עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)

קליש רותם הודיעה על הטבות לבעלי העסקים בחיפה

ראש העיר עינת קליש רותם הודיעה על הטבות לעסקים קטנים ולעסקי התיירות בחיפה - הנחה בשיעור של עד 70 אחוז באגרות השונות, הוספת סעיף לטיפול בעסקים שנפגעו מהמשבר לתקציב עיריית חיפה, ופריסת תשלומי ארנונה

פורסם בתאריך: 12.3.20 15:23

ראש העיר עינת קליש רותם הודיעה היום חמישי כי בעקבות משבר הקורונה יינתנו "הטבות משמעותיות לעסקים קטנים ולעסקי התיירות בחיפה".

בפוסט בדף הפייסבוק שלה כתבה קליש רותם: "בימים אלה פעלתי ללא לאות ביחד עם צוותי העירייה המסורים כדי להוביל הטבות ממשיות לעסקים הקטנים ולעסקי התיירות שנפגעו ממשבר נגיף הקורונה. ההטבות יכללו הנחה בשיעור של עד 70 אחוז באגרות השילוט, פינוי האשפה והוצאת שולחנות וכיסאות מבית העסק, שיינתנו לעסקים שנפגעו על פי קריטריונים מסודרים. כמו כן אמליץ להוסיף לתקציב העירייה 2020 סעיף ייעודי לטיפול בעסקים שנפגעו מהמשבר, שאליו יוזרמו בחודשים הקרובים חלק מתקציבי האירועים שיתבטלו בעקבות הנחיות משרד הבריאות".

 

 

ראש העיר הוסיפה כי "במקביל להנחיות אלה תפעל העירייה בשני מסלולים נוספים להקל על העסקים. הראשון הוא סיוע בפריסת תשלומי הארנונה ותשלומי החובה שיקלו באופן המקסימלי האפשרי על פעולות הגבייה, והשני הוא במכתבים שאותם הוצאתי היום לשר הפנים ולשר האוצר בבקשה לתת הרשאה לעיריית חיפה לתת הנחות בארנונה לעסקים שחוו פגיעה ממשית ומשמעותית בפעילותם. לאחר קבלת אישור ממשלתי תוכל העירה לצאת עם שורה נוספת של הטבות כספיות".

את הפוסט סיימה ראש העיר בכך ש"העסקים הקטנים ועסקי התיירות הם בנפשי. לאור המשבר הכלכלי הצפוי, נעשה כמיטב יכולתנו לצלוח ביחד את התקופה הזו במזעור נזקים", וקראה לציבור החיפאי לקנות תוצרת מקומית.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ומה עם הנחה גם למגורים גברת ראש העיר?

    הרבה אנשים בחיפה ללא שכר כעת,מדוע בעלי העסקים כן ודיירים תושבי העיר לא?
    לדעתנו צריך לעשות מבחן הכנסה לכל עסק ותושב פרטי.
    יש עסקים שעשו במהלך השנה סכומי עתק ,מדוע לתת להם הנחה גורפת?מאידך תושבים מבוססים גם לא.

  2. ענת הופמן בת גלים

    אני חושבת שזה דבר מצויין שראש העירייה שלנו מראה רגישות ויוזמת הטבות לבעלי עסקים אשר נפגעים ממשבר הקורונה.טוב שהיא מפרסמת שיש הקלות שמתחשבות בעסקים.
    במהלך השנתיים האחרונות גיליתי שראש העירייה שלנו מטיבה גורמים שונים שאינם מתפרסמים בעיתון.
    החוויה שלי היא שלעינת קליש יש סימפטיה לגורמים חרדיים. או ליתר דיוק ראש העירייה שלנו מוכנה להעלים עין מעבריין בנייה אם הוא במקרה רב. אני שכנה של הרב פרץ מאיר בשכונת בת גלים. מזה שנתיים הרב מאיר חופר מתחת לבניין שלנו מקווה טהרה ללא היתר ללא אישור וללא פיקוח הנדסי.
    בעירייה, אמרו לי שישיתו עליו קנס.
    בעירייה הבטיחו שיאכפו עליו את החוק.
    בינתיים,לא רק שהרב ממשיך בעבודות אלא שהוא גייס שותף את הרב ישי קלי מבית חב"ד בבת גלים.
    עכשיו שני הרבנים חותרים להשלמת המקווה הפיראטי בבת גלים. כתבתי על כל זה לראש העירייה. בינתיים נראה לי שהמכתבים שלי תויקו בפח הזבל

  3. הגבול עם מצרים הביא לישראל 40% מהנדבקים עד כה

    עוד ועוד ישראלים ותיירים זרים שחזרו או עברו דרך מצרים נדבקו והדביקו בקורונה.
    מדוע אין פנייה בינלאומית מיידית למצרים לבדוק את כל התיירים בתחומה, לעצור תיירות אליה,
    ישראל הייתה עם גבולות פתוחים לתיירים ממצרים – אסון כבד!!
    7 מקרים רק היום של תיירים ישראלים שנדבקו במצרים!!
    כל מי שהיה שם בחודש האחרון חייב להיכנס להסגר ולהיבדק.

  4. העיקר להתלונן...

    לא לתת הנחות למגורים. ממש לא! דווקא…רק לענת הופמן לתת הנחות ! מניע לה…מקווה מתחת לבית! למה לא על הגג? הגשמים יכולים לסייע למקווה…לעצור מיידית את החפירות ולהעביר את המקווה לגג הבית!

  5. נס

    חייבת הממשלה להכריז על משק לשעת חירום שתפעיל את רשות רח"ל ואז ממילא לא יצטרכו אישורים ממשרד הפנים.כל עסק שהושבת בחוק הרי תושבים לא מורשים להסתובב ברחובות ואז ממילא השילוט לא אפקטיבי הם גם לא עובדים ולא מייצרים אשפה.אבל כל ההתרחשיות משק עורבבו עם ההכרח והזהירות מצד אחד ומאידח מצבוהמשפטי של נתניהו ומשום כך נוצל המצב להכרזת שר המשפטים על סגר בתי המשפט כל שתמונת נתניהו ב-17/3/20 לא תקרה וכך נרתמו כולם לערבב פוליטיקה בהחלטות רמיסת הדמוקרטיה.בדיוק כמו שעשה ארדואן בטורקיה עם ההפיכה היזומה וחוקי האנטי דמוקרטיה שבאו בעקבותיה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר