תחנת עיר תחתית של הכרמלית
תחנת עיר תחתית של הכרמלית

דרישה מהכרמלית: התקינו מערכת כריזה לבעלי מוגבלות

עו"ד רעות כהן מהקליניקה המשפטית של אוניברסיטת חיפה שלחה להנהלת הכרמלית מכתב שבו היא מציינת כי היעדר הכריזה בכרמלית מהווה אפליה חמורה נגד בעלי מוגבלויות ומאיימת לפנות לבית המשפט אם המציאות לא תשתנה

פורסם בתאריך: 3.12.18 14:42

הקליניקה המשפטית באוניברסיטת חיפה דורשת מהנהלת חברת הכרמלית להתקין מערכת כריזה בקרונות הכרמלית כדי לסייע לאנשים בעלי מוגבלויות. במכתב ששלחה היום (שני) מנהלת הקליניקה עו"ד רעות כהן למנכ"ל הכרמלית אבישי הדר היא מציינת כי היעדר הכריזה מהווה אפליה חמורה נגד אנשים עם מוגבלויות.

במכתבה כתבה כהן: "היעדר הכריזה חושף את הכרמלית כתאגיד עירוני ואת עיריית חיפה כבעליו לתביעות מכוח חוק תובענות ייצוגיות, חוק השוויון, חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים ופקודת הניזיקין במקרים מסוימים, אף ללא הוכחת נזק".

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמרה כהן כי אם לא יתקבל מענה בזמן הקרוב היא תפנה לבית המשפט לקבלת סעד: "החוק מחייב שתהיה כריזה בכלי תחבורה ציבוריים, והכרמלית כבר הוכרה ככלי כזה. גם מכוח שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות מגיעה להם ההנגשה הזו. אני לא מבינה למה זה לא נעשה עד כה כי זה לא מחייב הוצאת כספים. בעבר היתה כריזה בעברית ובערבית, כך שהמערכת קיימת. לאחר שפניתי אליהם אמרו לי שיש כריזה ידנית, כלומר הנהגים כורזים לפני כל תחנה, אבל זה לא נכון. נסעתי כמה פעמים בכרמלית ולא שמעתי דבר, וגם הבוקר לפני שליחת המכתב נסעתי בה ולא היתה כריזה. בעיני הם מפרים את החוק וחשופים לתביעות".

 

 

יצוין שהיום מציינים בעולם את היום הבין לאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות. כהן: "היום הזה מוקדש לקידום של הבנת אנשים עם מוגבלות, ואני מקווה שהעירייה והכרמלית יישמו את זה".

בתגובה למכתב אמר הדר כי התקנת מערכת הכריזה בכרמלית נמצאת בשלבי ביצוע והעריך כי הוא יסתיים בקרוב: "עם השלמת המערכת האוטומטית תופעל כריזה הן בקרונות והן ברציפים. הכריזה תעביר מידע לבעלי מוגבלויות ראייה על מיקום הרכבת ועל התחנה הקרובה. עיקר העיכוב נבע מפיתוח ממשק שיתקשר עם המערכת של הכרמלית כדי לקבל ממנה נתונים לגבי מיקום הכרמלית וכיוון נסיעתה".

לדבריו של הדר, עם חידוש פעילותה של הכרמלית בחודש אוקטובר הונחו נהגיה לכרוז באופן ידני את שם התחנה עם הגעת הרכבת אליה: "לצערי, במקרים רבים נהגי הכרמלית לא ביצעו את ההנחיה הזו, ואני לוקח על עצמי את האחריות על הכשל הזה. ההנחיה לנהגים חודשה, ובכוונתי לעקוב באופן אישי אחר ביצועה. אני מקווה שמערכת הכריזה האוטומטית תושלם על מנת שלא נהיה כולנו תלויים בחסדיהם ובטוב לבם של נהגי הכרמלית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בבלת עיוור חייב מלווה שם

    איזה בעלי מוגבלות בכלל יכולים להשתמש בכרמלית? אין מעליות, בלי מלווה אין שום דרך לרדת ולהכנס אליה.
    ואם יש מלווה אז הוא מן הסתם יודע מה התחנות. אז מה הקשר לכריזה לעיוור? עיוור לא יסתדר בלי מלווה בכל מקרה.

  2. אחד שיודע

    הנהגים בכרמלית עובדים בתת תנאים עם משכורת מינימום אז מי שבא בטענות אליהם שיביט במראה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר