רכבים חונים על מדרכות בשכונת רוממה
רכבים חונים על מדרכות בשכונת רוממה

העירייה מתעלמת מתלונה על מצוקת חניה ברוממה

התלונה הועברה לראש העיר עינת קליש רותם בכתב והיא נוגעת למצוקה שנגרמת לתושבים בעת אירועים בהיכל הספורט ברוממה. "הסיוט חוזר", אומר יו"ר ועד השכונה ישראל בר-דוד. לדבריו, הוא לא קיבל אפילו מענה סטנדרטי על כך שהתלונה התקבלה

פורסם בתאריך: 26.12.18 15:46

נראה כי עיריית חיפה הפכה את אי המענה לפניות של תושבים לנוהג. אחרי שפנייתם של הורים שכולים להיפגש עם ראש העיר עינת קליש רותם לא נענתה, כעת טוענים גם בוועד שכונת רוממה הישנה כי פנייתם לראש העיר באשר למצוקותיהם לא נענתה. ועד השכונה פנה בשבוע שעבר בתלונה לקליש רותם בנושא בעיות חניה בשכונה בעת קיום אירועים בהיכל הספורט, אך לטענת יו"ר הוועד ישראל בר-דוד, הוא לא קיבל כל מענה למרות שהפנייה נעשתה בכתב ובאמצעות הווטסאפ של ראש העיר.

בר-דוד: "בקרוב מאוד יהיו בהיכל שלושה אירועי ענק. אמנם איש לא חשב שצריך לעדכן את הוועד כדי שנודיע לתושבים, אבל ראינו פרסומי חוצות וזה אומר שהסיוט חוזר". לדבריו, איש בעירייה לא טרח אפילו לשלוח מענה סטנדרטי כמקובל, שלפיו התלונה התקבלה ונמצאת בטיפול.

בעיית החניה ברוממה הישנה היא בעיה ותיקה שהתעוררה לאחר שהעירייה שדרגה את היכל הספורט והכפילה את תכולתו מ-2,500 מקומות ל-5,000 מקומות, בעוד שמספר מקומות החניה צומצם ל-100 בלבד.

את מה שקורה ברחוב בזמן אירועים המוניים מתאר בר-דוד במכתבו לקליש רותם: "כל מקום מנוצל לחניה, כולל המדרכות. מתבצעות חסימה של חניות פרטיות וחניות נכים, חסימה של נתיבים בכבישים ונסיעה נגד כיוון התנועה תוך סיכון של הולכי רגל – מה שגורר לא פעם עימותים בין נהגים".

עוד מציין בר-דוד כי כל פניותיו בעבר למוקד העירוני ולמשטרה לא נענו. בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר בר-דוד: "זה יפה מאוד שהעירייה הרחיבה את הפעילות בהיכל מעבר לאירועי הספורט שתוכננו להיות שם במקור, אבל למה לא נתנו מענה לצורכיהם של תושבי השכונה? ביום האירוע נגרמים עומסי תנועה בלתי נסבלים בשכונה שפוגעים מאוד בתושבים".

 

 

לדעתכם, מהם הפתרונות לבעיה?

"במהלך עבודות שדרוג ההיכל בשנים 2013-2011 העלינו בפני גורמי המקצוע בעירייה את חששותינו מהבעיה שתיווצר והצענו כמה פתרונות – להעניק תגי חניית תושב לכל תושבי השכונה, להודיע באמצעות מסרונים על קיומם של האירועים כדי שניערך מראש, ולחסום את הכניסה רחוב פלמ"ח שתושביו סובלים במיוחד מהבעיה (כיום רק רחוב קרן היסוד נחסם; ש"מ). הצענו גם ליישם את הרעיון שהעלתה העירייה להפנות את הנהגים לשלושה חניונים גדולים – חניון קסטרא וחניון קניון עזריאלי חיפה בדרום העיר וחניון לב המפרץ במזרח העיר – ולהסדיר שאטלים מהם להיכל הספורט ובחזרה".

בר-דוד מסיים את פנייתו בקריאה לראש העיר "להתערב מיידית ולקיים סיור או מפגש עם פעילי השכונה ועם כל הגורמים המקצועיים בעירייה ובמשטרה עוד לפני קיום האירועים הקרובים במטרה לצמצם את הפגיעה בתושבי השכונה ולהגיע לפתרון ארוך טווח".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה לדברים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. מיכל

    המצב זה גם ברחוב הצוללת דקר ללא מענה.
    בנוסף הפרקים בלתי נסבלים. בעיות מעבר של אוטובוסים שלפעמים גם גורמים לאוטובוסים לא לנסוע במסלול הייעודי להם.

  2. תושב הדר

    סיריןסלי? נו, לפחות יש מידה של שויון בהתנהלות העיריה, כי מהתלונות של תושבי הדר מתעלמים בדרך קבע

  3. לכו תכתבו לקליש בפייסבוק והיא תענה (אם בכלל) משהו עמום ולא לעניין.

    ככה היה כל הקמפיין שלה וככה "ניהול" העיר.
    שיבושם לכל מי שבחר בה.

  4. מנחם

    האם זו בעיה חדשה? ממש לא, אבל פוליטית נוח והזמן לתקוף את עינת קליש שבקושי יושבת על הכיסא 30 ימים. האשמה היא לא בעינת קליש אלא ביונה יהב, כפי שגם הבעיה בנמל החדש נוצרה בעקבות התנהגותו של יונה יהב, ותושבי חיפה ישלמו על זה.

  5. תודה פלמ"ח

    אני תושב פלמ"ח- ראשית חייב לציין שכבר נהיה מגעיל הניגוח המתמיד של העתונות המקומית את ראשת-העיר. כל הזמן כותבים נגדה ומסיתים. מה קרה? רק חודש בתפקיד. זה הזוי.
    שנית- הבעיה היא גם ברחובות סמוכים ברוממה החדשה. כיכר אליזבת,צוללת דקר ועוד. פעם אפילו 'גנבו' לי את החנייה הפרטית . אז מה? אפאחד לא מת. צריך קצת סבלנות ורצון טוב. שמח שיש אירועים, קונצרטים ופעילויות. זה מביא אורחים לעיר ומשפר את
    תדמיתנו. ממש מקווה,בניגוד לרצון הוועד,שלא ינפקו תוויות שכונה בשביל אירוע פעם בחודש…

  6. בכרמליה זה המצב הקבוע

    כל מה שתואר קורה ברמת התשבי וכרמליה כל לילה בגלל תמא-38.
    אין חניות חונים על מדרכות ובתוך כבישים בחניה כפולה אי אפשר ללכת מדרכות חסומות הרס מוחלט בגלל חוסר תכנון משווע

  7. יואל

    * מצב דומה וקבוע מתקיים כמעט בכל העיר חיפה.
    * יש להתמקד בשופור דרמטי של התחבורה הציבורית ובחינוך התושבים להשתמש בה.
    * יש לבנות חניונים (בניני חניה – קומות) בכל רחבי העיר. ליד הייכל הספורט יש מקום לבניה שכזו. עם קניית כרטיס, ניתן יהיה לרכוש כרטיס חנייה שיהיה שמור לשעות המופע.
    * רבים מהפתרונות המוזכרים כאן, הציגה ראש-העיר החדשה עינת קליש רותם במסע הבחירות.

  8. תושב רחוב פלמ"ח ברוממה הישנה

    יהב בזמנו הבטיח שיטפל,
    פעם אחת בלבד ! דאג שרחוב פלמ"ח יחסם בנוסף לרחוב קרן היסוד אך לאחר פעם זו המשיך הקרקס כהרגלו.
    המפגע נמשך כבר שנים וכתושב רחוב פלמ"ח ומשלם ארנונה מצפה מהגברת קאליש לטפל בנושא מכעיס זה בהקדם.

  9. מנדל.

    כשאני פניתי לפני 6 -7 שנים ליונה יהב ב ושא חניה חינם לגימלאים, דוגמת תל אביב, הוא ענה לי בלך ושוב, ולא עשה כלום, יונה יהב לא היה ראש עיר של כולם.

  10. עוד הטבות לגמלאים?? חוצפה

    בשום פנים לא חניה חינם לגמלאים.
    לגנלאים יש פנסיה תקציבית חלקם מרויחים פי כמה ממשכורת ממוצעת במשק, באיזה זכות לתת להם עוד הטבות גורפות??
    אם יש להם כסף לאחזקת רכב אז שישלמו על כל חניה כמו כולם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר