הפגנה ברחבת העירייה נגד איסור על הדרוזים ללמוד בחיפה (צילום: בועז כהן)
הפגנה ברחבת העירייה נגד איסור על הדרוזים ללמוד בחיפה (צילום: בועז כהן)

עשרות בהפגנה נגד הפסקת לימודי הדרוזים בחיפה

לרחבת עיריית חיפה הגיעו התלמידים הדרוזים שנמנע מהם להמשיך את לימודיהם בחיפה ביחד עם הורים, חברים ומורים. הם נשאו שלטים שעליהם נכתב לראש העיר עינת קליש רותם "אל תעמידי אותי בתור נפרד" ו"חזרי בך מהחלטתך". אחד ממארגני ההפגנה: "היא לא יוצאת, היא לא עונה"

פורסם בתאריך: 19.12.19 15:52

עשרות אנשים הגיעו היום (חמישי) לרחבת עיריית חיפה כדי להפגין ביחד עם התלמידים תושבי היישובים הדרוזיים שלא יוכלו להמשיך את לימודיהם במערכת החינוך העירונית. התלמידים עצמם הגיעו למקום בלוויית הוריהם וחבריהם החיפאים לספסל הלימודים, וגם אחדים ממוריהם של התלמידים הגיעו להביע הזדהות.

התלמידים אחזו בשלטים נגד החלטתה של ראש העיר עינת קליש רותם, ועליהם נכתבו סיסמאות כמו "אל תעמידי אותי בתור נפרד", "קליש, חזרי בך מהחלטתך", "זה לא בסדר – כך לא עושים סדר" ו"ילדי חיפה עם ילדי עוספייה ודלית אל-כרמל נלחמים על הזכות ללמוד ביחד". כמו כן הניפו התלמידים דגלי ישראל ודגלים של העדה הדרוזית.

שמש כיוף, ממארגני ההפגנה, שבניו דניאל וירדן לומדים בבתי הספר רעות ואהוד ע"ש שלמה תל, אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "אנחנו מוחים על ההחלטה של ראש העיר להפריד בין הילדים ולא להמשיך את הלימודים שלהם. הילדים באו לכאן לזעוק את זעקתם ביחד עם חבריהם לכיתה. נקווה שההחלטה של ראש העיר תשתנה בסופו של דבר".

מישהו דיבר איתכם מאז המכתב שהוצאת באמצעות עו"ד רשף חן לעיריית חיפה?

"עדיין שום דבר לא ברור ולא סופי. אנחנו מחכים לתשובה הסופית שעורך הדין אמור לקבל. אני מעריך שזה יקרה בשבוע הקרוב, ואז נדע איך להמשיך הלאה".

 

 

אם ההחלטה לא תשתנה, אתם ערוכים לעבור לבתי ספר אחרים ביישובים הדרוזיים או שאתם לא מתכוונים לוותר והולכים עד הסוף?

"אין שום סיבה שהמסלול ישתנה, אין שום סיבה שהמסלול ייחתך באמצע. הילדים אמורים להמשיך, וזו הדרישה שלהם ושל חבריהם החיפאים. הילדים לא יכולים להשתלב במערכות החינוך ביישובים הזרוזיים כי אין להם את הבסיס בערבית. גם אין לכך שום סיבה – הם כבר שנים ביחד אז שימשיכו ביחד. זו כל הבקשה. 23 ילדים שעולים מכיתה ו' לכיתה ז' לא ישנו את המאזן של התלמידים בחיפה, ואם מדובר בכל תלמידי היישובים הדרוזיים, הם מהווים 110 תלמידים מתוך 51,000 תלמידים במערכת החינוך החיפאית. אלה לא יזיקו ולא יפריעו ולא יתפסו מקום של אף אחד".

אתה מצפה שראש העיר או מישהו מטעמה ייצאו אליכם?

"ברור לי לגמרי שהיא לא תצא, אבל זאת ההתנהלות שלה מתחילת הדרך – היא לא יוצאת, היא לא עונה, היא לא מסבירה, היא לא מבהירה. זו החלטה שגויה ועצובה כי אין שום סיבה בעולם להפריד בין הילדים. הילדים הדרוזים לא שונים כהוא זה מהילדים החיפאים. הלימודים בחיפה הם מסורת של שנים. יש כאן מסר גרוע לילדים החיפאים עצמם. עם איזה מסר הם יוצאים מהסיפור הזה? 'אנחנו יותר טובים'? את שמה אותם לפני אחיהם? זה נשמע גרוע ועצוב, ונקווה שהיא תחזור בה מההחלטה. אנחנו לא אנשי הפגנות ומלחמות. אנחנו בסך הכל רוצים לא לפגוע ברגשות הילדים. תני להם להמשיך את המסלול שלהם".

לרחבת העירייה הגיעה חברת מועצת העיר סופי נקש שביקשה להזדהות עם המפגינים. נקש: "מביש שהגענו למצב הזה שילדים שנמצאים כבר בתוך המערכת צריכים להתחנן להמשיך ללמוד בה. לפעמים הערכיות, ההומניטריות והחינוך לסובלנות שווים יותר מכל ערך כספי. חבל שילדים נמדדים רק לפי השקל. באתי להזדהות ולתמוך בהורים ובילדים האלה כי לפני הכל כולנו הורים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. אמא

    העיקר סיגל ציוני מדברת במסגרות שנוחות לה בכלי התקשורת. בושה!!

  2. תבנו בית ספר נורמלי בין דליה תלעוספיה

    או תעברו לחיפה.
    מי שמשלם ארנונה בחיפה יזכה לעדיפות, אם אתם מביאים כבר את עניין אחוות הלוחמים בהקשר הזה אז לכו להפגין מול הממשלה או משרד הביטחון, ההנחיה החדשה נוגעת גם לקרייתים וואתם לא יותר טובים מהם.

  3. סופי נקש צודקת. ערכים לפני שקלים !!

    לא יקרה כלום אם יתנו להם לסיים את לימודיהם עד י"ב יחד עם חבריהם. ולהתגייס יחד.

    תושבי חיפה הגיבורים ,האמיצים ,הלוחמים !!
    עברנו כבר 20% קדנציה .. תהיו חזקים.
    בסוף זה יגמר — בקול נפיחה חלשה ונעביר אותם לארכיון ההסטורי של העיר האהובה שלנו.

  4. מחר יש הפגנת חזירים בציר מוריה !!!

    מעניין אם משהו מהלשכה יתן תשובות בטוויטר /בפייס שלו… או ששוב שמים קצוץ על תושבי כרמליה.
    אוכלי לקרדות נהיו הכרמילסטים שם…
    מספרים להם סיפורים הומניים על מחסומי בקר …. החזירים חכמים יותר וידלגו מעל /// תיכף ידיעו שמתחילים לעקר את החזירות כמו חתולות הרחוב.

    *&^/$# הפכתם את העיר לבדיחה עצובה &^!$!$!

  5. צריך ללמד את כל ילדי חיפה פרק בערבות הדדית.

    מנהלות כל בתי הספר בעיר חייבות להתערב !!!
    להתאגד ולהביע דעה משותפת. קו אחיד.
    ממה הן פוחדות ?!?!

  6. אני עם קליש

    ושיקפצו כולם.
    אף אחד לא מונע מהם להפוך לחפאים, יש הרבה דירות חדשות עכשיו בחיפה, אהלן וסהלן!

  7. מיכל

    צודקת קליש שילכו לבתי ספר פרטיים אגב כל היהודים לומדים באיזור הרישום שלהם ואין סיבה לפריווילגיה קליש זו פעם הראשונה שאני מעריכה אותך את אישה חזקה

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משום מה תמיד מזכירים את אחוות הלוחמים מודיעה לכם שהרבה אריטראים או סודנים היו מוכנים להתגייס ולקבל את תנאי הדרוזים אז די עם תחושת הקיפוח המנטרה של הדרוזים כמו של הערבים מה ששלי שלי ומה ששלך שלי

  9. חיפה-חיפה, עיר יפה !

    אילנה -נקש-יהב לשעבר. תתחילו לעבוד עם החזירים שהתרבו בחיפה במשך 14 שנה ! נקש, מה קורה בקופת חולים כללית ? הכל בסדר אצלך? ד"ר בר מעיין דליה עוד ממשיכה לעבוד או להתלונן?

  10. על מה המהומה

    עשרות בתמונה עשרה איש מחזיקים שלטים אחידים שמישהו הדפיס להם, נראה קמפיין שקרי ויזום נגד החלטה צודקת וראויה

  11. שילמדו בבתי ספר פרטיים

    עכשיו זה לא 7 עכשיו מתברר האמת שזה 110 ילדים שתושבי חיפה צריכים לממן בארנונה שלנו את הלימודים שלהם בחיפה?? מה הולך פה??

  12. יישר כוח עינת קליש!

    מוזמנים לבוא לגור בחיפה, לשלם מיסים לעיריית חיפה וללמוד בשמחה ביחד עם ילדי חיפה, אי אפשר לרקוד על כל החתונות!! לגור איפה שבא לך, לשלם רבע מהארנונה שאני משלם וגם ללמוד איפה שרוצים בחיפה, פריווילגיה שלילדים שלי אין!!! וכשלילדים שלי לא יהיה מקום בכיתה באזור מגוריהם גם תבואו להפגין מול העירייה?

  13. כל הכבוד קליש

    נורא מרגיז, שיבואו לגור בחיפה וישלמו את הארנונה הגבוהה בארץ ויוכלו ללמוד בחיפה, גם אז לא תהיה להם את הפריווילגיה שהייתה עד היום והיא לבחור איזה בית ספר שהם רוצים, לילדים החיפאים זה לא מתאפשר!! פשוט חוצפה, עשו מזה כותרת של גזענות כאשר בפועל אין ולא היה שום קשר, ילד דרוזי, ילד מהקריות רוצה ללמוד בחיפה? בבקשה, שהוריו יעברו לגור בחיפה ויישלמו מיסים לעיריית חיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר