סערה (צילום: אילן אסייג)
סערה (צילום: אילן אסייג)

כוננות סערה: ערנות מוגברת בשירותי הכיבוי וההצלה

לפי התחזית צפויים מופעי גשם עזים ורוחות בעוצמה של יותר מ-30 קשר, וגובה הגלים יהיה בין ארבעה לחמישה מטרים. דובר מחוז חוף בשירותי כבאות והצלה להב אורי צובוטרו: "יחידות החילוץ נמצאות כבר בכוננות עם הציוד הייעודי. לנהגים בתחנות סופקו שרשראות לצמיגי הרכב למקרה שיירד שם שלג"

פורסם בתאריך: 15.1.19 19:57

כוננות מוגברת החל מהערב (שלישי) בתחנות מרחב חוף של שירותי הכיבוי וההצלה לקראת הסערה שאמורה לפקוד את אזורנו מחר. לפי ההערכות, הסערה תהיה החזקה ביותר מבין הסערות שפקדו את האזור מתחילת החורף. לפי התחזית צפויות רוחות בעוצמה של יותר מ-30 קשר (55 קמ"ש) וגובה הגלים יהיה בין ארבעה לחמישה מטרים.

דובר מחוז חוף בשירותי כבאות והצלה להב אורי צובוטרו: "לנוכח התחזית יש ערנות מוגברת בדגש על יחידות החילוץ שנמצאות כבר בכוננות עם הציוד הייעודי כמו משאבות וסירות חילוץ. מכוניות הכיבוי בתחנות אובזרו בחבלי גרירה. הנהגים בתחנות עברו הדרכה לנהיגה בסערה וסופקו להם שרשראות לצמיגי הרכב, ובמיוחד לרכבים בתחנות הכיבוי עוספייה ופארק הכרמל למקרה שיירד שם שלג".

 

 

באשר לבעיה החוזרת מדי חורף של הצפת המעברים התת קרקעיים במפרץ חיפה אמר צ'ובוטרו כי במקרה הצורך יתקיים שיתוף פעולה עם הגורמים האחראים כדי לסייע בחילוץ הנהגים התקועים. יצוין שבחודש נובמבר הציל כבאי נהג רכב הסעות שנתקע במעבר תת קרקעי ברחוב חלוצי התעשייה מטביעה. לפני כשנתיים טבע למוות באותו המקום נהג שנתקע במעבר. עם זאת, יודגש כי חסימת צירים ומעברים אינה בסמכות הכבאים.

צ'ובוטרו: "התחזית מדברת על מופע של מזג אוויר קר בשילוב עם כמות משקעים גדולה שעלולה לגרום להצפות. לפיכך חייבים התושבים להיזהר ולהימנע מכניסה או מחציה של מקומות מוצפים. במקרה חירום אנחנו מבקשים מהציבור להתקשר למוקד של שירותי הכבאות וההצלה 102".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ריטואל קבוע

    אי אפשר פשוט לחסום מראש את המעברים התת קרקעיים כאשר יש סערה?
    למה כל פעם שיורד גשם צריך לשמוע על מישהו שטבע או כמעט?!
    ושיתקינו כבר משאבות ניקוז אוטומטיות, ומחסומים אוטומטים שיורדים כאשר המעבר מוצף

  2. דני דין

    על העיריה לדאוג לגונדולות וכך תהפוך חיפה לונציה הרבה תיירים יבואו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר