ח"כ ע'דיר כמאל מריח (צילום: אלעד מלכה)
ח"כ ע'דיר כמאל מריח (צילום: אלעד מלכה)

שאילתה לשר החינוך: "כיצד תפעל לנוכח השערורייה?"

פרשת מניעת המשך לימודיהם של תלמידים דרוזים במערכת החינוך החיפאית מגיעה לפתחו של שר החינוך. בשאילתה שהגישה לרב רפי פרץ כתבה ח"כ ע'דיר כמאל מריח (כחול לבן): "העירייה מתעלמת באופן בוטה מהחובות המוטלות עליה כרשות ציבורית"

פורסם בתאריך: 9.12.19 19:27

ח"כ ע'דיר כמאל מריח (כחול לבן) הגישה לשר החינוך רפי פרץ שאילתה בנושא מניעת המשך לימודיהם של התלמידים הדרוזים בבתי הספר בחיפה, שעליה פורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והצפון".

מריח, שהיא האשה הדרוזית הראשונה שנבחרה לכהן כחברת כנסת, כתבה לפרץ: "עקב שינוי מדיניותה של עיריית חיפה, ילדים דרוזים הלומדים בחיפה ייאלצו לשוב ללמוד בכפריהם. העירייה מתעלמת באופן בוטה מהחובות המוטלות עליה כרשות ציבורית ואשר נוגעות לשינוי מדיניות. כיצד בכוונת משרדך לפעול לנוכח השערורייה המשפטית?".

מריח מסרה בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון": "הגשתי את השאילתה לשר החינוך כדי לקבל תשובה למחדל שקורה בעיריית חיפה. ראש העיר החליטה להפסיק לקבל למוסדות החינוך תלמידי חוץ, ללא כל התחשבות בתלמידים שמוטמעים זה מכבר בבתי הספר. זוהי החלטה אטומה, פזיזה ולא הגיונית. יש לעירייה זכות להחליט שהיא אינה מקבלת תלמידי חוץ, אבל אין היגיון בהפסקת הרצף החינוכי של תלמידים שכבר נמצאים בבתי הספר. שילוב של תלמידים ממקומות שונים הוא סמל לפלורליזם. על העירייה לשנות את החלטתה ולאפשר לתלמידים הדרוזים לסיים את לימודיהם בבית הספר עם חבריהם, ולא רק לשנה אלא עד סוף לימודיהם בהתאם לרצף החינוכי, ובכך למנוע השלכות ארוכות טווח".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רק דרוזים מעניינים אותה

    היא נבחרה ברשימת כחול לבן, שתשאל את השר על כל הילידים מישובי חוף הכרמל, הקריות, נשר, עכו, שפרעם, באקה אל גרביה שלומדים בחיפה. רק דרוזים בגלל שהיא דרוזית, לא רצת לבד גברת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר