שר החוץ ישראל כץ (צילום: אוהד צויגנברג)
שר החוץ ישראל כץ (צילום: אוהד צויגנברג)

השר כץ: "אם קליש רותם לא תחזור בה, יש להעבירה מתפקידה"

בפוסט שפרסם שר החוץ ישראל כץ הוא תקף בחריפות את ראש העיר עינת קליש רותם וכתב: "לא ייתכן שראש עיר גחמנית תפגע בצורה בוטה שכזאת במרקם החיים המשותפים בין הרוב היהודי לבין עדת המיעוטים הנאמנה ביותר למדינת ישראל"

פורסם בתאריך: 9.12.19 09:30

שר החוץ ישראל כץ פרסם הבוקר (שני) פוסט תקיף בפייסבוק שבו הוא כתב כי אם ראש העיר עינת קליש רותם לא תחזור בה מהחלטתה לא לאפשר לילדים מהכפרים הדרוזיים ללמוד בבתי ספר בחיפה, הדבר "משמש עילה להעברתה מתפקידה".

בפוסט כתב כץ כי "החלטתה של קליש רותם שלא לאפשר לתלמידים דרוזים מיישובי הסביבה ללמוד בבתי הספר בחיפה היא חמורה, מקוממת ונגועה בגזענות. אם לא תחזור בה לאלתר, היא משמשת בעיני גם עילה להעברתה מתפקידה. לא ייתכן שראש עיר גחמנית תפגע בצורה בוטה שכזאת במרקם החיים המשותפים בין הרוב היהודי לבין עדת המיעוטים הנאמנה ביותר למדינת ישראל. לא ייתכן שהעדה הדרוזית, שכרתה ברית דמים עם הציבור היהודי מלפני קום המדינה ועד היום ואשר מובילה באחוזי הגיוס לצה"ל (יותר מ-80 אחוז), תופלה באופן כה בוטה ופוגעני".

כץ סיים את הפוסט בכך ש"כאשר זה קורה בבריטניה נגד יהודים – כולנו מזועזעים. כאשר זה קורה כאן – עלינו להגיב במלוא העוצמה".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

28 תגובות
  1. חיפאית בעד דרוזים בכיתות בחיפה

    כנראה שמישהו צריך להבין שם דבר קטן: מאז סיגל ציוני קיבלה את תיק החינוך אליו שאפה – כל נושא החינוך עולה לכותרות ולא בהקשרים חיוביים. אמא של כולם, אבל לא של התלמידים הדרוזים מדליה-עספיא

  2. פלמר

    מה פתאום להעביר מתפקידה !!! כבר !?! תנו להנות
    לתושבי חיפה (במיוחד משפחות ילדי הריאלי שמילאו את חוגי הבית)
    כולם צריכים לאכול את הלקרדה במלואה למשך 5 שנים .
    אין הנחות. את כל מה שהם בישלו.

    רציתם לזרוק את יונה הזקן…
    תתפנקו בעיר החזירים

  3. ליאת

    נראה שכבוד השר מסיק מסקנות מקריאת כתבות של כלבו ולא מהתעמקות בסוגיה. כך מתנהלת המדינה.

  4. פרוויז

    לכל אחי הדרוזים ויש לי המון , אל תשכחו לרגע שהשר כץ הרים את ידו בשמחה בעד חוק הלאום . לצבור הון פוליטי בקהילה הדרוזית לאחר שהוא הצביע בעד הפגיעה במעמדם הוא זלזול בכל הקהילה .הסוגיה שעל השולחן היא מוניציפלית . לא ערכית , לא פוליטית ובטח ובטח לא גזעית . טוב יעשה כבוד השר באם יתנצל על דבריו ועל הדרך גם יתנצל מכל הקהילה הדרוזית על הצבעתו בעד חוק שדומה ליריקה בפרצופם של אלפי אזרחים נאמנים במדינה .

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אוכלת אותו מבפנים העובדה שהיא לא התקפלה מולו ואמרה עליו בראיון "לא הצטערנו"

  6. גל

    אנחנו תושבי העיר מאוד בעד להעבירה מתפקידה. אנא עזרו לנו.
    הצילו !!!

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עדיין לא מבינה למה לא מדברים על דויד ילין?למה אנחנו הורים לא עושים עם זה משהו?

  8. טליה

    לליאת שהולכת עיוור אחרי קליש, מהתעמקות בסוגיה זה לא דבר שקיים מאתמול אלא כמה עשרות שנים והרבה לפני יונה יהב ויש גם הסכמים כתובים בעניין שראש העיר רוצה להפר. מלבד זאת זה מודל להצלחה גם לתושבי העיר וגם לכפרים הדרוזים השכנים, תבדקי בבתי הספר ותשאלי את התלמידים והחברים היהודים שלהם מחיפה. אז למה לבטל בהינף יד ולהכריז מלחמות כמנהגה של ראש העיר הרעה הזאת? הדרוזים הם מקבלי אורחים מאוד יפה , הבן שלי לומד איתם ונוצרו קשרים יפים. למה שאנחנו לא נלמד לקבל אותם ביננו.
    מדובר על אחוזים נמוכים של תלמידים שבאים להשתלב אצלנו במערכת החינוך ויש על כך תגמול . אז מה בדיוק העניין שלה?
    ולמה היא לא יודעת לדבר יפה בראיונות ורק לתקוף, ללכלך על אחרים ולפנות בתוקפנות?

  9. יואב שלום

    המילה "דרוזי חקוקה בלב שלנו.. וחוק הלאום צריך להתאים את עצמו ולכלול אותם איתנו .. חוק שצריך לתקן אבל לא לבטל..

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עינת קליש צודקת .כל מיגזר צריך ללמוד בתחומו..המיעוט המיגדרי מנסה לכפות את אורחות חייו על הרוב היהודי בכל מקום בו נמצא בארץ ובעולם.

  11. אוהד

    עינת קליש צודקת .כל מיגזר צריך ללמוד בתחומו..המיעוט המיגדרי מנסה לכפות את אורחות חייו על הרוב היהודי בכל מקום בו נמצא בארץ ובעולם.

  12. אוהד

    קליש צודקת. כל מיגדר צריך להישאר בתחומו.המיגזר כופה אורחות חייו בכל מקום בו נמצא בארץ ובעולם ולא צריך לקבל את זה.חששתי משמלאנותה של קליש ועכשיו אני רגוע.

  13. רחל

    כנראה אף פעם לא חיית בחיפה הם חלק מאתנווקליש מאיפה היא הגיעה הפוליטיקה נכנסה יותר מידי ולא האנושיות אנחנו תושבי חיפה מקבלים את הדרוזים הערבים שחיים אתנו לאורך שנים

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הליכוד לא בקואליציה של קליש אז הדמגוג כץ משתלח חופשי. תדיח את עצמך קודם.

  15. יגיל

    אוהד תהיה אוהד מושבע של קליש, אבל תפסיק עם הגזענות.
    ומלבד זאת קליש היא אכן שמאלנית ועוד איזה שמאלנית שרוצה להחזיר את חיפה לשנות ה 50 .
    יש לה סנסטמנטים חזקים מדי לנוסטלגיה ולחיפה בתקופה שבה היא גדלה . החזון שלה הוא רגרסיה לעיר.

  16. השופט

    אחי הדרוזים.אוהבים אתכם ולא ניתן יד לדבר לקרות.אנחנו נסגור את חיפה.ודבר נוסף באמת צודק כץ שזאת עילה להזיז את קליש מתפקחדה.אבל בד בבד גם להזיז אותך אדון כץ.שהיית שר התחבורה ידעת רק לגזור סרטים והתחבורה נשארת תקועה בזכותך אדוני .

  17. בר דעת

    היא ממנה ערבים מוסלמים שלא שרתו בצבא ואפילו לא שרות לאומי בקהילה שלהם,לתפקידים בכירים בעירייה,עוד תקציבי ענק לבתי ספר ערבים דתיים (כיתות נפרדות לבנים ובנות והרבה עידוד לבנות מעל גיל 14 לפרוש מהלימודים)עם מסגד ומורים הם אנשי דת ואפילו לא מלמדים בעברית וכן שינאה ליהודים ….דרוזים ובמיוחד פטריוטים למדינה..אז זה היא לא רוצה בבית סיפרה….

  18. כץ האיש שחרב את המפרץ עדיף שישתוק

    האיש הבלעדי שאחראי לנזק הגדול ביותר שבוצע בעיר חיפה לדורות, חברו הלא מועיל של יונה יהב, שהרסו יחדיו את מפרץ חיפה את הכפלת מסילות הרכבת על קו החוף- עדיף להסירו גם כן מהחיים הציבוריים

  19. כץ התחלקת על השכל?

    למה שמאות תושבי דליה ועוספיה ועתלית ונשר ורכסים והקריות וטירת כרמל כולם ישלחו את ילדיהם ללמוד על חשבון הארנונה של תושבי חיפה?
    יש בתי ספר פרטיים שישלמו שכר לימוד פרטי

  20. תושב חיפה

    אני בעד הדרוזים האחים שלנו. הגיע הזמן להעיף את קליק. אטומה, לא לומדת את התפקיד, לא מוכנה להקשיב, סגרה את נורמלית בשבת, שמה ערבים מהשמאל הקיצוני ליד ימינה מתומכים ביחיזבאללה ומגנים את ילדינו החיילים . ממשיכה לבנות תמאות בלי הכרה רק לקדם את הקבלנים שמימנו את הקמפיין שלה וככה גם מכפילה את הארנונה, הורסת ציוויון של שכונות טובות לגורדי שחקים מבלי להגדיל תשתיות כגון כבישים מדרכות, גני ילדים, גני משחקים, חס וחלילה חניות. חזירי בר משוטטים ברחובות הכרמל בבתים, בגינות באמצע היום ללא חשש הורסים כל חלקה טובה ומותירים הרס ופחד מאחוריהם. וכל זה לא מעניין את קליש. מאחל לה קדנציה יותר קצרה מכל ראש עיר שהיה לנו. וזה בדיוק מה שיקרה.

  21. שישב וישתוק

    חוצפן! אחרי שהשאיר לנו את נמל המפלץ הוא עוד מעיז להנחות את ראש העיר?! מי הוא בכלל, שיתעסק ביחסי חוץ ולא יבלבל את המוח. מספיק חרא אנחנו אוכלים בגללו. שיסתכל על כל הבלאגן שעשה בתחבורה לפני שהוא מבקר אחרים.

  22. דרוזית

    לכבוד השר שהצביע בעד חוק הלאום.. מוותרים על עזרתך מול קליש, נסתדרבלעדיך ובלי הקופון שאתה מנסה לגזור על חשבוננו.

  23. עדנה, כרמל

    איזה אדם דוחה וצבוע אתה ישראל כץ. מפוליטיקאי כושל שכמוך מצופה לכל הפחות לשבת בפינה ולהתבייש. אבל מה לך ולבושה? מזל שבקרוב מאד בבחירות הקרובות הציבור הישראלי יבעט אותך ואת הבוס שלך מחיינו.

  24. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קראתי כמה תגובות ודהמתי מהבורות, חלק מהאנשים כותבים שחוק הלאום פוגע באחינו הדרוזים, מן הסתם לא קראו את חוק הלאום ואינם מבינים את התהליך שבו אחינו הדרוזים מרווחים מחוק זה, כיוון שההסתה כל כך חזקה אז מסתמכים על הרעש.
    חלק מהאנשים לא מבינים מה אומרת התקנה החדשה, פגיעה בזכויות צבורות של אדם היא נגד החוק, על כן עקרונית מי שפועל נגד החוק אפשר לפטרו.

  25. שמעון מבת גלים

    ״ יש בחיפה חתיכה שגרה ברחוב פנורמה..״
    אחלה ראשת עיר שלא רואה ממטר את כל הבכינים (שנותקו מה פיטמה של יהב..) שמלכלכים עליה בכל חור אפשרי..היא הולכת עם האמת שלה ללא סטייל ובלי ניסיון פוליטי מושחת (אי אפשר להיות מושלם)
    כל הנדהמים מהחלטה שלה בעניין התלמידים הדרוזים הם הגזענים הצבועים האמיתיים בסיפור

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר