פקחים מתעמתים עם גולשים בחוף הים
פקחים מתעמתים עם גולשים בחוף הים

העירייה ביטלה עשרות דוחות שחולקו ללא סמכות בזמן הקורונה

עשרות דוחות שחולקו בחוף הים ניתנו בהיעדר סמכותם של הפקחים העירוניים באותו הזמן לאכוף את התקנות האוסרות שהייה בחופים. כמו כן בוטלו כמה דוחות לגולשים שניתנו לפי הנהלים בחופי ים מוכרזים אשר אינם רלוונטיים להם

פורסם בתאריך: 4.6.20 08:15

עיריית חיפה ביטלה עשרות דוחות שחולקו לשוהים בחוף הים בתקופת משבר הקורונה, בזמן שחלו איסורי התקהלות ואיסורי שהייה במרחק של יותר מ-100 מטר מהבית. הסיבה לביטולם של הדוחות היא שהם ניתנו בשל היעדר סמכותם של הפקחים לאכוף את התקנות באותה נקודת זמן. יצוין כי באותה העת היתה הסמכות נתונה בידי המשטרה בלבד, ורק בהמשך הורחבה סמכותם של הפקחים לאכוף את התקנות. עם זאת, דוחות שחולקו לאנשים שנכנסו לים לפני שעונת הרחצה החלה לא יבוטלו.

חלק מהדוחות שבוטלו ניתנו לגולשים בגין "כניסה לים במקום שהרחצה אסורה וללא פיקוח מציל" ובמקום שבו "קיים שילוט האוסר על כניסה לים". הגולשים שבחרו להישפט קיבלו בימים האחרונים הודעה מבית המשפט כי "המאשימה (עיריית חיפה; ב"כ) מודיעה על חזרתה מכתב האישום". בשל כך הורה בית המשפט "על ביטול כתב האישום ועל סגירת התיק".

את ביטול הדוחות ניתן לזקוף לזכותה חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג מסיעת חיפה בשבילנו, שכבר ב-3 במאי שלחה שאילתה לראש העיר עינת קליש רותם, לממלא מקומה נחשון צוק וליועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין בנושא "מתן דוחות לגולשים בים מכוח חוק העזר האוסר על רחצה בחוף שאינו מוסדר". בשאילתה ציינה גולן שטיינברג כי בשלושת השבועות שלפני הגשתה "פעלו פקחים מטעם עיריית חיפה תוך דאגה לקיום ההנחיות, ועל כך יש לברך בהחלט. עם זאת, בחלק מהמקרים פעלו פקחי העירייה נגד גולשים ונתנו להם דוח, כאשר העבירה שצוינה בו היא בהתאם לסעיף 4 לחוק עזר לחיפה (הסדרת מקומות רחצה), תשכ"ז -1967, ולפיו לא ירחץ אדם בשפת הים ולא ינהג אלא בהתאם להוראות חוק עזר זה".

 

 

גולן שטיינברג הוסיפה כי "חוק עזר זה מסדיר את הנהלים בחופי ים מוכרזים ואינו רלוונטי לגולשים, אשר אינם יכולים לגלוש ולפעול בחופי ים מוסדרים, וזאת בהתאם לסעיף 28 לצו הסדרת מקומות רחצה (סדרים ואיסורים במקומות רחצה מוכרזים), תשע"ו -2016, שלפיו 'לא יגלוש אדם במקום רחצה מוכרז בגלשן גלים או גלשן מפרש'. היא טענה כי "עיון בסעיפי החוק מלמד כי לגולשים אין אפשרות לגלוש בחופים מוסדרים, כך שאין להטיל עליהם קנס על רקע חוק עזר שעניינו הסדרת הרחצה בחופים מוכרזים בלבד. הדוחות ניתנו במקומות שבהם גלשו הגולשים אשר אינם מוכרזים ואשר במשך שנים רבות נוהגים לגלוש בהם מבלי שנעשתה אכיפה כזו. יוצא אפוא כי הפקחים הפעילו את סמכותם נגד הגולשים שלא כדין".

עם זאת, בעירייה מציינים כי רק חלק מהדוחות שחולקו לגולשים בוטלו, וגם זאת רק אם התגלו בעיות בכתיבת הדוח או בניסוחו, שכן בזמן חלוקת הדוחות הללו חל איסור על ספורט ימי, שענף הגלישה הוא חלק ממנו.

גולן שטיינברג אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אני מברכת על ההחלטה הנכונה משפטית לבטל את הדוחות שהוטלו על הגולשים מכוח חוק העזר העירוני על רקע מגיפת הקורונה. כפי שהסברתי במכתבי ליועצת המשפטית של העירייה, הסעיף שצוין בדוחות לגולשים לא יכול לחול עליהם כפי שהוא לא חל בימי שגרה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שירה

    תרבות הצפצוף על החוק הפכה לסטנדרט בעירייה שבראשה עומדת עבריינית מורשעת. קוראים לזה "רוח המפקד". עבריינים, ובעיקר קליש רותם, מקומם מאחורי סורג ובריח.

  2. חיפאי מודאג

    מדוע בכל הערים הפקחים הם הדואגים לאכיפה של התקנות בחיפה אין אכיפה הכל פרוץ שוק תלפיות בתי קפה מסעדות חניות וגם התרופפות בציבור המשטרה אין זמן ואין גם פקחים ואנו נכנס להסגר שוב שזה חוצפה נא תשומת לב לגנוב וכמה שיותר את מפרי החוק

  3. דין דין

    מענין שכאשר הפקחים צריכים לרשום דוחות כגון רעש או עבירה על חוקי סגירת בתי קפה הם נמנעים מלעשות זאת אבל לגולשים בים שלא מפריעים לאיש להם נרשמים דוחות.

  4. שירה, מכירים את התגובות שלך

    כלבו חיפה מעבירה סוף סוף ידיעה טובה, ואת, ממשיכה לכתוב דברי בלה בלה. איזה חינוך קיבלת ? אז את אוהבת את יהב. תשתי איתו כוס קפה. תעזבי אותנו מדברי בלה בכל סוף כתבה.

  5. רון

    המשתמש האנונימי צודק. אם יעלו שתי הצעות לסדר זהות אחת לאחת, ההצעה של חבר קואליציה תתקבל ושל חבר אופוזיציה לא. כדאי לנסות את זה פעם. מי צמד חברי המועצה שמוכנים לבדוק זאת על אמת?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר