בית העלמין הצבאי בחיפה (צילום: רמי שלוש)
בית העלמין הצבאי בחיפה (צילום: רמי שלוש)

ונזכור את כולם: יום הזיכרון בחיפה ובקריות

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה ייפתח הערב. הטקס המרכזי בחיפה ייקרא "חיפה זוכרת", בקרית ביאליק יסופרו סיפוריהם של עשרה נופלים בני העיר, בקרית מוצקין ייערך ערב שירי לוחמים, בקרית ים יספר בנו של מפקדת הצוללת "דקר" על אביו ובקרית אתא ישירו כל התושבים את "התקווה"

פורסם בתאריך: 27.4.20 08:58

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה ייפתח הערב (שני) בשעה 20:00 בצפירה בת דקה אחת. הטקס שינציח את החללים בני העיר חיפה יישא את הכותרת "חיפה זוכרת" וישודר בדפי הפייסבוק של עיריית חיפה, מגזין תרבות חיפה ובית מילר. הטקס צולם אתמול (ראשון) באולפני המרכז הקהילתי בית מילר בהנחייתו של דובר בעירייה אלירן טל.

הרב יעקב קינד יפתח את הטקס עם תפילת "יזכור", ואת תפילת "קדיש" יקרא ג'קי זהר, אביו של הטייס רס"ן דודי זהר ז"ל, שנפל בפעילות מבצעית במהלך שירות מילואים ב-7 באוגוסט 2017. לאחר מכן יישאו דברים ראש העיר עינת קליש רותם. יו"ר ארגון יד לבנים חיפה חיים לנציצקי. יו"ר ארגון יד לבנים ולהגנה קרית חיים סימה יפרח, יו"ר ארגון אלמנות ויתומים חיפה תמי פדות ונציג משפחות חללי פעולות איבה יוסי צור.

בגן הזיכרון בהדר, מול בניין העירייה, הורד הדגל לחצי התורן על ידי מנכ"ל העירייה החדש אוהד שגב, ומשמר כבוד הניח גלגלי אבל באנדרטה לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.

מחר בשעה 8:00 יוקרנו שמות הנופלים, ובשעה 11:00, לאחר צפירה בת שתי דקות, יתקיים טקס מצומצם בחלקת חללי פעולות האיבה בבית הקברות כפר סמיר (שער הדס). באותה השעה יופרחו 4,000 בלונים שעליהם מצויר דגל המדינה לזכר הנופלים על ידי חניכי תנועות הנוער ועובדי עיריית חיפה מארבעה מוקדים – הכיכר הסמוכה לאיצטדיון העירוני בשכונת נאות פרס, אנדרטת הזיכרון בגן הבנים בנוה שאנן, גן בית העם בקרית חיים ורחבת בית הכנסת המרכזי בקרית שמואל. חברי ארגון לנצח ביחד יקיימו משמר כבוד עם דגלי ישראל ליד האנדרטאות לזכר הנופלים ברחבי העיר.

בשעה 12:00 יתקיים טקס שירי זיכרון ולוחמים בהנחייתה עירית רימון ניידורף, ומהשעה 14:00 יוקרנו סרטונים עם סיפוריהם של אשר שי ז"ל, אורי דאנג'לי ז"ל, דבל'ה שמשון ז"ל, אורלי אופיר ז"ל ותומר גוטרמן ז"ל. בשעה 19:00 יתקיים טקס המעבר מיום הזיכרון ליום העצמאות.

 

יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בחיפה (צילום: רמי שלוש)

יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בחיפה (צילום: רמי שלוש)

 

 

עיריית קרית ביאליק תחל את אירועי ערב יום הזיכרון כבר בשעה 18:00 במשדר מיוחד בדף הפייסבוק שלה, שבו יסופרו עשרה סיפורי נופלים בני הקריה על ידי קרובי משפחתם. לאחר הצפירה בשעה 20:00 יתקיים טקס לזכרם של הנופלים, שיועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של העירייה, ובו יורד הדגל לחצי התורן ותודלק אבוקה לזכרם של הנופלים. לאחר מכן ישודר טקס יום הזיכרון מהשנה שעברה.

עיריית קרית מוצקין תקיים היום בשעה 20:00 טקס זיכרון שיועבר בדף הפייסבוק שלה, ובשעה 21:00 ייערך בהיכל התיאטרון בעיר ערב שירי זיכרון ולוחמים שאותו יוביל השחקן והזמר ששי קשת בליווי פסנתרן. גם אירוע זה ישודר בדף הפייסבוק של העירייה.

עיריית קרית ים תפתח את אירועי ערב יום הזיכרון בשעה 20:00 לאחר הצפירה ותעביר בשידור חי בדף הפייסבוק שלה עצרת שצולמה מראש. במהלך השידור יסופרו סיפוריהם של שניים מנופלי הקריה, כאשר אודי רענן – בנו של רס"ן יעקב רענן ז"ל שהיה מפקד הצוללת "דקר" שטבעה בדרכה מאנגליה לישראל – יספר על חייו בצלו של אב שאותו הוא מעולם לא הכיר. מחר בשעה 11:00 ישודר בדף הפייסבוק של העירייה טקס זיכרון לנופלים שייערך בבית העלמין בצור שלום במתכונת מצומצמת.

עיריית קרית אתא תקיים בשעה 20:00 טקס של מרכז הנוער העירוני שישודר בדף הפייסבוק שלה. מחר, לאחר הצפירה בשעה 11:00, מוזמנים תושבי הקריה לצאת לחזית ביתם לאות הזדהות עם הנופלים ולשיר ביחד את "התקווה", וזאת במסגרת המיזם הארצי "משמר הכבוד האזרחי – לנצח ביחד" של עמותת לב אחד וארגון יד לבנים. באנדרטאות לזכרם של חללי מערכות ישראל יקימו בני נוער מתנדבים משמרות זיכרון. במהלך היום יתקיימו מפגשים מקוונים לקהילה עם משפחות שכולות בעיר במסגרת המיזם "מתחברים וזוכרים".

 

יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בחיפה (צילום: רמי שלוש)

יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בחיפה (צילום: רמי שלוש)

 

***

הערב בשעה 20:30 יתקיים גם טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני של תנועת לוחמים לשלום ופורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, אשר מציין את זכרם של קורבנות הסכסוך. הטקס, שיתקיים זו השנה ה-15, ישודר בשידור חי באתר פורום המשפחות השכולות.

ביום שלישי יתקיים בכל הארץ המיזם "רצים לזכרם", שבמסגרתו מקבל כל משתתף באופן אקראי שם של נופל או נופלת ממאגר של יותר מ-23,000 הנופלים במערכות ישראל, ומקדיש את הריצה לזכרם. בתום הצפירה בשעה 11:00 ייצאו המשתתפים לריצה, להליכה או לכל פעילות ספורטיבית אחרת עם שם הנופל או הנופלת על חולצתם. מאחורי המיזם עומדת עמותת דרך הרגליים, שמטרותיה הן לקיים את המיזם מדי שנה ולהפוך אותו למיזם לאומי.

 

עומדים בצפירה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

עומדים בצפירה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר