הבנייה בבניין ברחוב העלייה השנייה 22
הבנייה בבניין ברחוב העלייה השנייה 22

האן טוען לבנייה לא חוקית במבנה לשימור בבת גלים

במכתב ששלח לראש העיר עינת קליש רותם טוען יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן ל"עבריינות בנייה ברחוב העלייה השנייה 22 ולחשש לפגיעה במבנה לשימור". לטענתו, מדובר בבית טמפלרי שבו מתבצעת בנייה ללא היתר וכי במרתף הבית נבנה מקווה "כאילו אין פיקוח, אין אכיפה ואין חוק"

פורסם בתאריך: 11.12.19 13:38

יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן פנה לראש העיר עינת קליש רותם בדרישה להתערב בסוגיית בניית מקווה, לא חוקי לטענתו, ברחוב העלייה השנייה בשכונת בת גלים.

במכתב שכותרתו היא "עבריינות בנייה ברחוב העלייה השנייה 22 – חשש לפגיעה במבנה לשימור" כתב האן: "הובא לידיעתי שבבית טמפלרי ישן מתבצעת בנייה ללא היתר וכי במרתף הבית נבנה מקווה ובגג נבנתה בריכת אגירת מים". האן הוסיף כי "במקום פועלת מלונית ללא התשתיות הנדרשות וההיתרים הנדרשים לייעוד זה. ביקרתי במקום, והבנייה ממשיכה כאילו אין פיקוח, אין אכיפה ואין חוק".

 

בריכת האגירה שנבנית על גג הבניין ברחוב העלייה השנייה 22

בריכת האגירה שנבנית על גג הבניין ברחוב העלייה השנייה 22

 

 

בהמשך מכתבו ביקש האן לדעת "מדוע אגף הפיקוח על הבנייה והשירות המשפטי של העירייה לא נכנסים לעובי הקורה בנושא?". כמו כן הוא ביקש לדעת אם נבדקו היבטי הסיכון להתמוטטות המבנה בשל הבנייה שמתבצעת במבנה, אם ההיבטים ההנדסיים של החפירות סמוך ליסודות המבנה נבחנו על ידי קונסטרוקטור, אם נבדקו היבטי הסיכון להתמוטטות המבנה בעקבות הבנייה, אם ועדת השימור קיימה דיון בנוגע לבנייה במקום ואם יחידת השימור אישרה זאת.

העתקים ממכתבו שלח האן למ"מ ראש העיר נחשון צוק, לסגן ראש העיר ויו"ר ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מיכי אלפר, למהנדס העיר אריאל וטרמן, למנהל אגף הפיקוח על הבנייה ניר לוי, למבקר העירייה עופר טל, ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין ולנעמה מזרחי מהמועצה לשימור אתרים.

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. בני

    רק תזכירו לי מי יו"ר ועדת המשנה? אהה, זה מיכי אלפר? קאליש נתנה לחתול לשמור על השמנת, והתוצאה היא בנייה חרדית לא חוקית ברחבי העיר. בקרוב חיפה תהפוך לכפר ערבי. עוד הישג גדול של צוקליש

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין אם הרדיפה הזו של הירוקים קשורה ל"מקווה" , "דתיים", "דוסים" וכל מה שמריח יהודי? או שהם גם מגישים עתירות כאלה מול בנייה של מוסלמים, נוצרים, או סתם אנשים נאורים שבונים בריכות?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר