכים מפגש של משתתפי הפרויקט. זאת באמת ארץ ישראל היפה".

משפחות וארגונים שמעוניינים להשתתף בפרויקט "משפחות מארחות" מוזמנים ליצור קשר עם ליקיין בטלפון 054-4590943.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר