נתיב תחבורה ציבורית (צילום: עופר וקנין)
נתיב תחבורה ציבורית (צילום: עופר וקנין)

"נעשית בדיקה לגבי נת"צ לאורך רכס הכרמל"

בתשובה לשאילתה של חברת מועצת העיר יעל שנער מהירוקים אם מתוכננים נת"צים חדשים בחיפה, השיבה ראש העיר עינת קליש רותם כי מקודמים נת"צ בנוה שאנן, נת"צים לכיוון טירת כרמל, נת"צים לכיוון נשר "וכן נעשית בדיקה לגבי נת"צ לאורך רכס הכרמל"

פורסם בתאריך: 11.3.20 10:24

למרות שחלפו כבר כשנה וחצי מאז היבחרה של עינת קליש רותם לראשות העיר, מסתבר שהמהלך המתבקש של יצירת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) בלעדי לאורך ציר רכס הכרמל נמצא בסטטוס של בדיקה בלבד.

מצבו של הפרויקט, שכעת נראה כי ראוי להגדירו כרעיון בלבד, התברר במסגרת שאילתה שהגישה חברת מועצת העיר יעל שנער מסיעת הירוקים לראש העיר עינת קליש רותם. בשאילתה, שעסקה במצב התחבורה הציבורית בעיר, ביקשה שנער לברר בין השאר אם מתוכננים נת"צים חדשים בעיר. קליש רותם השיבה כי מקודמים נת"צ בנוה שאנן, נת"צים לכיוון טירת כרמל, נת"צים לכיוון נשר "וכן נעשית בדיקה לגבי נת"צ לאורך רכס הכרמל". המצב הבוסרי שבו נמצא המהלך אינו מתיישב עם דחיפותו, וזאת מכיוון שבשנים האחרונות הפך היעדרו של נת"צ לאורך ציר הרכס – מתחנת הכרמלית בגן האם ועד לאוניברסיטת חיפה – לאחת מבעיות היסוד של העיר.

 

 

בשנים האחרונות אמנם קודם תכנון מוקדם להפעלת מטרונית בציר זה, אך עמדה חיפאית תובענית יותר אמורה להדגיש כי בשלו התנאים להקמתה של רכבת תחתית לאורכו של כל הציר ולהעדפתה על פני קו נוסף של המטרונית בחיפה.

התשתיות המשמשות את פרויקט המטרונית, ובהן מסלול הנסיעה הבלעדי המופרד שלה, מהוות שיפור ביחס לתשתיות הקודמות בעורקי התחבורה שבהם היא נוסעת. עם זאת, לקראת המשך פיתוח צירי העדפה לתחבורה ציבורית באזור ראוי היה לשקול גם אפשרויות לקידום סוגים נוספים של תחבורה ציבורית, ובהם מוצרים יקרים יותר כמו רכבת תחתית או עילית, שבניגוד למטרונית אינה עוצרת ברמזורים.

מכל מקום, תשובתה של ראש העיר מלמדת שבשלב זה פרויקט להפעלת תחבורה ציבורית מכל סוג שהוא בנתיב בלעדי לאורך ציר הרכס כלל אינו קונקרטי, וזאת למרות שהוא גם אמור להאריך את נתיב נסיעתה של הכרמלית.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. רוני

    במצב הנוכחי נת"צ בכרמל יגרום לעומסי תנועה כבדים ורק ירע את המצב. חשוב לזכור שחלק ניכר מהתנועה הפרטי מגיע מחוץ לקו הרכס ולכן זהו אינו הפתרון הנכון.

  2. נהג חיפאי

    " מהלך מתבקש"- מי קבע?
    אולי עדיף מנהרה בין שדרות הניא לכיוון דרך אבא חושי.
    הקצאת נתיב תחבורה ציבורית כעת תוביל לפקקים קשים ללא הצדקה מספקת.

  3. אילנה

    ציר רכס הכרמל הדחוף לטפול "לא קונקרטי", אבל לתקוע מטרונית בנו"ש שיש בה תחבורה טובה ונוחה מאוד זה "קונקרטי". מעניין איך מתקבלות החלטות ..

  4. ארז

    דבר ראשון ואפשרי לביצוע מיידי להקצות בסימון פשוט נתיב ימין כנת"צ לאוטובוסים ומוניות שירות בדרך פרויד-פלימן לכל אורכו להגדיל את הדיוק שלהם.

  5. רני

    נתצ ברכס הכרמל אפשרי רק כמו הכרמלית, מתחת לאדמה או רכבל לאורך הציר.
    מעניין שכבר לפני 60 שנה הבינו זאת והיום כשיש כסף להכל, לא מקדמים את מה שמתבקש.

  6. שימי

    להעיף את מסילות החוף לפני שמחשמלים אותם – דחוף
    שיחזירו לחיפאים את חופי הים ולא ינתקו אותם מהעיר לתמיד

  7. גזי

    אי אפשר לעשות נתצ לאורך הרכס בלי שפותחים את השכונות שעל שלוחות ההר לכיוון מישור החוף. זה חשבון פשוט – יהיו פקקים קטסטרופה אם יורידו נתיב לנהגי רכב פרטי, כאשר נקודת היציאה היחידה שלהם מהשכונה היא הרכס. לדעתי כתבה זו קצת מגמתית. אני גם שמח שביטלו את תוכנית המטרונית של יהב על רכס הכרמל. בטח היתה גרועה והיתה גורמת לצרות בעתיד. נחכה ונראה מה הפתרון של העירייה הנוכחית. לדעתי עדיפה רכבת תחתית אבל נחייה ונראה

  8. שום צירים חדשים. לטפל בתחבורה הציבורית שלא ישתלם להגיע ברכב ואז יעלמו גם הפקקים

    הוספת צירים מהשכונות למישור החוף יוביל לתוספת אלפי כלי רכב בכל שכונה. זה יסמן למעשה שהעירייה מרימה ידיים על פתרון תחבורה ציבורית. הציבור ינהר לקנות עוד רכבים, עוד רכבים משמעם שהפקקים בירידות האלו יתארכו, ואז ידרשו תוספת עוד צירים ועוד נתיבים.
    לכן אתם מבינים שזה פתרון שאינו פתרון.
    גם יקר, גם הרסני לטבע, גם לא יפתור באמת כלום.
    החניונים ברכבת ובמת"ם כבר מלאים עד אפס מקום בעצלנים שלא מוכנים לעלות לאוטובוס.
    הפתרון היחיד והנכון זה להעביר בכח, במיסוי חניה, את התושבים לאוטובוס ושאטלים ומוניות.
    אף אחד לא צריך להגיע למת"ם ולמסוף התחבורה ברכב הפרטי מהכרמל. זה אבסורד מוחלט.

  9. טל

    אז למה לבטל את התכנית של יהב לנת״צ על רכס הכרמל?
    כי צריך לבטל את כל מה שהוא עשה???

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר