עינת קליש רותם וניצב פרץ עמר (צילום: דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם וניצב פרץ עמר (צילום: דוברות עיריית חיפה)

העירייה והמשטרה יפעלו להקמת מערך שיטור עירוני

מס שפתיים או כוונה אמיתית? בפגישה שנערכה בין ראש העיר עינת קליש רותם למפקד מחוז חוף ניצב פרץ עמר הוחלט לפעול לקידום הקמתו של מערך שיטור עירוני בשיתוף עם המשטרה. ומה לגבי תקצוב תקנים? נמתין שתקום ממשלה

פורסם בתאריך: 6.11.19 16:26

בפגישת עבודה שנערכה היום (רביעי) בעיריית חיפה בין ראש העיר עינת קליש רותם למפקד מחוז חוף ניצב פרץ עמר הוחלט לפעול לקידום הקמתו של מערך שיטור עירוני בשיתוף עם המשטרה.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון" בחודש אוגוסט, בהנחייתה של המשטרה הופסקה פעילותו של השיטור המשולב, וכבר אז עלה בעירייה הרעיון לעבור לשיטת השיטור העירוני. מאז הפסקתו של השיטור המשולב פועלת בעיר סיירת עירונית, אך סמכויותיהם של הסיירים הן מצומצמות מאוד. בפגישה בין קליש רותם לעמר סוכם כי הצדדים יפעלו לקידום היוזמה מול המשרד לביטחון פנים, ומשמעות הדבר היא שכדי להקים מערך שיטור עירוני נדרשת הוספת תקנים של שוטרים. לנוכח העובדה שמדינת ישראל פועלת כבר חודשים ארוכים תחת ממשלות מעבר, נראה שלפחות בקרוב לא יתוקצבו תקנים כאלה.

גורמים בעירייה מציינים כי מערך השיטור העירוני, אם יוקם, יטפל בעיות הפוגעות לדבריהם באיכות החיים בעיר. כזכור, במרכז הביקורת שהושמעה על השיטור המשולב עמדה הטענה על כך שהסיירים העירוניים נאלצים לקחת חלק גם באירועים פליליים שאינם בסמכותם אלא בסמכות של המשטרה.

 

 

מהעירייה נמסר כי מטרתה של הפגישה – שבה השתתפו גם מפקד מרחב אשר תנ"צ בני אבליה, מפקד תחנת חיפה נצ"מ אמיר גולדשטיין, מ"מ ראש העיר נחשון צוק ומנכ"ל העירייה איתן שטיאסני – היתה לחזק את שיתוף הפעולה בין העירייה למשטרת ישראל. בפגישה סוכם על הרחבתה של פרישת המצלמות העירוניות במרחב הציבורי במסגרת פרויקט "עיר ללא אלימות" – דבר שיאפשר לאכוף את החוק, למנוע עבירות ולפענח תיקים במהירות.

בעקבות מחאה של כמה מתושבי הדר אתמול (שלישי) במהלך ישיבת מועצת העיר, משתתפי הפגישה דנו גם בעניין הביטחון האישי בשכונה.

קליש רותם: "נושא הביטחון האישי של תושבי העיר נמצא בראש סדר העדיפויות שלי, ואני שמחה על חיזוק שיתוף הפעולה ועל יציאה לדרך חדשה ביחד עם משטרת ישראל לטובת העיר. אני מודה למפקד מחוז חוף ולמפקד תחנת חיפה על הרצון הטוב, ובטוחה שבעזרתם נוכל לחזק את תחושת הביטחון בכל העיר, לרבות בשכונות הדר וחליסה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר