הפרוות התלויות (צילומים: מתנדבים למען זכויות בעלי חיים)
הפרוות התלויות (צילומים: מתנדבים למען זכויות בעלי חיים)

הפרוות התלויות שמסעירות את הדר

פוסט בדף הפייסבוק של עמותת נח - ההתאחדות הישראלית של הארגונים להגנת בעלי החיים - הציג תמונות של פרוות של בעלי חיים שנתלו על חבלי כביסה בדירה בחיפה. בזכות הירתמות של עוזר ראש העיר ניר שובר הגיע הווטרינר העירוני לדירה מלווה באנשי משרד החקלאות, שהחרימו את הפרוות ושלחו אותן לבדיקת מעבדה

פורסם בתאריך: 17.6.20 14:07

אתמול (שלישי) בערב עלה פוסט מטריד, בלשון המעטה, בדף הפייסבוק של עמותת נח – ההתאחדות הישראלית של הארגונים להגנת בעלי החיים. "שכונת הדר בחיפה", נכתב בו, "שכנים תלו פרוות של חיות על חבלי כביסה. היום הגיעה ניידת המשטרה ופקחים. הפרוות לא הוחרמו והן עדיין שם, תלויות על החבלים. עדיין לא ברור אלו חיות שילמו בחייהן בשביל הפרוות האלו ומה עלה בגורלם של אותן החיות שנהרגו. אנחנו נחושים להכריח את המשטרה ואת רשות הטבע והגנים לבצע את תפקידן".

נח הוא ארגון הגג של העמותות להגנת בעלי החיים בישראל, ומטרותיו הן יצירת שיתוף פעולה בין העמותות החברות בו לקידום ההגנה על בעלי חיים, ייצוג העמותות בפני הרשויות, העלאת המודעות הציבורית וחינוך והדרכה בהחזקת בעלי חיים, כאשר הפעילות מתמקדת במישור המשפטי ובאכיפה. נח פועל בתחומים כמו רווחת בעלי חיים המוחזקים בהסגרים עירוניים, תנאי הובלה של חיות משק, עיקור וסירוס של כלבים וחתולים, ניסויים בבעלי חיים ופגיעה בחיות בר.

"קיבלנו דיווח מאחת מהפעילות החיפאיות שלנו", מספרת יו"ר עמותת נח אלה אבין, "דיברתי אתמול עם הווטרינר העירוני, ואנשי הפיקוח העירוני הגיעו אבל לא עשו כלום. למה לא החרימו את הפרוות? אם הבן אדם הזה הורג חתולים, צריך להיכנס אליו הביתה ולבדוק מה קורה שם. אם הוא צד חיות בר והורג אותן ואין לו רישיון ציד, זו עבירה פלילית. יש אולי נשק בבית. יש פה המון סימני שאלה שנובעים מהפקרות".

יצוין כי המשפחה שמתגוררת בדירה מוכרת למשטרה, אך זאת נמנעת משום מה לטפל בה, למרות תלונות של שכנים בנושאים שונים.

 

 

הפוסט זכה ליותר מ-100 שיתופים ולמאות לייקים ותגובות, שברובן מבקשים המגיבים למצות עם האחראים את הדין. עוזר ראש העיר ניר שובר הגיב גם הוא והבטיח שעיריית חיפה והמשטרה יטפלו בנושא. ואכן, הבוקר הגיע אל הדירה בהדר הווטרינר העירוני ד"ר יאיר וייס כשהוא מלווה באנשי יחידת הפיצו"ח (אכיפה ופיקוח צומח וחי במשרד החקלאות) ובפקחים עירוניים, שהחרימו את הפרוות ושלחו אותן לבדיקת מעבדה. כעת ממתינים בעיריית חיפה לחוות הדעת של הפיצו"ח, שהיא היחידה שמוסמכת לקבוע אם נעשתה במקום עבירה פלילית.

"הסיפור ההזוי הזה התחיל להתגלגל בזמן ישיבת מועצת העיר אתמול", אומרת חברת המועצה הילה לאופר מסיעת הירוקים, פעילה למען זכויות בעלי חיים, "נשלחו לשם אנשים מאגף הפיקוח, אבל הם לא עשו דבר. אני רוצה לציין את התעקשותו של שובר ואת טיפולו בנושא. זה סיפור מזעזע, אבל עד שלא יהיה שינוי של הממשלה ביחס לבעלי חיים, מקרים כאלה יחזרו ויקרו בכל יום. אז החרימו את העורות, יופי, אבל מחר שוב יקרה דבר כזה. עד שלא תהיה החמרה באכיפה ובענישה, דבר לא ישתנה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכו השוטרים במקום לא עלה חשד לפלילים. לפיכך הועבר הנושא להמשך טיפול של גורמי המקצוע הרלוונטיים במערך השירות הווטרינרי המחוזי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מה שדרוש: ועדת חקירה עירונית על אוכלוסיות זרות עוינות ועברייניות שהסתננו להדר

    עמרם מצנע ואחריו יונה יהב וחברתו יוליה שטראים הסכימו להכניס המון משפחות "נורמטיביות" להדר הכרמל..
    מכאן מתחיל ונגמר הסיפור של השכונה. הפשיעה, ההזנחה, הסמים, ההפגנות הלאומניות, הפגיעה בבתי כנסת

  2. תושבת מודאגת

    גועל נפש. להרוג חיות ולתלות את פרוותם. מה נסגר עם אנשים???
    כל הכבוד לניר שובר, על הטיפול בנושא

  3. 5 קשישים נפטרו במצב רקבון כבד

    אז ברחוב הרצל 17.6 מצאו גופה חמישית החודש של אדם שנפטר לבדו במצב רקבון קשה
    אוזלת היד של העירייה כנראה לא מעניינת את גורמי התקשורת, כנראה הקשישים בחיפה בדרגה נמוכה מבעלי חיים.
    מתי תהיה כתבה על הנושא הזה ודרישה לחקירה על תפקוד מחלקת הרווחה שזונחת את הקשר עם קשישים שגרים לבד?

  4. שמשון

    משטרת ישראל לא מתעסקת עם עבריינים או כאלה שיש להם שייכות/קשר למשטרה.זה ידוע שנים על גבי שנים.מסכנים השכנים.

  5. רותם

    כדור בראש כולירות! למה יש משטרה? מפחדים להתעסק עם נבלות.גועל נפש.
    אנשים כאלו צריך להרוג.
    רצח לכל דבר! לא להאמין

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר