פארק המנגלים (צילום: דוברות עיריית חיפה)
פארק המנגלים (צילום: דוברות עיריית חיפה)

העירייה ביטלה את החלטתה: לא יוקם פארק מנגלים

אתמול הודיעה עיריית חיפה על הקמת פארק מנגלים בגן הבנים בשכונת נוה דוד, אך הערב, בעקבות מחאה של תושבי השכונה והמשפחות השכולות שיקיריהן מונצחים באנדרטה בגן, החליטה העירייה כי הפארק לא יוקם. שדרוגו של הגן יימשך כמובטח

פורסם בתאריך: 6.5.20 23:28

יום אחד בלבד לאחר שהודיעה על הקמת פארק מנגלים בגן הבנים בשכונת נוה דוד החליטה הערב (רביעי) עיריית חיפה כי הפארק לא יוקם. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי ההחלטה לבטל את הקמת פארק המנגלים באה על רקע מחאה של תושבי השכונה, שאליה הצטרפו היום משפחות שכולות שבני משפחתם נמנים עם 13 הנופלים המונצחים באנדרטה.

כזכור, אתמול הודיעה העירייה כי היא החלה בעבודות להקמת פארק מנגלים בחלקו התחתון של גן הבנים, צמוד לכביש החוף. עוד נמסר כי המבקרים במקום ייהנו משטחים מוצלים, ממתקני מנגל בנויים, משולחנות פיקניק, מכיורים לשטיפת ידיים ומתאורה מתאימה, כאשר גדר תפריד בין הגן למתחם המנגלים. היוזמה להקמת הפארק היתה של חברת מועצת העיר לשעבר טלי משולם איטח שמתגוררת בשכונה אשר פנתה לראש העיר בבקשה להקים מתחם נפרד ומוסדר עבור תושבי השכונה, וראש העיר עינת קליש רותם נענתה לבקשה והנחתה את מחלקת הגנים בעירייה להכשיר את המתחם.

 

 

פרסום היוזמה הוביל למחאה של תושבי השכונה ושל משפחות שכולות, והיום בצהריים פרסמה העירייה הבהרה כי בעקבות פנייה של משפחות שכולות הנחתה קליש רותם לייצר חיץ מלא ומגודר בין אנדרטת הזיכרון לבין מתחם המנגלים "שמשודרג בימים אלה לרווחת תושבי נוה דוד". נוסף על כך, נכתב בהודעה, הוחלט לשדרג גם את האנדרטה לזכר הנופלים, להנגיש את כל הפארק לנכים ולגדר אותו. בפארק המנגלים יוצבו גם מתקני כושר חדישים, ספסלים ופינות ישיבה מוצלות בפרגולות.

הערב כאמור הוחלט לבטל לחלוטין את הקמתו של פארק המנגלים. גורם בעירייה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות" כי לפני שעה קלה החליטה הנהלת העירייה החליטה לבטל את הקמתם של המנגלים המתוכננים, אך שדרוג הגן יימשך כמתוכנן.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. גילה

    אנו מצפים לראות מה יהיה הלאה, במה ואיך היא תמשיך להתנהל בצורה כל כך מטופשת

  2. זיג וזג

    העבריינית המורשעת ממשיכה לפעול לפי כיוון הרוח. בלי משנה סדורה ובלי חזון. הכל בשליפות. להקיא ממנה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המהרהר
    ועל זה נאמר: סוף מעשה במחשבה תחילה

  4. שרי

    השאלה היא: איך מלכתחילה חשבה החלמאית להפוך גן הנצחה מתחת לבתי אנשים לפארק מנגלים?

    יש מספיק מקומות אחרים שאפשר להכשיר לכך. אבל אין לה יכולות לראות , לתכנן ולבצע. הכל גחמות של רגע.
    זאת ארכיטקטית?

  5. סוף מעשה במחשבה תחילה

    שוב, אותו דפוס התנהלות: הכרזה על הפרוייקט בקול תרועה גדולה (כמו שאמרה תושבת השכונה ״האשימו את יהב בכך שהוא מציב שלטים? תראו איזו קונסטרוקציה של שילוט שמו לנו פה״), ושוב, חוסר שיתוף הציבור: מעניין שאף אחד בעירייה לא חשב להתייעץ קודם עם נציגות של תושבי השכונה. (טלי משולם איטח, תושבת השכונה שיזמה את המהלך, לא מייצגת אף אחד מלבד אולי את עצמה. שימשה כחברת מועצה מטעם רשימת ״חיים בחיפה״ של עינת קליש בקדנציה הקודמת. לפני הבחירות האחרונות, יצאה לדרך עצמאית והקימה רשימה חדשה ״לב השכונות״. במסגרת הסכם שחתמה עם קליש, סוכם שהיא תתמוך בקליש לראשות העיר ותמונה לסגניתה. הרשימה החדשה לא עברה את אחוז החסימה ואיטח לא נכנסה למועצה. כפרס ניחומים וכהוקרה על תמיכתה, ייעדה לה ראש העיר את ראשות דירקטוריון שקמונה, חברה ממשלתית עירונית לניהול הדיור הציבורי בחיפה, אולם בסופו של דבר המינוי לא יצא לפועל, למזלם של תושבי חיפה…) בנוסף, לא נערך כל תסקיר על השפעת מפגעי הרעש והעשן על איכות האויר ואיכות חייהם של תושבי השכונה. ולבסוף, כמה אטימות וחוסר רגישות אפשר לגלות כשמחליטים להקים פארק מנגלים בסמוך לגן זיכרון והנצחה לבני השכונה הנופלים? כמו תמיד, אנחנו עדים להתנהלות חלמאית של עינת קליש ושל עיריית חיפה. זיגזג, שליפה מהמותן, הכרזה בקול תרועה גדולה על הקמת הפארק, ואז בעקבות מחאת האזרחים, תושבי השכונה וההורים השכולים, התקפלות וחזרה מההחלטה. שנה וחצי בתפקידה וראש העיר טרם למדה שסוף מעשה במחשבה תחילה.

  6. דרור

    החלטה נבונה, מנגל אחד מהווה מטרד נוראי, פארק שלם מלא מנגלים הוא כמו קרמטוריום מתחת לחלון הבית.

  7. חיפאי

    חסרי כל יכולת ניהולית – שום תהליך מסודר של קבלת החלטות.

  8. יונה

    שוב, אותו דפוס התנהלות: הכרזה על הפרוייקט בקול תרועה גדולה ובסוף נסיגה מהירה , ראש העיר הכי טובה במאה הנוכחית אשר תביא את חיפה בסיום הקדנציה להרס וחורבן שגם ראש העיר של ניו יורק לא יוכל לשקם אותה עם כל כספי הממשל של טראמפ

  9. אזרח ותיק

    הים הוא של התושבים עם הולכים על החול או בטילת לאחר כך רוצים קצת לשבת במסעדה צריך לעזוב הכל ולזיז את אוטו במי את פוגעת במיסעדות ובתושבים והשתויות אין מקום לבעלי המסעדות להם את דואגת? בושה לא יפה לפגוע במיוחד באזרחים הותיקים

  10. מאיר

    זה בסדר ולא לדאוג.החליטו להקים את פארק המנגלים ליד ביתה של ראש העיר ברמות ספיר לרווחת תושבי השכונה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר