סיירת הקורונה של עמותת יד עזר לחבר (צילום: ג'ו לוצ'יאנו)
סיירת הקורונה של עמותת יד עזר לחבר (צילום: ג'ו לוצ'יאנו)

עזרה הדדית: יוזמות פרטיות לסיוע לשוהים בבידוד

קהילות בהדר יזמו התארגנות לסיוע לקשישים ולאוכלוסיות קשות יום בקניית מזון, מוצרים בסיסיים ותרופות, כך גם סיעת חיפה בשבילנו בראשותה של שרית גולן שטיינברג, ועוז זמיר בן ה-12 מקרית חיים מציע בייביסיטר בחינם לילדים שנשארים בבית בגלל השבתת מערכת החינוך בזמן שהוריהם יוצאים לעבוד

פורסם בתאריך: 15.3.20 09:05

בעקבות התפשטותו של נגיף הקורונה, הימצאותם של אלפים בבידוד ביתי, השבתת כל מוסדות החינוך, סגירת הקניונים ומקומות הבילוי, האיסור על התקהלויות וההמלצה להישאר לעבוד מהבית, החלו בחיפה יוזמות והתארגנויות של גופים פרטיים, שהצטרפו אל סיירת הקורונה של עמותת יד עזר לחבר, במטרה לסייע לתושבים הספונים בבתיהם.

בשכונת הדר יזמו קהילות שונות בהדר, ובהן קיבוץ המחנכים העירוני של דרור ישראל, הגרעין התורני הדר להדר וקרן שחף בתמיכתה של עיריית חיפה, את "לא נכנעים לקורונה" – התארגנות שעל אף הזמן הקצר שחלף מאז כינונה נרשמו אליה כבר 90 מתנדבים. המארגנים החלו לפעול בתיאום ובשיתוף פעולה עם המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית חיפה ועם קהילת הדר לסייע לקשישים ולאוכלוסיות קשות יום בקניית מזון, מוצרים בסיסיים ותרופות.

ברק סלע, רכז מיזם שכונות בשינוי של קרן שחף וחבר דרור ישראל: "היוזמה באה בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה במטרה לרתום את הכוחות הקהילתיים בהדר כדי לסייע לאנשים שנמצאים בבידוד ולאוכלוסיות שונות שנמצאות בבתים ואין להן יכולת לסייע לעצמן, כמו למשל קשישים, אשר זקוקים לעזרה בקניות בסופר או או בבית מרקחת. בשלב זה הפעילות שלנו מתמקדת בהדר מכיוון שזו הרשת הקהילתית שאנחנו מכירים. נשמח אם עוד קהילות ברחבי חיפה והארץ יקימו רשתות דומות כי אנחנו נכנסים לתקופה מאתגרת שאי אפשר לדעת איך היא תתפתח. לכן חשוב מאוד שננסה לפתח כמה שיותר רשתות קהילתיות ואזרחיות שיתמודדו עם המצב. פנינו לכל הקהילות בהדר, כולל מתנ"סים, ויש היענות מרשימה".

המעוניינים להתנדב יכולים לעשות זאת כאן, והזקוק לסיוע מוזמנים להירשם כאן.

 

ההתארגנות לא נכנעים לקורונה

ההתארגנות "לא נכנעים לקורונה"

 

סיעת חיפה שלנו במועצת העיר, בראשותה של שרית גולן שטיינברג, מציעה לסייע לקשישים בודדים. "הרעיון", אומרת גולן שטיינברג, "הוא לסייע לקשישים בשל היותם בקבוצת סיכון גבוהה להידבקות בקורונה, והוא נועד לעזור להם בהצטיידות במזון ובתרופות בלי שהם יצטרכו לצאת מביתם ולהיחשף למחלה".

הסיעה פרסמה אמש פוסט בפייסבוק שבו נכתב: "אם בסביבתכם הקרובה אתם יודעים על קשישים שזקוקים לעזרה עם קניות, אנא עדכנו אותנו וננסה לסייע להם". מערך הסיוע יופעל באמצעות הפייסבוק, שם יתקבלו הפניות לסיוע, והן יועברו לקבוצת המתנדבים שפועלת עם גולן שטיינברג לאורך כל השנה.

גולן שטיינברג:: "בינתיים פנו אלינו מתנדבים נוספים שמעוניינים להצטרף למערך המתנדבים הקיים. אנחנו נמצאים בפתחה של תקופה מורכבת, שבה יש לגלות סולידריות ועזרה הדדית לתושבים שזקוקים לכך".

יש מענה לנזקקים שלא יכולים להרשות לעצמם לרכוש מזון בגלל הפיטורים ההמוניים במשק?

"בוודאי. במשך כל השנה אנחנו מגייסים תרומות של מזון וכסף לטובת מי שזקוק לכך ושידו אינה משגת. למי שיכול לרכוש נסייע ברכישה עצמה מבלי שהוא יצטרך לצאת מביתו".

 

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)

עו"ד שרית גולן שטיינברג (צילום: מיכה בריקמן)

 

 

עוז זמיר בן ה-12 מקרית חיים מערבית, תלמיד כיתה ו' בבית הספר גורדון, פרסם בפייסבוק פוסט שבו הוא מציע שירותי בייביסיטר ללא תשלום להורים עובדים שנאלצים להשאיר את ילדיהם הקטנים בבית בעקבות השבתת מערכת החינוך. "אני מעוניין לסייע בהתנדבות להורים שצריכים ללכת לעבודה בבייביסיטר לילדים החל מגיל 4 באזור קרית חיים", הוא כתב, ושיתף את הפוסט בקבוצות שונות.

"ישבנו וחשבנו ביחד מה לעשות בתקופה הזו שנכפתה עלינו", מספרת אמו של זמיר, "חשבנו על הורים עובדים שיש להם בעיה עם ההשבתה של במערכת החינוך, ועוז הציע לשמור על הילדים. אמרתי לו שזה רעיון מצוין אבל חשוב לבדוק מיהם ההורים ושלא יהיו בבידוד, וגם שהילדים לא יהיו קטנים מדי. הוא לא יכול לטפל בילד בן שנה או שנתיים, אז הגבלתי אותו לגיל 4. סיכמנו גם שזה יהיה באזור המגורים שלנו. בשבילו זו גם פעילות וגם אפשרות לעזור להורים".

"אני מטפל הרבה באחי בן ה-6 ונמצא איתו הרבה, אז יש לי ניסיון", אומר עוז, "בינתיים לא קיבלתי פניות אבל אנשים אמרו לי שהם יפיצו את הפוסט לחברים שלהם. ההורים מאוד תומכים ביוזמה שלי".

 

עוז זמיר

עוז זמיר

 

עמותת חודש טוב ארזה הבוקר חבילות שי לשוהים בבידוד. יו"ר עמותת חודש טוב איתן פרדו רוקואס: "אנחנו מקבלים מידע על אנשים רבים ששוהים בבידוד בחיפה, והיום אנחנו מתחילים בחלוקת חבילות שי לבתים, כפי שאנחנו עושים במצב שגרה בבתי החולים. נניח את החבילות ליד הדלת של השוהים בבידוד".

 

חבילות השי של עמותת חודש טוב (צילום: איתן פרדו רוקואס)

חבילות השי של עמותת חודש טוב (צילום: איתן פרדו רוקואס)

 

לנוכח הנחיות משרד הבריאות על כניסה לבידוד ביתי של 14 יום לכל מי שמגיע לארץ נוצרה בעיה לעולים חדשים. מנהל חב"ד בעלייה לצעירים בחיפה יגאל דובינסקי פרסם בדף הפייסבוק שלו פנייה ברוסית לעולים חדשים לפנות אליו.

דובינסקי: "עולה חדש שמגיע לארץ אמור להיכנס מיד לבידוד במדינה זרה. הוא עדיין לא יודע כלום, ומיד מכניסים אותו לדירה שהוא לא יכול אפילו לצאת ממנה. אנחנו מסייעים טלפונית ברוסית ובאנגלית לכל מי שנתקל בבעיות בבידוד".

 

יגאל דובינסקי (צילום: לאה דובינסקי)

יגאל דובינסקי (צילום: לאה דובינסקי)

 

גם ועד שכונת נוה שאנן ורמות רמז הרים את הכפפה בכל הקשור לסיוע לבני הגיל השלישי, והוא מסייע במקרים של צורך בתרופות למי שאינו יכול לצאת מביתו.

עו"ד טל שדה, תושב השכונה ופעיל חברתי למען הגיל השלישי, אשר מנהל את קבוצות הפייסבוק "מוזמנים להפריע נוה שאנן" ו"גמלאים ומבלים חיפה והצפון", פנה בפוסט לחברות הכבלים והלוויין בבקשה לפתוח את כל תכני הצפייה לכלל הציבור. "קשישים רבים יושבים בבית, ועולמם סובב סביב הטלוויזיה", הוא כתב, "יהיה זה ראוי אם חברות הטלוויזיה יפתחו בימים אלו את כלל התוכן לציבור, כמו בעבר". הפוסט זכה לתהודה גדולה ולשיתופים רבים, והחברת הוט ו-Yes השיבו לשדה כי הן פתחו תכנים וערוצי בידוד מיוחדים.

יוני ליבמן, הוא הקוסם אלאדיני הגדול, שפועל למען גיל הזהב בחיפה: "אעזור בכל דבר שאוכל – הבאת תרופות, קניות, מוצרי מזון וכל דבר אחר. כל קשיש שנמצא בבעיה מוזמן לדבר איתי ולומר מה הוא צריך, ואני אסע ואביא לו".

 

גם לכם יש יוזמה שאתם מעוניינים לקדם? שלחו לנו הודעה בדף הפייסבוק שלנו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דפנה הרמן

    שאפו לכל היוזמים והמתנדבים. שאפו לעו"ד טל שדה יוזם ופעיל למען תושבי נווה שאנן ולאמן החושים יוני אלאדיני המופלא.שנדע ימים טובים מאלה, ובינתיים שבכות אנשים כמוכם ישתפר מצב הרוח ופרק זמן ההשבתה והחשש מפני הנגיף. תודה לכם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר