המטרונית (צילום: צבי רוגר)
המטרונית (צילום: צבי רוגר)

מסלול חדש של המטרונית לקרית אתא ינוע בכביש חדש

חברת יפה נוף פרסמה שני מכרזים לקידום תכנון מפורט של פרויקט תחבורתי שכולל הארכה של קו המטרונית שנוסע מבת גלים בחיפה למרכז קרית אתא. המטרה: לתת מענה של תחבורה ציבורית למתחמי המגורים החדשים המתוכננים במזרח קרית אתא

פורסם בתאריך: 16.10.19 15:08

חברת יפה נוף השייכת לעיריית חיפה מקדמת לראשונה מסלול נסיעה חדש של המטרונית שהתוואי שלו ינוע ברובו בכביש חדש ולא בכבישים קיימים.

יפה נוף פרסמה שני מכרזים לקידום התכנון המפורט של פרויקט תחבורתי חדש אשר כולל הארכה לכיוון מזרח קרית אתא של קו המטרונית שנע כיום משכונת בת גלים בחיפה למרכז קרית אתא. מטרתה של ההארכה היא לתת מענה לצורך בשירותי תחבורה ציבורית למתחמי המגורים החדשים המתוכננים במזרח קרית אתא.

 

 

המכרז הראשון הוא למתן שירותי ניהול התכנון המפורט של הפרויקט התחבורתי החדש, והמכרז השני הוא למתן שירותי תכנון מפורט של התשתיות שיעברו לאורך הפרויקט – קווי מים, ביוב וניקוז. במסמכים של שני המכרזים צוין כי הפרויקט כולל הקמת כביש דו מסלולי חדש המשלב לאורכו ציר העדפה לתחבורה ציבורית באורך של עשרה ק"מ שיתחבר למסלול המטרונית הקיים.

"בניגוד לפרויקטי המטרונית עד כה אשר רובם נשענים על פיתוח מערכת הדרכים הקיימת, פרויקט זה, למעט קטע קטן לאורך רחוב התעלה, מבוסס כולו על פיתוח מערכת דרכים חדשה המיועדת למתן שירות ל-4,500 יחידות דיור מתוכננות", נכתב במסמכים של שני המכרזים, שבהם גם צוין כי מסלול המטרונית החדש הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית לתחבורה הציבורית במטרופולין חיפה שמקודמת על ידי חברת יפה נוף בהנחייתם של משרד התחבורה ומשרד האוצר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כבוד ליפה-נוף שפועלת מקצועית, כנדרש במטרופולין, ולא נכנעת לציפצופים של ה-דו ראש, החדשים !!

  2. אלי

    תעודת עניות המטרוניות דוחות באי נקיונם המשווע ורמת התחזוקה ממש נמוכה,כל פעם שעולה למטרונית מפחד לגעת בגוף המטרונית בחלל הפנימי,גועל נפש.

  3. יפה בלוף

    לא מספיק מליארד שקל בנתיבים הכושלים בחיפה
    לא מספיק חצי מליארד שקל בנתיב ההזוי לנשר, שאפשר היה לצבוע בנתיב הימני הקיים
    הם נחושים להמשיך לבזבז מליארדים לתחבורה כושלת.
    בירושלים – רכבת קלה.
    בתל אביב – רכבת קלה.
    בחיפה – אוטובוס פח איטי.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה שגם צירפתם מפה שכולנו נבין על מה מדובר ולא רק באוויר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר