תוכנית חזית הים העירונית במערב הנמל (הדמיה: אמיר מן-עמי שנער אדריכלים)
תוכנית חזית הים העירונית במערב הנמל (הדמיה: אמיר מן-עמי שנער אדריכלים)

בצעד היסטורי אישרה הממשלה את תוכנית חזית הים בחיפה

קבינט הדיור בראשות שר האוצר משה כחלון אישר את התוכנית. כחלון: "התוכנית היא צעד נוסף בדרך להפיכת חיפה למטרופולין של הצפון"

פורסם בתאריך: 14.8.17 14:54

חיפה היתה עדה היום (שני) לרגע היסטורי בתולדותיה כאשר הממשלה אישרה את תוכנית חזית הים העירונית במערב נמל חיפה, שבמסגרתה מוצעים פינויו של מערב הנמל מפעילות נמלית, למעט נמל הנוסעים, ופתיחת רציפיו לפעילות עירונית ותיירותית. יוזם התוכנית הוא מינהל התכנון שבמשרד האוצר.

החלטת הממשלה התקבלה באמצעות קבינט הדיור בראשותו של שר האוצר משה כחלון, כשלושה שבועות לאחר ש"כלבו-חיפה והצפון" חשף כי למרות שחלפה שנה מאז שהמליצה המועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשר את התוכנית, היא טרם אושרה על ידי הממשלה. העיכוב התמוה באישור התוכנית עיכב את מועדי מימושה, וזאת מכיוון שבהוראותיה נקבע כי שלושה מתחמים שונים במערב הנמל יפונו בהדרגה תוך חמש שנים מיום אישור התוכנית: בשלב הראשון, במתחם קטן יחסית בשטח הנמצא מול קמפוס הנמל, ממחסן 15 ועד בניין המינהלה הישן, לרבות גג מסוף הנוסעים, יופסקו השימושים הנמליים מיד עם אישור התוכנית ברשומות; בשלב השני, בשטחים שמבניין המינהלה מזרחה עד לבית המכס יופסקו השימושים הנמליים תוך שלוש שנים ממועד אישור התוכנית; לגבי שאר השטחים במערב הנמל, לרבות הרציפים התפעוליים הסמוכים לשדרות בן גוריון ולשכונת חיפה אל עתיקה, שהם למעשה ליבת התוכנית, נקבע כי הם יפונו תוך חמש שנים מיום אישור התוכנית, אך "המועצה הארצית רשאית להאריך את התקופה".

 

האנגר 15 במערב הנמל (צילום: צבי רוגר)

מחסן 15 במערב הנמל (צילום: צבי רוגר)

 

השר כחלון: "התוכנית היא צעד נוסף בדרך להפיכת חיפה לעוגן הכלכלי והמטרופולין הרשמי של הצפון. יישום התוכנית יהפוך את חיפה לעיר חוף ברמה בינלאומית, וכחיפאי אני גאה לאשר אותה היום בממשלה. התוכנית תעמיד את חיפה בשורה אחת עם ערי חוף רבות בעולם כמו ברצלונה, סן פרנסיסקו, סלוניקי והמבורג, שהתמודדו בהצלחה עם אתגר דומה של הפיכת נמל תעשייתי לשטח ציבורי חי ומשגשג".

סיבה נוספת לאופטימיות ניתן לשאוב גם מתגובה שהעבירה חברת נמל חיפה, מפעילת הנמל, להחלטת הממשלה. החברה הודיעה כי היא ממשיכה לדרוש שטחים חלופיים לרציפי הנמל העתידים להתפנות, אך עם זאת מסרה כי היא נערכת לתחילת מימוש תוכנית חזית הים.

דובר החברה זוהר רום: "החברה נערכת בימים אלה ביחד עם עיריית חיפה למימוש השלב המיידי בתוכנית חזית הים שאושרה היום, וזאת במטרה להפוך את המקום לאחד מאתרי התיירות והבילוי האטרקטיביים בישראל. חזית ים תמשוך אליה מבקרים מכל רחבי הארץ ותהווה מרכז תרבותי ומסחרי ועוגן לאוניות הנוסעים והתיירים".

ראש העיר חיפה יונה יהב: "אישור תוכנית חזית הים העירונית הוא לא פחות מרגע היסטורי בתולדות העיר וצפון המדינה. אני מודה לשר כחלון על אישור התוכנית שתשנה את פני העיר ותציב אותה במקום הראוי לה כעיר תיירות מובילה בעולם עם מתחם נמל פתוח, מזמין ונגיש לתושבי העיר ולבאים מחוצה לה. התוכנית תייצר אלפי מקומות תעסוקה במגוון תחומי התיירות, הנופש והפנאי".

בשנים האחרונות הוביל עיתון "כלבו" מאבק תקשורתי לפתיחת חזית הים העירונית, ונראה כי כעת נושא המאבק פירות ראשונים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יאיר בן עזרא

    גם בברצלונה גם בסלוניקי גם בהמבורג וגם בסן פרנסיסקו יש מרינות מכובדות צמודות למסעדות ואזורי בילוי (אפילו בהרצליה יש),
    אבל בחיפה כאילו שיש ים לראותו בלבד.
    היכן נכנסת מרינה לתוכנית והיכן היא מצויינת בכלל?
    אני תושב העיר ועוד יותר מ200 איש חברי קהילת שייטי כרמל חושבים כך .
    התחלנו עוד בצעירותינו להפליג על כל מה שצף
    היינו בזבולון חיפה , צופי ים הפועל , (אגודות שיט שפועלות באזור חוף שמן) אחר כך שירתנו בחיל הים ובנינו משפחה והיום בגיל 50 התאחדנו מספר חברים בכדי לקנות יאכטה . (אנחנו לא תייקונים ולא עשירי עולם , כל אחד עשה את הונו בעמל כפיו וגם הסירה שקנינו אינה חדשה והסכום שכל אחד שילם שווה לערכה של מכונית אירופית יד שניה) במילים פשוטות אנחנו חיפאים מהישוב וגם אלינו צריכים להתייחס עם כל הכבוד.
    הגיע הזמן להזיז דברים בחיפה וחברי ואני נחושים לעשות זאת הלכה למעשה .
    אנחנו קודם כל אנשי ים בנשמתנו אבל לא ניתן שיתעלמו מאיתנו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לתבוע את יהב. הוא חייב לתת לנו פתרון עכינה זמני בשטח מועדון שייטים כרמל לשעבר בכל מחיר אנחנו ללא עגינה כבר מ2012 ואין לנו שום אופק ושום פתרון. חני מפירה בבוטות את פסהד של המחוזי שהתחיבו לתת לנו עגינה וכבר חלפו 6 שנים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר