אוטובוסים של אגד (צילום: אמיל סלמן)
אוטובוסים של אגד (צילום: אמיל סלמן)

בסוף השבוע: התחבורה הציבורית חוזרת לפעול בחיפה

בעקבות הסערה שפרצה לאחר שהתחבורה הציבורית חזרה לפעילות אך לא בסופי שבוע, עיריית חיפה הודיעה כי משרד התחבורה הורה על הפעלתם של האוטובוסים והמטרוניות בחיפה כבר בסוף השבוע הקרוב

פורסם בתאריך: 26.5.20 18:39

התחבורה הציבורית חוזרת לפעול בחיפה בסופי השבוע – כך הודיעה עיריית חיפה. בעקבות הסערה שפרצה לאחר שהתחבורה הציבורית חזרה לפעילות אך לא בסופי שבוע, הודיע משרד התחבורה על הפעלתם של האוטובוסים והמטרוניות בעיר גם בשישי (לאחר כניסת השבת) ובשבת.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", ביום ראשון הגישה חברת מועצת העיר נעמה לזימי מסיעת חיים בחיפה של ראש העיר שאילתה בנושא לעינת קליש רותם וכתבה: "לאחרונה, ובצל משבר הקורונה, משרד התחבורה הקפיא/ביטל את קווי התחבורה הציבורית הנהוגים בשבת בחיפה. הדבר מפלה אוכלוסייה גדולה שתלויה בתחבורה ציבורית, גם לצורכי פנאי אך גם לביקור בבתי החולים, משפחה ובכלל. כמו כן, זו פגיעה נוספת בעסקים הקטנים ובציבור".

 

 

בשאילתה ביקשה לזימי מראש העיר לקבל תשובה לשתי שאלות: "האם נעשתה פנייה לבירור מתי התחבורה הציבורית תחזור?" ו"אם כרגע אין תשובה ממשרד התחבורה, מה אנו מתכוונים כרשות לעשות עם הפגיעה הבוטה והדורסנית בסטטוס קוו?".

ביום שני שלח יו"ר מפלגת מר"צ ח"כ ניצן הורוביץ מכתב לשרת התחבורה מירי רגב בבקשה להחזיר את קווי האוטובוס לפעילות באופן מיידי כבר בסוף השבוע הקרוב. "עלי לציין שקווי השבת הללו משרתים אוכלוסייה גדולה ומגוונת, ותושבים רבים מאוד תלויים בהם כדי לקיים את אורח חייהם התקין", כתב הורוביץ, "הקווים הושבתו כחלק מהנחיות משרד הבריאות בעת משבר הקורונה, וכפי שקווי האוטובוסים חזרו לפעילות שגרתית, כך צריכים קווים אלו לחזור לפעילות. המשך השבתת קווים אלה ייראה ככפייה דתית בוטה וחריפה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יובל ק.ט

    אני מקווה שכעת מטרונית 1 של דן בצפון תחזור למתכונת _המקורית_ שלה – פעילות 24/7 במשך כל השנה פרט ליום כיפור.
    לאחרונה היו יותר מדי פעמים בהן המטרונית הפסיקה לפעול בראש השנה ודומיו.

  2. דניאל קאהן

    אכן התחבורה הושבתה בסופי השבוע בעיר לדעתי הדבר נובע לא רק כתוצאה מהוירוס הידוע לשימצא אלא גם כתוצאה של מילחמה עיקשת של החרדים ובראשם חבר המועצה בליטנטל על ביטול התחבורה הציבורית בשבת.אם אכן התחבורה בשבתות תחזור זו בשורה טובה.אגב למי שלא יודע העיר שלנו היחידה מערי ישראל שבה קיימת תחבורה ציבורית בשבת וזאת עוד מימי המנדט הבריטי ליפני קום המדינה ובהסכם סטטוס קוו נישאר עד היום

  3. לבדוק אם בכלל קיימת כדאיות

    שןוה תחקיר עלות תועלת של הקווים בשבת. אני לפני הקורונה ראיתי אוטובוסים נוסעחם בשבת עם חמישה אנשים, שלושה אנשים. למה לבזבז מליונים להפעיל קווים ריקים אם יש אוטובוס אגד לפי דרישה במתכונת מונית שמי שרוצה יזמין אגד כזה ויירד לים. זה בזבוז מליוני שקלים על הסעת אנשים ספורים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר