האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע בקו 37
האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע בקו 37

הורים שכולים ביקשו להיפגש עם קליש רותם ולא נענו

בשבוע שעבר שלחו רון קרמן, אביה של טל שנרצחה בפיגוע בקו 37, ויוסי צור, אביו של אסף שנרצח באותו הפיגוע, מכתב לעינת קליש רותם וביקשו להיפגש עמה על רקע כניסתה של סיעת חד"ש. לטענתם הם לא זכו למענה

פורסם בתאריך: 23.12.18 08:10

ביום שלישי שעבר, 18 בדצמבר, שלחו רון קרמן, אביה של טל שנרצחה בפיגוע בקו 37, ויוסי צור, אביו של אסף שנרצח באותו הפיגוע, מכתב לראש העיר עינת קליש רותם שבו הם ביקשו להיפגש עמה על רקע כניסתה של סיעת חד"ש לקואליציה העירונית ולאחר שסערת מינויו של רג'א זעאתרה שככה עם ההצהרה שאת סגנות ראש העיר תמלא מספר 2 בסיעה שהירה שלבי שתיכנס לתפקידה במחצית השנייה של הקדנציה.

כעת, חמישה ימים לאחר שהמכתב הגיע ללשכתה של ראש העיר טוענים קרמן וצור שבקשתם לא זכתה לכל מענה מצדה של קליש רותם.

במכתבם ביקשו ההורים השכולים להוציא את חד"ש מהקואליציה, וכך הם כתבו לראש העיר: "אנו פונים אלייך מדם לבנו. אנו מאמינים כי הרווחנו את הזכות לפנות אלייך ולפגוש אותך מהיום שבו דם ילדינו נספג בכבישי העיר בפיגועים הנוראים שהתחוללו כאן. אני זוכר איך אנשים הסתובבו בתדהמה לאחר הפיגועים כשהם ממלמלים 'זה לא יכול להיות, בחיפה זה לא יכול להיות'. אנו מבקשים להיפגש איתך בהקדם כדי להביא בפנייך את דברינו".

בהמשך מכתבם מתייחסים קרמן וצור לקמפיין של קליש רותם לראשות העיר: "רצת עם קמפיין שמסביר מה יונה יהב עשה לא נכון ואיך את תשפרי ותעשי טוב יותר. האמנו לך, והנה קיבלת את ההובלה. בנושאים רבים את זכאית ל-100 ימי חסד ואי אפשר לשפוט אותך עכשיו. כולנו תקווה שתצליחי כי הילדים שלנו, אלה שהיו לפני הפיגוע ואלה שנולדו אחריו, חיים בעיר הזו, לומדים כאן ותקוותנו היא שהם ימשיכו את חייהם כאן כמונו. אבל בנושא סיעת חד"ש אנחנו חלוקים. העובדה שיהב הכניס אותה לקואליציה לא מצדיקה דבר. ראשית, כי כבר הסכמנו שיהב טעה בהרבה דברים שיש לעשות אחרת, ושנית, הפרסונות הנוכחיות אינן אלה שישבו בקואליציה קודם לכן. יש להתייחס לאנשים באופן ספציפי. זעאתרה הצהיר על תמיכה בחיזבאללה שפועל נגד הכיבוש הישראלי בלבנון, אמר שחמאס אינו ארגון טרור, ייסד ארגון שמחרים את ישראל במסגרת תנועת ה-BDS והשווה בין מעשי דעא"ש לבין מעשי הציונות בזמן מלחמת העצמאות, ועוד שורה של התבטאויות מזעזעות שמראות בבירור מי האיש ומהם יחסו ונאמנותו למדינת ישראל. הפתרון שמצאת אינו פתרון כלל, זהו טריק ושטיק כדי לשמר את הקואליציה. לנו חשובים הערכים, ולכן האלטרנטיבה היא לא מקובלת. גם שלבי אינה טלית שכולה תכלת".

עוד כתבו השניים לראש העיר: "לנו, כמשפחות שכולות שנפגעו בפיגועים שחמאס לקח עליהם אחריות, קשה לשמוע את התבטאויותיו של זעאתרה כמו גם את אלה של חברתו לסיעה. קשה לנו להבין איך עיר שנפגעה מפיגועי חמאס ושעשרות מתושביה נרצחו באוטובוסים שנסעו בעיר תוכל לסבול סגן ראש עיר תומך חמאס או חיזבאללה. עם היבחרך לראשות העיר היתה תקווה לשינוי גם בהחזרת התרבות הישראלית לעיר ללא סממנים פלסטיניים וללא נרטיב פלסטיני. ההסכם שמכניס את חד"ש לקואליציה טורף את הקלפים. לא לזה פיללנו. לנו, שאיבדנו ילד בפיגוע, יש חשש יומי מה יקרה לילדינו האחרים. מינוי כמו זה של זעאתרה שם את ילדינו בעין הסערה ומסכן את עצם קיומם, ואת זה איננו מוכנים לקבל ונילחם במינוי הזה בכל דרך אפשרית. עלייך לחזור בך מההסכם ולבנות קואליציה ציונית שתקדם את העיר ושתבהיר לציבור הערבי ולפרנסיו כי הדרך של זעאתרה לא תתקבל ולא תהיה שותפה לשום דבר בעיר. אנו מבקשים להיפגש עמך כדי להביא בפנייך את עמדותינו פנים אל פנים וכדי לאפשר לנו לעשות זאת בלי המגבלות של הנייר והכתב".

 

 

צור, לא קיבלתם תגובה למכתבכם?

"היא לא חזרה אלינו – לא באימייל, לא בווטסאפ ולא בשום צורה. יש במדינת ישראל סוג של כבוד ורגישות למשפחות שכולות ושומעים אותנו בכנסת, בממשלה ובתקשורת, וחבל שראש העיר לא מתייחסת אלינו באותה הצורה ומתעלמת כמו שהיא מתעלמת מכל הדברים האחרים. היתה לנו ציפיה, חשבנו שזה ישפיע ויעורר אצלה משהו ויגרום לה להתייחס אחרת, אך בצער רב אני צריך להגיד שזה לא קרה".

אולי זה בגלל שהעניין התמוסס ודעת הקהל נרגעה.

"בראש ובראשונה ביקשנו להיפגש איתה, והרקע לפגישה הוא צירופה של חד"ש לקואליציה. במדינת ישראל חדשות מחזיקות מעט מאוד זמן. נמצא את הדרך להמשיך למרות שדעת הקהל ירדה קצת מהעניין. נעשה את מה שאנחנו יכולים כדי להמשיך עם זה. צריך לחשוב מהי הדרך האפקטיבית ביותר, אבל לא נוותר".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אבנר בן נר

    מה חדש? נבחרה בגלל מסע יחצנות מאד משוכלל… ועכשיו זה אחרי. עכשיו מתמודדים עם האמת!

  2. צבועה דיברה על חמלה..

    מזעזע. להיפגש עם "ועדה לקידמה" של המגזר העגבי ועם נציגי מרכז מסאוחה המסית נגד צה"ל, לזה היא הסכימה.
    צריך לצאת להפגין נגדה שהיא תבין שהציבור מתנגד למהלכיה המסוכנים והפוגעניים. עלאק דיבכה על חמלה?? איפה החמלה שלה כלפי המשפחות השכולות?

  3. "יותר קל לעבוד על אנשים מלשכנע שעבדו עליהם" מרק טווין

    רוב החיפאים כ"כ רצו להיפטר מיונה (ובצדק) שהסכימו שיעבדו עליהם עם קליש והסיסמאות שלה.
    אוי ואבוי לחיפה ואיך היא תדרדר ב – 5 שנים הקרובות.

  4. צפון

    יאללה עינת קליש
    תרדי מהעץ ותוציאי אותם מהקואליציה
    העתיד של חיפה זה לא משחק!

  5. הייתה חמלה?

    מזעזע לשמוע שהיא יכולה להיפגש עם ארגון הקרן החדשה מוסאווה המסית בעולם נגד ישראל אבל עם הורים שכולים ביניהם הורים לחיילים שהקריבו חייהם למדינה אין לה זמן להיפגש.
    מי דיברה על חמלה..

  6. ברוריה

    גועל נפש. ״הרווחנו את הזכות״ לדרוש עיר ללא סממנים פלסטינים… כמה חולנית היא תרבות שבה לגיטימי להתייחס לדם ילדיך כמטבע עובר לסוחר. תרבות של קורבן אדם, שבה האל הוא האנוכיות ומחיקת האחר. תפיסת העולם של ההורים הללו היא המזעזעת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר