גיימוביל ברחוב חיים
גיימוביל ברחוב חיים

המחאה הגאה החדשה נגד ראש העיר: הגיימוביל

בעקבות עמדתה של עינת קליש רותם בנוגע להצבת דגל הגאווה על שולחנה של ספרנית בספרייה עירונית, מוצבות מעל שלטים עם שמות רחובות דמויות פליימוביל שאוחזות בדגל הגאווה. יוזם המחאה אסף שחר: "אנחנו לא מתכוונים להחביא את מי שאנחנו 'בבתינו הפרטיים'"

פורסם בתאריך: 3.8.19 20:15

יוזמה אקטיביסטית החלה להיראות ברחובות חיפה בתגובה לעמדתה של ראש העיר עינת קליש רותם בנוגע להצבת דגל הגאווה על שולחנה של ספרנית בספרייה העירונית ע"ש ש. שלום בנוה שאנן. במסגרת היוזמה מוצבות מעל שלטים עם שמות רחובות דמויות מהמשחק המוכר פליימוביל שהפכו לדמויות גיימוביל – דמויות מהמשחק המקורי שאוחזות ביד אחת בדגל הגאווה וביד השנייה דגלים של הקבוצות השונות שמרכיבות את קהילת הלהט"ב – טרנסג'נדרים, ביסקסואלים, ג'נדרקוויר וכו'.

 

גיימוביל ברחוב הנמל

גיימוביל ברחוב הנמל

 

האחראי ליוזמה הוא אסף שחר – יוצר ואמן דראג מקומי הידוע גם בשם הבמה שלו ניקול דיכפין – שמשאיר לציבור החיפאים רמזים באיזה רחוב מוצב הגיימוביל. העוברים והשבים אמורים לצלם את הדמות או להצטלם איתה, להצטרף לקבוצת הפייסבוק "גאווה על המפה" ולהעלות את התמונות עם משפט תמיכה בקהילה בהקשר לרחוב שבו מוצבת הדמות, כמו למשל "ברחוב הרצל גאים להיות שונים" או "יש לסביות ברחוב הציונות".

מטרתו של שחר היא ליצור תגובה שכנגד לעמדתה של קליש רותם על הצבתו של דגל הגאווה על שולחנה של הספרנית בספרייה העירונית בנוה שאנן. פרשת הצבת הדגל, שנחשפה ב"כלבו – חיפה והצפון" ועוררה ביקורות קשות בקרב קהילת הלהט"ב וארגוני זכויות אזרח, החלה בתלונה של מבקר בספרייה העירונית ע"ש ש. שלום בנוה שאנן על הצבתו של דגל גאווה קטן על שולחנה של אחת מהספרניות.

בעקבות התלונה פנתה מנהלת הספרייה אל מנהלת המחלקה לספריות באגף החינוך בעיריית חיפה רונית ברזילי, וזו העבירה את הפנייה לראש העיר כדי שתקבע כיצד לנהוג. לאחר שבחנה את העניין השיבה קליש רותם לברזילי: "לשיטתי, יש להיות רגישים מאוד עם הבעת עמדות אישיות במקומות עבודה שנותנים שירות לציבור הכללי ולהימנע מזה ככל שניתן. בביתנו הפרטי מותר לנו לעשות ככל שנחפוץ, ואילו במקום עבודה ציבורי שנותן שירות לקהל הרחב עלול להיות בזה טעם לפגם".

בעקבות הדברים יצאו פעילי הקהילה הגאה להפגנה ברחבת בניין עיריית חיפה וקראו לראש העיר לחזור בה.

 

גיימוביל בשדרות הציונות

גיימוביל בשדרות הציונות

 

 

בפוסט בפייסבוק הסביר שחר את הסיבה שהובילה אותו לפתוח ביוזמה: "בזמן שהייתי בברלין התחולל לו הסקנדל העירוני התורן ביחס לקהילת הלהטב"ק. מסתבר שיש בנו טעם לפגם, שעדיף שלא יראו אותנו, שחס וחלילה לא נפגע ברגשותיו של מישהו. אז עכשיו חזרתי ואני לא הולך לפספס את ההזדמנות לנפנף בזה, בגאווה שלי להיות מי שאני, ואת ההזדמנות של כל אחת ואחד בחיפה לנפנף בשונות ובאחרות, להיות נראה, להיות מי שהיא/הוא. קליש רותם היקרה, נראה לך שזה איזשהו סוג של משחק? סבבה, אז אנחנו חלק מהמשחק. על שלטי רחובות נבחרים בשכונות שונות הצבתי את הגיימוביל שלי מנופף/ת בדגלי הלהטב"ק. כמו בפליימוביל, הזהויות שלנו הן שונות ומגוונות, לא בחרנו בהן, אבל בחרנו לחיות את חיינו בדרכנו, תוך הרכבה והפנמה של הזהות הנכונה לנו, הזהות שלנו. ואנחנו לא נסתיר אותה".

 

גיימוביל ברחוב לוטוס

גיימוביל ברחוב לוטוס

 

שחר אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "כשראיתי את התגובה של קליש רותם זה היה פשוט בלתי נסבל, אבל מנגד יש כל כך הרבה תגובות כאלה שלפעמים הנטייה היא להגיד 'נו, עוד תגובה חשוכה'. לצערי לא השתתפתי בהפגנה כי הייתי בברלין, ושם – בעקבות משהו דומה שראיתי – עלה לי הרעיון הזה. ממש לא מתקבל על הדעת שקליש רותם אפילו לא מצאה לנכון להתנצל על האמירה החשוכה הזו. אז אני מתכוון להמשיך ולהציב גיימובילים כאלה ברחבי העיר, כי אנחנו כאן – לסביות, טרנסג'נדרס, בי, פאן, הומואים וכל מי שבאמצע. אין במי שאנחנו 'טעם לפגם', אנחנו לא מתכוונים להחביא את מי שאנחנו 'בבתינו הפרטיים'".

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אורן

    חיפה תמיד ניקזה אליה אנשים הזויים ומשועממים…"האמן" הזה מעורר לכל היותר גיחוך.

  2. דני

    זה כבר הפך להיות מוגזם ופרנואידי… ראש העיר שמממנת מצעד הגאווה ופעילות בית לקהילה גאה, כתבה מייל פנימי שהודלף, וקומץ אקטיביסטים השתגעו, כאילו אין צרות אחרות בעיר הזאת…וכלבו תמיד מחפש לכתוב משהו נגד קליש.

  3. "בביתכם הפרטי" תהיו הומואים ולסביות ותתלו דגלים ותמונות

    במקומות ציבוריים עם שכר שממומן מהכסף שלנו תכבדו אותנו ואל תניחו דגלים וסממנים שפוגעים ברגשות הציבור.
    כל הכבוד לקאליש הפעם.
    מקומות ציבוריים ללא כפייה דתית/מינית/פוליטית!!

  4. אילנה מרום

    הפנים הפוליטיות של ראש העיר נחשפות
    פוליטיקאית בגרוש שלא יכולה להתמודד עם המרקם החיפאי, היא הביאה האנטיגוניזם לחיפה, ביטול תרבויות, הזנחת שכונות ועכשיו מגזרים…
    אהה גם הביאה עלינו את מכת ניר שובר
    בחירות הבאות רק לא קליש…בחרנו בטעות ממש בעעות!

  5. גלעד

    כהומו חיפאי אני לא מבין מה הולך כאן. בתקופת יהב לא היה שום דבר ללהט"בים בעיר והקהילה סבלה מאפליה, אלימות ומידור. עד שסוף סוף הגישה בחיפה לקהילה משתנה לטובה אתם מוחים? לא ברור.

  6. ALFA

    חבורה של הזויים דבילים , אין מה להתגאות שאתה הומו או לסבית …. בסה"כ פאק של הטבע שקיים בכל המינים …. בבית שלכם ובמועדונים שלכם תעשו מה שאתם רוצים , בציבור יש לכם את המצעד המטופש שלכם פעם בשנה שגם זה מיותר , הרעש שאתם עושים לעומת חלקכם האוכלוסייה מיותר לחלוטין , אבל אתם יודעים מה , אם יעשו גם מצעד הפיסחים , או מצעד העיוורים , או מצעד חולי הלב אז שויין ……. את העדפות המיניות שלכם תעשו בבית ולא בפרהסיה … בדיוק כמו שזוגות סטרייטים לא טורחים לציין את מיניותם …

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר