השר לביטחון פנים גלעד ארדן (צילום: גיל אליהו)
השר לביטחון פנים גלעד ארדן (צילום: גיל אליהו)

העירייה: אי העברת תקציב מהממשלה פוגע בביטחון האישי

בדיון שנערך בוועדת הביטחון העירונית נטען כי בשל תקופת הבחירות, המשרד לביטחון פנים לא מעביר לעיריית חיפה תקציב לשיטור המשולב ולהצבת מצלמות אבטחה. חבר הוועדה רג'א זעאתרה: "העירייה צריכה לדרוש מהמשרד שיבקש מהכנסת לאשר את התקציב"

פורסם בתאריך: 13.2.20 07:56

אי העברת תקציב לשיטור המשולב מהמשרד לביטחון פנים משפיע על הביטחון האישי של תושבי חיפה – כך עולה מפרוטוקול ועדת הביטחון שהתכנסה בעקבות בקשתו של חבר מועצת העיר רג'א זעאתרה מסיעת חד"ש בשל מקרי הירי האחרונים בחיפה בכלל ובוואדי ניסנאס בפרט.

בתחילת הישיבה סקר זעאתרה את מקרי האלימות האחרונים וטען: "אי אפשר לסמוך על מצלמות פרטיות ונדרשות מצלמות עירוניות. אנשים פוחדים להתלונן ולתת את הסרטונים מהמצלמות הפרטיות למשטרה כי הם אלה שנשארים לחיות בשכונה". יו"ר הוועדה אלי לנדאו הוסיף: "נדרשת נוכחות מוגברת של שוטרים ברחובות. נוכחות כזו היא הגורם הכי משמעותי".

במסגרת הדיון עלה גם נושא השיטור העירוני. סגן מפקד תחנת חיפה במשטרה סנ"צ עמית פולק אמר כי "תחנת חיפה היא התחנה הכי גדולה בארץ. אנחנו פועלים בלחימה בפשיעה לפי סדר עדיפות ומתרכזים באזור הדר והוואדי. אנשים פוחדים לשתף פעולה – זו תופעה מוכרת שאנחנו מתמודדים איתה". פולק הוסיף כי "מורגש חוסר בשיטור עירוני. אין מספיק ניידות בעיר לעומת תל אביב, ששם יש תוספת של עוד 50 ניידות. העירייה החליטה על הקמת שיטור עירוני, אך המשרד לביטחון פנים לא יכל להקצות את חלקו להקמת היחידה בשנת 2020 בתקופת הבחירות. אפשר שיהיו שינויים לקראת 2021 או 2022. אם יהיה שיטור עירוני זו תהיה תוספת משמעותית, ותחושת הביטחון בעיר יכולה להתהפך. תוספת של 30-20 שוטרים וכלי רכב ישפרו מאוד את המצב".

מנהל אגף ביטחון ושירותי חירום בעיריית חיפה יאיר זילברמן אמר: "השיטור המשולב הופסק ב-1 בספטמבר 2019. סיירת הביטחון אינה אפקטיבית דיה בשל יכולתה לאכוף חוקי עזר עירוניים בלבד. ראש העיר עינת קליש רותם אישרה להקים יחידת שיטור עירוני, וניתן היה להקימה באופן חלקי ב-2020, אך מנכ"ל המשרד לביטחון פנים טען שהוא לא יוכל לתקצב את חלקו בהקמת היחידה. עד אז מומלץ לעבות את גזרת הדר בכוחות שיטור, יס"מ או מג"ב".

 

 

נושא נוסף שעלה לדיון בוועדה הוא פרישת מערך מצלמות אבטחה. זילברמן אמר כי "המשרד לביטחון פנים הפסיק להעביר את התחייבויותיו לפרויקטים שבוצעו או אושרו בעיר במסגרת התוכנית למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול. אי העברת תקציב כפי שהובטח מונע את המשך הצבת מערך המצלמות בשוק תלפיות, ברחוב סירקין וברחובות הסמוכים. אני ממליץ להוציא מכתב למנכ"ל המשרד לביטחון פנים על הפער שנוצר מאי העברת התקציב לנוכח תחושת הביטחון בהדר".

עוד אמר זילברמן כי "חשוב למצוא מקור בתקציב לאישור פרישת המצלמות לשנת 2020. הדבר יאפשר עיבוי גזרת הדר והוואדי ברמת מניעה וברמת פיצוח מהיר של פשעים לאחר ביצועם". זילברמן אף המליץ לפנות בבקשת סיוע מהמשרד לביטחון פנים בתקצוב מצלמות באזורי בילוי.

גם מנהל הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול איציק יתח התייחס למערך המצלמות ואמר: "המצלמות במרכז הכרמל ובחופי הים הוצבו, וההחזר מהמשרד לביטחון פנים הוא חלקי בלבד. המשרד לא מעביר את התקציבים שסוכמו, והדבר הפוגע פגיעה ישירה בביטחון האישי".

בסיום הישיבה המליץ לנדאו לפנות לשר לביטחון פנים גלעד ארדן במכתב שבו יועלו הנושאים שנדונו בוועדה, תוך דגש על תקציב לשיטור עירוני.

זעאתרה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "צריך מאמץ משולב של אכיפה ויד קשה של המשטרה ושל פרישת מצלמות והגברת התאורה כדי לשפר את תחושת הביטחון. חלק ניכר מהבעיה הוא אי העברת תקציבים מהמשרד לביטחון פנים, והעירייה צריכה לדרוש מהמשרד שיבקש מהכנסת לאשר את התקציב להצבת המצלמות. מדובר בדיני נפשות, זה לא משהו שאפשר לדחות בחודשיים-שלושה. דיברתי עם גורמים בכנסת שהציעו כי העירייה תשלח מכתב לחשב הכללי במשרד האוצר כדי להביא את נושא העברת התקציבים לאישור ועדת הכספים בכנסת, ואנו נפעל כדי שהוועדה תאשר אותם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש החלטה מעודכנת, שיועברו כל התקציבים, לרשויות המקומיות !! נא לעדכן את ראש העיר !!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עם כל הביקורת על רג׳א הוא אחד מחברי המועצה הפעילים ביותר.

  3. אילנה

    1. מקווה שהכסף יגיע במהרה. 2. מקווה שיגיע במהרה ליעדו ולא ליעד שכונות/תושבים שהעיריה תלויה באצבע שלהן/ם

  4. נדב

    כל מה שקלוקל נובע מהראש שלא מתפקד בעיר הזאת.
    זעאתרה מנהל את העיר במקומה.
    השקעה מרובה בטיפוח החזירים זה מה שחשוב לה ותו לא.

  5. נועה

    אדון זעתרה טול קורה מבין עיניך.
    הביטחון האישי נפגע כי במגזר הערבי מסתובב נשק לא חוקי בכמויות מסחריות. כשהמשטרה התחילה באיסוף הנשק לפני חודש אף ערבי לא שיתף פעולה. עכשיו אתה מתעורר ורוצה כסף. למה לא עוררת את הציבור למסור את הנשק הלא חוקי? המשטרה אמרה בפירוש שמי שימסור לא יהיה נתון לחקירה פלילית. ניתן הכסף וניתן כוח האדם. תטפל בציבור שלך.

  6. ומי אחראי לעידוד אלימות לא אתה??

    אדון זעתר פנה למשטרה תבקש את התפלגות הפשיעה לפי מגזרעם המגזר הערבי בחיפה הוא מעואב במעל מחצית המקרים. כנראה אתם עסוקים מדי להלל מרצחים כמו קונטאר מכדי להבין שאתם מפיצי האלימות והשכפצ שלה כשהיא פוגעת גם במגזר שלכם

  7. איפה המשמר האזרחי מה קרה לו?

    מציע להוציא את עובדי העירייה בכל האגפים בסבבים לסיורים בשכונות לבדוק מחדלים ולהראות נוכחות
    לעשות תורנות סיורים של תושבים גם בלילות
    לא הכל זה משטרה יש גם משמר אזרחי אפשר לגייס אליו את כל התושבים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר