כוחות משטרה ליד חנות הפרחים של שאדי בנא בהדר
כוחות משטרה ליד חנות הפרחים של שאדי בנא בהדר

המחבל החיפאי: שאדי בנא, מנהל חנות פרחים בהדר (וידאו)

במהלך היום התבררו פרטים לגבי המחבל, שמוכר היטב בעיר. מייסד אגודת יד עזר לחבר שמעון סבג סיפר שבמשך שנים לא החסיר יום בחנות, ואילו היום, באופן חריג, הוא לא הגיע לעבודה. "הוא בחור נורמטיבי, שקט ומופנם", אמר עליו סבג. "אנחנו בשוק, אף פעם לא שמענו ממנו התבטאות נגד יהודים", סיפר מכר נוסף

פורסם בתאריך: 6.2.20 17:44

שמו של המחבל שפצע היום (חמישי) את לוחם משמר הגבול בפיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים הוא שאדי בנא, בן 45, מנהל חנות פרחים ברחוב הנביאים בהדר. במהלך היום נודע כי מבצע הפיגוע, שנורה אחר כך למוות, הוא חיפאי המוכר למשטרה, וכעת מתבררים פרטים נוספים לגבי זהותו. כוחות של השב"כ ושל משטרת ישראל פשטו על החנות שבניהולו של בנא ועל ביתו ברחוב אחד העם וערכו בהם חיפושים.

מי שמכיר היטב את בנא הוא מייסד עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג. "אני מכיר אותו כשבע-שמונה שנים", אמר סבג ל"כלבו – חיפה והקריות", "המחסן של יד עזר לחבר צמוד לחנות הפרחים של בנא. בכל בוקר הייתי פוגש אותו ואמרנו בוקר טוב זה לזה. הוא היה מאכיל את החתולים, בחור נורמטיבי. אתמול היתה הפעם הראשונה אחרי זמן רב שבה החנות היתה סגורה אחר הצהריים. הוא כמעט לא החסיר יום בעבודה במשך שנים רבות, ואם היה יום שבו הוא לא הגיע אז הגיע מישהו מהמשפחה. היה משהו מוזר היום בכך שהוא לא הגיע לחנות".

 

 

 

לדבריו של סבג, אתמול החנות נסגרה מוקדם, והיום לא פתחו אותה כלל. לגבי בנא עצמו הוא אמר: "מדובר באדם שקט ומופנם. הוא תמיד שאל לשלום האנשים. אנחנו קונים אצלו פרחים לניצולי שואה כמעט פעם בשבוע לכל מי שיש לו יום הולדת. אני מופתע לחלוטין, הוא האחרון שהייתי חושב שיבצע פיגוע".

אדם נוסף שמכיר את בנא הוא יוסף אבו עזיזה, שבנו הוא בעל חנות ירקות הצמודה לחנות הפרחים של בנא. "אנחנו בשוק ולא מאמינים, מדובר בבחור טוב", אמר אבו עזיזה, "לא שמעתי ממנו אף פעם התבטאות נגד יהודים או נגד שוטרים וחיילים – לא הר הבית ולא בטיח. זה בחור שמכבד את כולם ודואג לשכנים. הפעם האחרונה שבה ראיתי אותו היתה היום כשהוא בא בבוקר לחנות. הוא היה שעה והלך. אחר כך שמענו מהתקשורת שזה הוא. עד עכשיו אנחנו בשוק".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, תושב חיפה: "אנחנו מוקיעים בתוקף את הירי. אין מקום לכך שאזרח במדינת ישראל ישתמש בנשק. האזרחים הערבים במדינה בחרו במאבק אזרחי ודמוקרטי צודק למען סיום הכיבוש, שלום ושוויון. לא נקבל דרך אחרת".

 

דף הפייסבוק של המחבל שאדי בנא

דף הפייסבוק של המחבל שאדי בנא

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

26 תגובות
  1. אבי

    מה אנחנו חושבים כל המעשים של המשטרה במסגד אלאקצה .ההרג בירושליים הריסת הבתים שלהם.המכות שמקבלים המתפללים.זה שאנחנו רוצים להשתלט להם על המסגדים שלהם.מה אנחנו חושבים שנעשה את כל זה ונציק להם והם לא יגיבו.צריך להעיף את ארדן ונתניהו.והאחראי על משטרת ירושליים לפני שיהיה מלחמה על רק דתי שקשה לעצור אותה

  2. אלון

    תגובה לאיימן עודה : ערביי ישראל לא בחרו במאבק לסיום הכיבוש. אל תדבר בשמם.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני קורא מפה לכל החרדים והדתים לעזוב 5ת חיפה ולהשאיר לעיר המקוללת הזאת ולתושביה את האחים האמיתיים שלהם שזה הערבים !!!!! הרי כל הזמן עושים לחרדים תמוות בעיר חיפה גם התקשורת וגם חלק מהתושבים אז הנה שישארו עם אחיהם הערבושים שיתבחו אותם

  4. דת שוחרת רצח וג'יהאד

    גינוי לא מספיק. ברשימה המשותפת אשה שהיללה רוצח כמו קונטאר. אתם לא יכולים לגנות ולפרסם שירע הלל למרצחים כמו קונטאר. דו פרצופיות.
    בעצרות הרשימה הם משלהבים את הקהל בפסוקים על טבח בכופרים מענין למה הם מתכוונים.
    מעניין שכל הזמן יוצאים מחבלים מדת שטוענת לנו שהיא שוחרת שלום. כמה נמשיך להעמיד פנים?

  5. חיפאית מפוחדת

    פשוט מפחיד, תמיד אומרים שהמחבלים הם צעירים שמלהיבים אותם במסגדים ומטיפים להם נגד היהודים. הם אנשים שאין להם מה להפסיד בחיים. פה זה שונה בתכלית. מדובר בבן אדם מסודר, מבוגר, מצליח, בעל עסק, בן אדם נורמטיבי בהחלט, אם הוא רוצח אז חייבים להיזהר מכל המוסלמים, כל אחד מהם יכול להתהפך עלינו. להוציא סכין או סתם לדרוס כי בא לו. מפחיד.

  6. שי

    לכו לאכול במושבה הגרמנית, יורקים עליכם ואתם אומרים שיורד גשם. לא צבא, לא שירות לאומי , רק זכויות בלי חובה אחת ועדיין בוכים.

  7. אבי

    חבל שאזרח מדינה מסוגל לעשות פיגוע נגד יהודים טוב שהרגו אותו ערביים אזרחי ישראל צריכים לתרום יותר למדינה לא רק לקבל

  8. צפוני

    חיים טוב ובוכים….נלחמים בחרוף נפש על דרכון כחול ועל כל הזכויות בחיים במדינה מודרנית עם יתרונותיה הבינלאומיים אבל מפגינים בשנאה כנגד אותה מדינה….כביכול מדברים על חיים משותפים על יהודים אבל בכול הזדמנות יטיפו שנאה כנגד המדינה שהיהודים אוהבים וגאים בה…השנאה ואי ההשלמה עם מדינה יהודית ציונית עלולה להביא למלחמת אזרחים ולהרס, כפי שהיה בבלקן אחרי פרוקה של יגוסלביה
    הכותב: פרופ מ. קליני דר שטיין, גמלאי, מרכז רפואי רמבם.

  9. דרומי

    האדון אל אטרש הוא שקרן פתחלוגי המאיים על היהודים מבעד לשפתו הכביכול תרבותית באינטיפאדה שלישית…זה מה שהוא וחבריו לדעה והיהודים הטפשים המוקסמים מהם יודעים- רצח. שנאה. אנטישמיות. להנות מהחיים הטובים בחברה חופשית אבל לקרוא לאחיהם הסובלים בגלל טמטומה ורשעותה של הנהגתם ונרקבים במחנות בלבנון ובסוריה להמשיך להילחם ולסבול…צביעות פאשיסטית אנטישמית.
    הכותב: פרופסור לרפואה, גמלאי,

  10. דני

    אין אמונה בערבים. תביטו סביב, מה לערבים ולדמוקרטיה.
    בכל המדינות המוסלמיות יש שלטון דיקטטורי. תן לערבים
    חופש, והם ישר חושבים איך להרוג אותך כדי להחזיר את
    המצב הקודם (ממנו רצו כל כך לברוח).הדת והשבטיות הן
    שמנחות אותם כיצד לפעול. אין להם מורא מהשלטון וזאת הסיבה שתמיד מגיעים איתם למצב של שימוש בכוח.

  11. חסן שוקרי

    הגיעו שכנים " נחמדים" לגור בדירה שכורה בבלוק , עושים בלאגן – מזמינים להם משטרה… הפתעה!!!!!!!! המשטרה מכירה אותם טוב כצמד "ילדים" טובים אשר גורשו מביתם הקודם עקב התנהגות "טובה" , ממליץ השוטר לא להתעסק איתם כי יכולה להיות בעיה , אבל היי מה זה משנה העיקר הם ילדים טובים עד הורדת הבנין על כל תושביו או לחילופין מעשה"טוב" אחר ,

  12. מיקי

    איימן עודה אף ערבי ישראלי לא רוצה לחיות תחת משטר אחר מלבד ישראלי. אינשאללה הרשימה שלכם תעלם

  13. איפה נעלמו המגיבים הסדרתיים נגד החרדים?

    באופן כמעט כרוני האתר הזה מעלה כתבות בגנות או בהאשמה של חרדים בכל בעיות העיר.ואחר כך כמו להקה של שינאה מגיבים באופן בוטה כנגד חרדים.
    המציאות טופחת על פנינו שוב ושוב וחבל שמוכרים רק מקרים קיצוניים כמו של המחבל מאתמול.
    החרדים מבצעים פיגועים? החרדים פורצים לחנויות? החרדים מטרידים נשים במקום עבודה או ברחוב?
    הדברים לא נכתבים כדי להניף אצבע מאשימה כלפי ציבור אחר.רוב אזרחי המדינה הם טובים ולא עוברים עבירות.אפשר להגיד שרוב האנשים בעולם.
    אבל לפני הכתבה הבאה שעוסקת בשינאת חרדים רק תזכרו שהם שונים רק בלבוש.החרדים הם שכנים שכולנו רוצים.
    ונקבל אותם בברכה בעיר(כי ככה וככה כולנו או בני משפחתנו כבר עברו לקריות)

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שלא יהיה דגל ישראל על העסק.לא להיכנס הם שונאי ישראל

  15. לא מתאסלם

    הכל נראה לי חשוד, הכלב שלא ברח, הבחור 'לא מדבר על פוליטיקה, מאכיל חתולים, היה בכלא, השוטר שמתחבא ויורה בו.
    בטח אמרו לו אתה צריך לירות בכאילו, נעצור אותך ונשחרר אותך עוד חודש.
    אחחחחח למה אתם מסוגלים!
    מתאסלם עאלק

  16. מוחמד פקח עירוני

    זה רק מוכיח עוד יותר שאין להאמין בערבים לעולם!!!!!!! זאת המציאות ואסור להתכחש לה!!!!€ תפתחו את העיניים והראש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר