חיפה (צילום: ירון צור לביא)
חיפה (צילום: ירון צור לביא)

"אין מקום להפקדת תוכנית המתאר של חיפה מחדש"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה והוועדה הבין משרדית שיזמה את תוכנית המתאר החדשה של חיפה, שנגדן הוגשה העתירה המינהלית להפקדה מחודשת של התוכנית, מתנגדות למהלך שאותו יוזמת עמותת שינוי בחיפה

פורסם בתאריך: 18.12.18 11:52

שתי הוועדות שנגדן הוגשה העתירה המינהלית להפקדה מחודשת של תוכנית המתאר החדשה של חיפה מתנגדות בנחרצות למהלך המבוקש.

לאחר שהעותרת – עמותת שינוי בחיפה – הגישה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בחיפה פירוט של חמשת השינויים המהותיים ביותר שבוצעו בתוכנית המתאר החדשה של חיפה, הגישו היום (שני) שתי הוועדות – הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה והוועדה הבין משרדית שיזמה את התוכנית – מסמך תשובה באמצעות עו"ד אורלי מירון-שקד מפרקליטות מחוז חיפה – אזרחי. במסמך מצוין כי אין בתיקונים שבוצעו בתוכנית בעת אישורה וביחס לגרסתה המופקדת "משום שינוי העולה כדי 'לא יכירה עוד', ולפיכך אין מקום להפקדת התוכנית מחדש ודין העתירה להידחות".

במסמך נטען כי רוב התיקונים הם טכניים ויתרתם הם תיקונים המשקפים מדיניות תכנונית ידועה, תיקונים המטמיעים שינויי חקיקה ותיקונים המבהירים את סמכות הוועדה המקומית. שתי הוועדות טענו כי שינוי ההוראות בדבר גובה הבנייה מהווה חידוד לתיקון לחוק "כמו גם שילוב מענה להתנגדויות". באשר לפרק ההתחדשות העירונית, המאפשר למעשה הקמת מגדלים של 22 קומות בכל חלקי העיר, צוין במסמך התשובה כי הוא התווסף לתוכנית במענה להתנגדויות ומעגן את ההסדרים שנוספו לחוק. "לא נוספו לתוכנית מתחמי התחדשות עירונית שאינם מוכרזים", כתבו שתי הוועדות, "וכל תוכנית עתידית תידרש להליך תכנוני מפורט. מובן שאין בכך שינוי התוכנית ללא היכר".

 

 

גם על ביטול כביש נחל עובדיה צוין במסמך התשובה כי הוא בוצע "במענה להתנגדות תושבים" במטרה למנוע פגיעה בערכי טבע ונוף וכי "אין בתיקון משום שינוי התוכנית ללא היכר".

כעת ממתינים הצדדים להכרעת בית המשפט, שבעקבותיה יתברר אם לחיפה יש תוכנית מתאר מאושרת חדשה שתחליף את תוכנית המתאר הקודמת של העיר, שאושרה בשנת 1934 בימי שלטון המנדט הבריטי, או שהעיר תזדקק להמתנה של יותר מ-85 שנים למסמך מתארי מעודכן שכולל הנחיות באשר לשימושי הקרקע בתחומה ולנפחי הבנייה המותרים בהם.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מעיר פחי אחסנה למודרנה

    בית המשפט צריך לתת מקום לתוכניות שיטו את כיוון הספינה ולא עוד מאותו דבר אותם מחסני כימיקלים של החצר האחורית במדינה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר