עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)

דשדוש תיירותי בשנתה הראשונה של קליש רותם

בקמפיין הבחירות שלה לראשות העיר התחייבה עינת קליש רותם לקדם את ענף התיירות בחיפה, אך לפי הדוח של התאחדות המלונות גדל מספר הלינות במלונות חיפה ב-2019 ב-0.7 אחוז בלבד ובתפוסת החדרים נרשמה ירידה של 0.4 אחוז. מספר חדרי המלון בעיר נותר כפי שהיה

פורסם בתאריך: 29.1.20 07:58

דוח של התאחדות המלונות בישראל לסיכום שנת 2019 בפרמטרים של ביקוש למלונות מלמד על דשדוש תיירותי בשנתה המלאה הראשונה של עינת קליש רותם בראשות העיר חיפה.

במהלך קמפיין הבחירות שניהלה לראשות העיר התחייבה קליש רותם לקדם את ענף התיירות בעיר באופן משמעותי ואף יצרה את הרושם שברשותה תוכניות פעולה מעשיות לפיתוחה של העיר בתחום זה. אלא שכעת מתברר שהמפנה המיוחל לא התרחש. לפי הדוח, מספר הלינות במלונות חיפה אשתקד היה 585,700 – נתון המשקף גידול של 0.7 אחוז בלבד ביחס לשנת 2018. לעומת זאת, במדד השני לבחינת הביקוש למלונות – תפוסת החדרים – נרשמה במלונות חיפה ירידה של 0.4 אחוז, מ-65.6 אחוז בשנת 2018 ל-65.1 אחוז בלבד בשנת 2019. לפי הדוח, מספר חדרי המלון בעיר בשנה שעברה נותר כפי שהיה ב-2018 – 1,593 חדרים.

פילוח הלינות במלונות בישראל בשנת 2019 מלמד על משקלה המינורי של חיפה במפת התיירות הארצית – 2.27 אחוזים בלבד מתוך 25,809,400 לינות בסך הכל. לעומת זאת, בשנת 2018 היווה מספר הלינות במלונות חיפה 2.31 אחוז מסך הלינות בכלל המלונות בישראל. ההשוואה בפרמטר זה אינה מלמדת רק על ירידה זעומה אלא גם על הנצחת משקלה התיירותי הזניח של חיפה במפת התיירות הארצית גם בעידן קליש רותם כראש העיר.

את העלייה הזעומה של 0.7 אחוז בשיעור הלינות במלונות חיפה, המסתכמת ב־4,100 לינות יותר מאשר ב־2018 (לינה מוגדרת כלינת אורח במלון לילה אחד), ראוי לנתח מכמה זוויות, בעיקר על דרך ההשוואה לערי ולאזורי תיירות אחרים. הגידול במספר הלינות – שלושה אחוזים במישור הארצי – הוא תופעה כלל ארצית שבמסגרתה משתרכת חיפה הרחק מאחורי מוקדי מלונאות אחרים, ובהם ירושלים (גידול של חמישה אחוזים), תל אביב-יפו (גידול של ארבעה אחוזים), טבריה וסובב כנרת (גידול של שבעה אחוזים), נצרת (גידול של תשעה אחוזים) והרצליה (גידול של 12 אחוז).

 

 

חיפה גם לא תרמה לחגיגת השנה השלישית ברציפות שבה נרשם במישור הארצי שיא בלינות תיירים, שהסתכם ב-12,122,200 לינות ב-2019 – גידול של חמישה אחוזים לעומת 2018 ו-14 אחוז לעומת 2017. בחיפה, לעומת זאת, נרשמה במספר לינות התיירים בשנה שעברה ירידה של אחוז אחד ביחס ל-2018 ושל שני אחוז ביחס ל-2017. יש לציין כי במספר לינות הישראלים נרשם אשתקד בחיפה גידול של שני אחוזים ביחס ל-2018 ושל שלושה אחוזים ביחס ל-2017.

הירידה בשיעור תפוסת החדרים בחיפה אשתקד נרשמה למרות שלפי הדוח לא גדל מספר חדרי המלון בעיר ביחס ל-2018. לעומת זאת, במישור הארצי גדל בשנה שעברה מספר חדרי המלון בשני אחוזים, ולמרות האתגר העסקי שבצירוף חדרי מלון נוספים להיצע הקיים גדל שיעור תפוסת החדרים מ-67.9 אחוז ל-69.5 אחוז.

 

 

 

מהתאחדות המלונות בישראל נמסר כי הסיבה לעלייה במספר הלינות בחיפה לעומת הירידה בתפוסת החדרים היא תמהיל הלינות: "בלינות נספר כל מי שלן במלון, ואילו תפוסת החדרים מתבססת על מספר החדרים שהיו תפוסים (חדר נרשם כתפוס גם אם לן בו אדם אחד וגם אם לנים בו יותר מאדם אחד). מספר לינות התיירים בחדר הוא קטן בדרך כלל ממספר לינות הישראלים, ולכן יכול להיות מצב שבו יש גידול בלינות הישראלים וגם גידול בסך הלינות, אבל הם לנים בפחות חדרים".

על רקע המאזן התיירותי הדל בשנתה הראשונה של קליש רותם בראשות העיר תמוהה ביותר החלטתה לא לנהל מאבק למימוש תוכנית חזית הים העירונית במערב הנמל. את התוכנית יזם מינהל התכנון של משרד האוצר, ובמסגרתה מוצעים פינויו של מערב הנמל מפעילות נמלית, למעט נמל הנוסעים, ופתיחת רציפיו לפעילות עירונית ותיירותית. למרות שהתוכנית המאפשרת את יישום הפרויקט אושרה כבר לפני כשנתיים וחצי, עד היום לא בוצע השלב הראשון שלו, שאמור היה להתממש סמוך למועד כניסתה של התוכנית לתוקף באוקטובר 2017.

אמנם אף תושב לא ציפה שכבר במהלך השנה הראשונה לכהונתה תפתור קליש רותם את כל בעיות היסוד של העיר, אך בהחלט מעוררת דאגה החלטתה לא להגיב לשתי שאלות שהופנו אליה כבר ביום ראשון באמצעות דוברות העירייה בעניין נתוני הדוח של התאחדות המלונות בישראל: מהי תגובת ראש העיר לנתונים, ומהם היעדים המדידים של העירייה לסוף שנת 2020 בארבעה פרמטרים – מספר הלינות במלונות העיר, תפוסת חדרי המלון בעיר, מספר חדרי המלון בעיר ומשקלה של העיר במפת התיירות הארצית?

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. למה? למה הצבעתי לה? מתגעגע ליהב

    אני לא חושב שהעובדה שקליש הצליחה לריב עם משרד התיירות בדיוק עוזרת. ע"ע הסכסוך המתוקשר סביב הקפאת פרויקט נמל האורות

  2. ענת הופמן בת גלים

    אני גרה בבנין נדיר שבנו הטמפלרים בחיפה לפני למעלה מ130 שנה.עיר שמטפחת תיירות היתה שומרת ומשמרת את הבניין הזה וכל מיתחם הסטורי אחר בתחומה. אבל לא חיפה בהנהגת קליש.במשמרת שלה הצליח השכן שלי,הרב פרץ מאיר לחפור מקווה טהרה פיראטי בעומק 5 מ מתחת לבניין ולגרום נזק לשלד הבניין ,לקירות הבית שלי ולכל השכנים.
    הוא ביצע עבירת בניה חצופה ומסוכנת לאור היום בידיעת כל הגורמים הרלבנטיים בעירייה אבל ללא אישור או פיקוח.
    הבניין שלנו נראה עכשיו חבוט,מרופט ועלוב.
    אני מזמינה את ראשת העירייה שלנו לבוא לבת גלים ולהתרשם מתוצאות המחדל וההתרשלות של גורמי האכיפה והפיקוח שבניהולה.
    אולי גם תקפוץ אלי לכוס קפה ותשמע ישירות איך זה מרגיש לחיות בעיר שבה פניות מתושבים לראש העירייה שלהם מתוייקות בפח הזבל.

  3. אילנה

    נכון שאי אפשר לתקן הכל מיד, תוך שנה אחת, אבל דבר שניתן להעשות זה ל-נ-ס-ו-ת לקיים הבטחות, כיוון זה מדשדש ולא רק. מתבררת הגישה הבטוחה בעצמה עד כדי התנשאות, בעובדה שהגבירה מתעלמת ונאלמת לפניות אליה.

  4. מושיקו

    מה כבר אפשר לצפות מעבריינית מורשעת? שתקיים הבטחות???
    הצחקתם אותי

  5. תיירות החזירים ענפה ופורחת בכל שכונות הכרמל !!

    אל תגידו שאין התקדמות.
    מגיעים אלינו גם חזירים תושבי חוץ. מהוודאיות של עוספיא. בית אורן. ועתלית…

  6. חיפה בתקופתו של יהב וקליש זו אותה חיפה

    הניסיון להלביש על ראשת העיר החדשה את כל חולות העיר היא שקופה ,עיתונאים לא אוהבים אותה כי היא לא מתראיינת אבל גם חיפה בתקופתו של יהב מעולם לא משכה הרבה תיירים(ביחס לתל אביב וירושלים),הגירה שלילית של ילידי חיפה היתה גם בתקופתו של יהב והעיר תמיד סבלה מתדמית מבוגרת.
    קצת הגינות עם קאליש.
    היא לא בהרבה גרועה מיהב.
    יהב היה פשוט סחבק עם כולם אז עיתונאים עשו לו הנחה.עינת לא.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא להאמין ברור כשמש שהתקשורת פה בחיפה נגד קליש הרי שיהב היה ראש עיר בחייםםםםם לא היה אף כתבה נגדו בחיםםם!!!!!!!! פתאום לקליש כל יום כתבות מגמתיות ממש מוזר

  8. יהב דרדר את חיפה בכל התחומים במיוחד תיירות מול צמיחת נצרת

    את מה שיהב הרס 3 קדנציות ייקח גם 3 קדנציות נוספות לתקן
    השאלה רק אם קליש יכולה.

  9. יוסי

    הגברת הנכבדה , מנותקת לחלוטין מאזרחי העיר. היא אובססיבית נגד יהב ומבטלת כל פרויקט שיהב חתום עליו. אבל לא מציעה שום תחליף. יש לה נטיה ברורה לכיוון החרדי בהשפעת סגן ראש העיר החרדי – אלפר.
    היא רבה עם כולם ויוצרת אוירה של ייאוש.
    בקיצור – חמש שנים אבודות לעיר !!!

  10. חיפאית

    האם הגברת קליש תוכל לענות מדוע היה חשוב לה להבחר לראש עיר. רמת העשיה שלה לרווחת התושבים הנקיון ותחזוקת העיר מגיעה לאפס. מי מדבר על תכניות כמו פתוח תיירות תעסוקה וכו

  11. העשור האבוד של חיפה 2008-2018

    יהב היה אסון
    נראה אם קליש ממשיכה את האסונות של יונה
    סיפר לנו ב-2013 מעשיות על 3000 חדרי מלון שנבנים בחיפה
    לא בחל בשקרים ברורים בראיונות איתו, איזה בזיון לא נוסף בחיפה 15 שנה חדר מלון אחד

  12. דין דין

    חוצפה חיפאית .15 שנה לא נעשה שום דבר קונקרטי ועכשיו דורשים מקאליש בשנה להפוך את הקערה.כרגע יש נושאים יותר חשובים על הפרק כמו לנקות את העיריה מעשבים שוטים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר